V prometnih nesrečah letos umrlo 15 oseb več kot lani. Policisti napovedujejo številne preventivne akcije

V prvi polovici letošnjega leta se je zgodilo manj nesreč kot v prvi polovici lanskega, vendar so te zahtevale več smrtnih žrtev. Prometna varnost je trenutno najslabša na območju policijskih uprav Nova Gorica in Celje. Poletni meseci pa so z vidika statističnih podatkov v povprečju bolj kritični, zato so na agenciji za varnost prometa skupaj z ostalimi deležnik na področju prometne varnosti napovedali številne preventivne ukrepe in aktivnosti, pri katerih bodo policistom med drugim pri nadzoru prometa v pomoč tudi sistemi za avtomatsko prepoznavanje registrskih tablic.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
E-pošta
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Na pobudo Javne agencije RS za varnost prometa (AVP) so se danes, 16. julija 2019, srečali predstavniki Policije, Inšpektorata RS za infrastrukturo, Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana in Skupnosti občin Slovenije z namenom povečanja nadzornih aktivnosti nad kršitvami v prometu v prizadevanjih za zajezitev poslabšanja cestnoprometne varnosti.

Poletni meseci so tudi zaradi bolj obremenjenih cest, raznovrstnosti udeležencev v prometu, varljivega občutka varnosti in brezskrbnosti, običajno najbolj kritični, z največ prometnimi nesrečami. Letošnjo prvo polovico poletja so žal zaznamovali številni tragični dogodki, pojasnjujejo na AVP.

FOTO: www.policija.si

Javna agencija RS za varnost prometa je z namenom ozaveščanja javnosti sklicala sestanek z nadzornimi organi za večjo varnost v cestnem prometu. Na sestanku so si bili enotni, da je treba sodelovanje še okrepiti, izboljšati komunikacijo med različnimi nadzornimi službami, povečati nadzor nad kršitvami v cestnem prometu ter skrbeti za redno izmenjavo informacij.

Prometna varnost trenutno najslabša na območju policijskih uprav Nova Gorica in Celje

Na območju PU Nova Gorica še posebej izstopa Posočje. Zato so aktivnosti dodatno načrtovane in prilagojene poslabšanemu stanju na tem območju. Poleg novogoriških policistov sedaj v nadzore na tem območju večkrat vključujejo tudi policiste Specializirane enote za varnost prometa na Generalni policijski upravi (SENP). V prihodnje načrtujejo dvodnevne nadzore SENP, kar pomeni, da bodo s tem še povečali prisotnost policistov na tem območju.

Na PU Celje, kamor spada tudi Koroška regija pa zagotavljajo dodatno patruljo, ki vsakodnevno izvaja izključno nadzor cestnega prometa na območju uprave. Poleg tega različne policijske postaje na tem območju vsakodnevno izvajajo krajše poostrene nadzore.

V prometnih nesrečah je umrlo letos že 15 oseb več kot v enakem obdobju lani.

Stanje varnosti cestnega prometa v Sloveniji se je v poletnih mesecih poslabšalo, sicer pa je v prvi polovici letošnjega leta nekoliko slabše kot v enakem obdobju lani. V prvi polovici letošnjega leta se je v Sloveniji zgodilo 8.600 prometnih nesreč (8.774 v enakem obdobju lani), kar je za 2 % manj kot v enakem obdobju lani.

V prometnih nesrečah je umrlo 56 oseb (41 v enakem obdobju lani), kar je 37 % več oziroma 15 oseb več kot v enakem obdobju lani. Hudo telesno se je poškodovalo 326 oseb (376 v enakem obdobju lani), kar je 13 % manj kot lani v enakem obdobju, lahko telesno pa se je poškodovalo 2.958 oseb (3.228 v enakem obdobju lani), kar predstavlja zmanjšanje za 8 %. V prvem polletju 2019 so zabeležili 55 umrlih udeležencev, 382 hudo telesno poškodovanih ter 3.143 lažje telesno poškodovanih.

Poletni meseci so tako z vidika statističnih podatkov v povprečju bolj kritični, zato želijo na agenciji za varnost prometa skupaj z ostalimi deležnik na področju prometne varnosti, udeležence v prometu znova opozoriti na varno ravnanje v prometu. Vpliv visokih temperatur, neprilagojena hitrost, gost promet, pomanjkanje časa, izkušenj ter utrujenost so tisti dejavniki, ki povečujejo nestrpnost, zmanjšujejo pozornost, povečujejo lažni občutek varnosti ter zmožnost prilagajanja hitrosti in varnostne razdalje.

Leto 2019 se je po podatkih AVP začelo tragično – lepo vreme ustvarja varljiv občutek varnosti

Letošnje leto smo v Sloveniji s slabšim stanjem varnosti cestnega prometa začeli že v mesecu januarju, ko je v prometnih nesrečah umrlo kar 10 oseb (2 v enakem obdobju lani), v mesecu aprilu je umrlo 12 oseb (9 v enakem obdobju lani) in junija 13 oseb (3 v enakem obdobju lani), kar je po mnenju pristojnih služb tudi posledica mile zime in lepšega vremena.

Od strukturnih sprememb udeležencev v cestnem prometu je v prvih šestih mesecih letošnjega leta mogoče opaziti povečanje števila umrlih motoristov 11 ter 2 potnikov na motorju (6 motoristov in nobenega potnika lani), pešcev 11 (7 lani), kolesarjev 4 (3 lani), potnikov osebnih vozil 8 (7 lani) in voznikov osebnih vozil 16 (15 lani), kjer s prizme regijske porazdelitve Slovenije najbolj izstopata predvsem Goriška in Savinjska regija. Stanje se je poslabšalo na regionalnih cestah (letos 24 umrlih, lani 14), največ na regionalnih cestah I. reda. Delež umrlih tujcev na slovenskih cestah je v obdobju januar-junij 2015 znašal 2 %, v letošnji prvi polovici leta pa kar 21 %. Med tujci je bilo največ državljanov Bosne in Hercegovine.

Vzroki prometnih nesreč ostajajo že nekaj let isti, enako tudi v prvi polovici letošnjega leta: neprilagojena hitrost (19 prometnih nesreč s smrtnim izidom – 24 umrlih), nepravilna stran ali smer vožnje (12 prometnih nesreč s smrtnim izidom – 13 umrlih) nepravilno ravnanje pešcev (6 prometnih nesreč s smrtnim izidom – 6 umrlih).

Od 22. do 28. julija bo potekala akcija Truck & Bus, ko bodo vse policijske uprave izvedle poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil (po metodologiji Morska deklica) in avtobusov, nad slednjimi tudi na avtobusnih postajališčih. Akcija je usklajena s Tispolom, evropsko zvezo prometnih policij.

Od 12. do 18. avgusta pa bo potekal poostren nadzor hitrosti Speed, ki je prav tako usklajen s Tispolom. V tem času policisti nadzirajo hitrost in pri tem uporabljajo vse razpoložljive merilnike hitrosti. Izvedenih bo tudi nekaj nadzorov (po metodologiji Veriga), v okviru katere več policijskih patrulj na izbrani relaciji meri hitrost v isti smeri.

»Letošnje leto se je začelo tragično. Poletni meseci pa so tudi zaradi bolj obremenjenih cest, raznovrstnosti udeležencev cestnega prometa, varljivega občutka varnosti in brezskrbnosti, običajno najbolj kritični, z največ prometnimi nesrečami. Tako so tudi letošnjo prvo polovico poletja zaznamovali številni tragični dogodki. Ni nam vseeno! Gorimo o ljudeh in ne številkah. Zaskrbljeni smo! Zato v agenciji menimo, da moramo še tesneje sodelovati, se povezovati in osveščati. Samo če bomo stopili skupaj, lahko naredimo prave korake v pravo smer. Naša naloga pa je delovati preventivno in poudarjati odgovornost. Kajti odgovoren voznik med vožnjo ne bo uporabljal mobilnega telefona, ne bo pil, ko bo vozil, odgovoren voznik ne bo divjal, odgovoren voznik bo uporabljal varnostni pas. Agencija bo tako še intenzivneje izvajala številne preventivne aktivnosti po vsej Sloveniji in vse udeležence v prometu ozaveščala predvsem o štirih ključnih področjih tveganja – hitrosti, alkoholu, mobilnem telefonu in varnostnem pasu. Žal se vsi skupaj premalo zavedamo, da varnost na cestah ni sama po sebi umevna temveč je odvisna od vseh nas! Zato bi si želela, da bi bili vsi udeleženci v prometu bolj potrpežljivi, odgovorni in predvsem, da varnosti ne bi jemali kot nekaj samoumevnega!« je poudarila Vesna Marinko, v. d. direktorice Agencije za varnost prometa.

»Dodatno načrtujemo aktivnosti, ki bodo prilagojene poslabšanemu stanju, predvsem lokalno. Specializirana enota za varnost prometa v prihodnje načrtuje dvodnevne nadzore prometa. Kar pomeni, da bodo s tem povečali efektivno prisotnost policistov. Poleg tega Policija vsakodnevno izvaja krajše lokalno omejene poostrene nadzore. Skupaj z Agencijo za varnost prometa in nevladnimi organizacijami že izvajamo aktivnosti v skupni akciji »Varno v poletje«, kjer potekajo preventivne aktivnosti, ki se izvajajo v kombinaciji s policijskim nadzorom,« je povedal Boštjan Smolej, iz Sektorja za promet, Generalne policijske uprave.

»Mestna občina Ljubljana z jutrišnjem dnem začenja z meritvami na dveh novih lokacijah (Opekarska cesta in Samova ulica), kjer sta postavljeni novi ohišji za dve samodejni merilni napravi. Podatki, pridobljeni iz samodejnih merilnih naprav, ki so že postavljene na sedmih lokacijah, kažejo, da se število kršitev skozi leta meritev znižuje, konkretno za več kot 50 % v zadnjih dveh letih od uvedbe sistema. Apeliramo na vse udeležence v cestnem prometu, da se medsebojno spoštujejo in obnašajo odgovorno in s tem poskrbijo za večjo varnost. Upamo, da nam bo zakonodajalce uredil pooblastila in pristojnosti glede nadzora v cestnem prometu, s čimer bi bila dana podlaga za še bolj uspešno delo na področju zagotavljanja varnosti v cestnem prometu,« je dejal Roman Fortuna, vodja Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana.

»Skupnost občin Slovenije pozdravlja današnji sestanek, saj občine na tak način dobijo informacije o stanju prometne varnosti, ki močno vpliva na kakovost življenja v lokalnih skupnostih. Tovrstne informacije pomagajo pri načrtovanju tako preventivnih aktivnosti kot tudi nadzora občinskih nadzornih organov (inšpekcije in redarstva), kjer pa se seveda računa tudi na pomoč in sodelovanje Policije. Pomembno je, da se v lokalnih okoljih poveča nadzor nad hitrostjo, ki je v prvem polletju letošnjega leta glavni vzrok za poslabšanje prometne varnosti«, pa je zaključil Boštjan Omerzel, predstavnik Skupnosti občin Slovenije.

Preventivne aktivnosti za večjo prometno varnost

Agencija za varnost prometa je z začetkom letošnjega poletja povečala obseg preventivnih aktivnosti na terenu. Tako so doslej v okviru 11 nočnih akcij v 8 slovenskih mestih osveščali številne obiskovalce prireditev. Razdelili so več tisoč različnih promocijskih materialov in 350 alkotesterjev, izvedli več sto preizkusov z alkotesti na vsakem večernem dogodku, 140 oseb pa so varno prepeljali domov. Promotorji prometne varnosti so v 12 mestih na 23 lokacijah ob cestah, parkiriščih in drugih površinah s sporočilnimi tablami opozarjali udeležence v prometu na ključne dejavnike tveganja v cestnem prometu: alkohol, varnostni pas, mobilni telefon in hitrost. Obenem so tuje voznike o pomenu prometne varnosti osveščali s knjižicami v angleškem, hrvaškem in romunskem jeziku, ki so jih na bencinskih servisih razdelili že 2000. Preventivne aktivnosti se bodo nadaljevale vse do konca septembra.

Pri nadzoru prometa bodo policistom v pomoč tudi sistemi za avtomatsko prepoznavanje registrskih tablic

Policiste so v tem obdobju poskusno opremili s sistemi za prepoznavo registrskih tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition – ANPR). Tako lahko policisti pri nadzoru cestnega prometa med drugim preverjajo, ali vozila in vozniki izpolnjujejo pogoje za udeležbo v prometu (ali so vozila registrirana, ali imajo veljavno prometno dovoljenje, ali so označena z registrskimi tablicami, ki so izdane za njihovo vozilo, ali so vozila ustrezno zavarovana, ali vozniki imajo veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo vozil). Prav tako policisti preverjajo, ali v zvezi z vozilom ali voznikom obstajajo druge okoliščine, ki zahtevajo izvedbo določenih ukrepov (na primer: ali je vozilo ukradeno, ali je zoper voznika razpisan ukrep odvzema prostosti idr.).

Naprava za avtomatsko branje registrskih tablic omogoča predselekcijo vozil, kar pomeni, da so v nadaljevanju policijski kontroli podvržena le izbrana vozila, na katera jih sistem opozori. Uporabnost zbranih podatkov je predvsem v:

  • predselekciji vozil in voznikov za nadaljnje kontrole
  • učinkovitejšem odkrivanju čezmejne kriminalitete (odkrivanje ukradenih vozil in zlorab listin)
  • učinkovitejšem odkrivanju storilcev kaznih dejanj s področja čezmejne kriminalitete
  • zagotavljanju večje varnosti državljanov Slovenije ter državljanov Evropske unije, v imenu katerih slovenska policija opravlja nadzor prometa.

»Z opisanim načinom dela želimo med drugim doseči večjo učinkovitost pri nadzoru udeležencev cestnega prometa. Dejstvo je namreč, da bi bili nadzoru v večji meri podvrženi predvsem vozniki, ki bi jih sistem prepoznal kot potencialne kršitelje, medtem ko bi policija ostale voznike nadzirala v manjši meri. Zato bi takšen pristop po naših ocenah pozitivno vplival na večino voznikov,« so zapisali na spletni strani Policije.

Besedilo: Policija.si, Javna agencija RS za varnost prometa

Iz iste kategorije

Iz istega kraja

Close Menu