Kot v letnem poročilu ugotavlja direktor podjetja Marjan Trobiš, so se njihova pričakovanja glede vnovične rasti avtomobilske industrije po pandemiji covida-19 uresničile, po nekaterih izvedenih ukrepih pa so lahko s poslovanjem v letu 2023 zadovoljni.
“Uspeli smo zaključiti prestrukturiranje družbe, ki se kaže predvsem v zmanjšanju njene odvisnosti od avtomobilske industrije. S tem smo zagotovili stabilnost poslovanja na dolgi rok. Odločitev, da povečamo prihodke tudi v drugih panogah, ne le avtomobilski, se je pokazala kot pravilna,” ugotavlja Trobiš.
V tej smeri nadaljujejo tudi letos, saj so si zadali cilj, da še povečajo dodano vrednost na zaposlenega ter sklenejo dolgoročno sodelovanje z velikimi družbami na področju avtomobilske, letalske, železniške in ladjarske panoge.
V Kidričevem so optimistični tudi zaradi veliko bolj stabilnih razmer znotraj dobaviteljskih verig, potem ko so se v preteklih letih srečevali s številnimi težavami. Tudi zato letos znova načrtujejo povečanje števila zaposlenih, višje prihodke in boljši poslovni izid.
“Nadaljnja vlaganja v razvoj, modernizacija proizvodnje in zaposlovanje visokokvalificiranih strokovnjakov, predvsem v razvojnem oddelku, nas utrjujejo v prepričanju, da bomo lahko tudi v prihodnjih letih uspešno tekmovali z našo konkurenco na evropskem in svetovnih trgih,” dodaja Trobiš.
Lani so uspešno zaključili kar nekaj projektov ter sklenili nove pomembne posle, med temi kot zelo pomembnega omenjajo sklenitev dolgoročnega sodelovanja z dubajsko letalsko družbo Emirates, s čimer so postali eden od njihovih glavnih dobaviteljev na področju prevlek letalskih sedežev.
Na področju letalske industrije so uspeli skleniti pogodbe o dolgoročnem sodelovanju še z nekaj drugimi družbami, pa tudi za opremljanje zasebnih letal, s podjetjem Pipistrel pa nadaljujejo sodelovanje pri razvoju sedežev v njihovih ultra lahkih letalih.
Ob tem so lani pridobili kar nekaj poslov za izdelavo usnjenih sedežnih prevlek in druge notranje opreme za velike zasebne jahte.
V avtomobilski panogi, ki je še vedno njihov najpomembnejši trg, so lani prevzeli izdelavo sedežnih prevlek za novo serijo Mercedesovih športnih avtomobilov in avtomobilov serije G, kjer so glavni razvojni dobavitelj za graško Magno Steyr.
Boxmark je lani ustvaril 67,7 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je sedem milijonov evrov oz. nekaj nad desetino več kot leto prej. Ob tem je ustvaril 2,1 milijona evrov čistega dobička, kar je skoraj povsem enako kot leto pred tem.
Podjetje kar 99 odstotkov proizvodnje proda v tujino, med največjimi kupci sta bila lani francoska skupina Faurecia, ki se ukvarja z notranjo opremo za avtomobilsko industrijo, in kitajski dobavitelj avtomobilski industriji Yanfeng.
V Kidričevem so se sicer po izbruhu pandemije lotili programa prestrukturiranja, ki je vključeval tudi znatna odpuščanja. Tudi lani so število zaposlenih iz 534 znižali na 467, vse skupaj pa je daleč od obdobja sredi prejšnjega desetletja, ko so zaposlovali celo več kot 2000 ljudi, predvsem šivilj.
Zdaj zaradi večjega poudarka pri poslih v letalski industriji znova iščejo izobražene kadre, zlasti s področja razvoja, tapetništva in šivilj, a se soočajo s težavami, saj v Sloveniji za te programe ni več izobraževanja, zato nove sodelavce iščejo tudi v tujini.
Vir: STA