V KMC se kljub epidemiji aktivno vključujejo v družbeno dogajanje in ohranjajo stik z uporabniki

Koroški medgeneracijski center je postal večnamenski prostor za srečevanje vseh generacij. Prostor, kjer se telovadi, pleše, bere, poje, kjer diši iz kuhinje. Postal je prostor, kjer je živahno od jutra do večera. Tudi v času epidemije covida-19 v centru skrbijo za neposredni stik z uporabniki. Vrsto aktivnosti v okviru projekta "Dogaja se! Center aktivnosti Koroške" so prestavili na splet, še vedno pa skrbijo za razdeljevanje hrane socialno ogroženim občanom.
DSCN0068 (2)

Koroški medgeneracijski center se je v šestih letih ugnezdil v lepo lokacijo mesta, počasi pa se je vselil v srca Ravenčanov in Korošcev. Strokovna vodja medgeneracijskega centra Marjana Kamnik pove: “Pred šestimi leti si nisem predstavljala, da bo medgeneracijski center zaživel tako lepo življenje in sožitje z okolico.

Večino aktivnosti in neposrednega stika z uporabniki so preselili v digitalno obliko:

Urška Pajenk, kot ključna oseba za organizacijo aktivnosti in vodja programa “Dogaja se” je o projektu povedala: “V okviru projekta “Dogaja se! Center aktivnosti Koroške” ponujamo pestro paleto aktivnosti na treh lokacijah( Ravne na Koroškem, Mežica, Črna na Koroškem), kjer zagotovo vsakdo najde primerne vsebine zase.”

Pri tem je dodala, da so v obdobju izvajanja preventivnih ukrepov za preprečevanje okužbe z virusom in omejevanju njenega širjenja vrata centra zaprli najprej v mesecu marcu, nato še v mesecu oktobru. Kljub vsemu pa delo poteka naprej, saj se jim zdi pomembno, da se tudi v teh izrednih razmerah aktivno vključujejo v družbeno dogajanje in ohranjajo stik z uporabniki. “Reorganizacija dela je pomenila, da smo večino aktivnosti in neposrednega stika z uporabniki selili v digitalno obliko. Nekaj delavnic izvajamo preko elektronske pošte, večino delavnic v obliki video posnetkov pa objavljamo na spletu, preko razpoložljivih omrežij, v večini je to Facebook,” še razloži.

Za uporabnike centra so pripravili kviz, ki se je nanašal na pretekle dogodke in prireditve. Kviz je potekal od 18. marca do 3. aprila. Vsak dan so objavili vprašanje, v petek pa so žrebali zmagovalca in mu podelili 15 kreditnih točk, nato so začeli pripravljati video vsebine. V mesecu maju na Facebook strani zabeležili okoli 30.000 ogledov, še doda Pajenk in pove, da so s pomočjo prostovoljk za članice in člane zašili zaščitne maske, ki so jih nato poslali vsakemu posebej na dom. Maske so razdelili tudi med uporabnike pilotnega projekta dolgotrajne oskrbe.

Preberi še:  Pečan: Ob poslabšanju epidemioloških razmer ministrstvo predlaga, da se nekateri učenci šolajo delno doma, delno v šoli

V Koroškem medgeneracijskem centru so nudili brezplačno psihosocialno pomoč in svetovalni kotiček, kjer so se uporabniki pogovarjali s strokovnjakinjo in supervizorko.

“Iskreno se zahvaljujemo prostovoljkam za vso dobro delo, za pripravljenost snemanja video vsebin in velika hvala vsem uporabnikom, ki ste nas in nas še vedno spremljate na spletnih medijih, kar pomeni, da kljub vsemu ostajamo povezani,” je še dodala Pajenk.

S programom razdeljevanja hrane v ravenski občini preprečijo, da bi med odpadke romalo med 20 ton hrane na leto:

Tako kot v normalnih razmerah tudi v tem času, ko je pomoč še bolj potrebna, ko ljudje ne morejo od doma, skrbijo za približno 130 njihovih uporabnikov.

Borut Pandel, ki v centru vodi projekt “Razdeljevanja hrane”, vsak večer v trgovinah prevzame hrano, jo pripelje v medgeneracijski center, z upoštevanjem potreb posameznikov in njihovih želja pripravi pakete in jih še isti večer razdeli.

Projekt “Razdeljevanja hrane” socialno ogroženim občanom Raven v Koroškem medgeneracijskem centru izvajajo že od leta 2016, poteka pa v sodelovanju z ravensko občino ter Lions klubom. “Projekt zagotavlja osnovne življenjske potrebščine tistim občanom, ki si jih sami ne morejo zagotoviti ali pa vsaj ne v zadostni meri. Za donacijo hrane smo se dogovorili s podjetji Tuš, Spar, Lidl, Pekarna Zeciri Ravne in Koroške pekarne,” pove Pandel in razloži, da vsak večer med 19.30 in 20.30 uro pri donatorjih prevzamejo hrano, zaposleni v medgeneracijskem centru to hrano med 20.30 in 21.30 uro razdelijo svojim uporabnikom. Za invalide, starejše, bolne in obnemogle uporabnike poskrbijo tudi tako, da jim hrano po 21.45 uri dostavijo na dom. Z omenjenim programom samo v ravenski občini preprečijo, da bi med odpadke romalo okoli 20 ton hrane na leto.


Spomladi, ko je tudi v Sloveniji izbruhnila bolezen novega koronavirusa so bili v Koroškem medgeneracijskem centru pripravljeni na izziv. Že prej so izvajali stroge higienske ukrepe, kot je nošenje mask in rokavic, razkuževanje rok, opreme ter prostorov. V novih okoliščinah so te postopke ponovno pregledali in jih v dogovoru z NIJZ optimizirali.

Preberi še:  Fajonova poziva k amnestiji za dijake. Janša odgovarja: "Dijakom ste izjemno slab vzor. Zberite denar in plačajte globe"

“Nošnjo maske smo tako le še dodatno uvedli za delo na terenu ob pobiranju hrane in dostavi le-te. Predajo hrane smo iz zaprtih prostorov Koroškega medgeneracijskega centra prestavili na prostor pred vhodom v center in zagotovili, da poteka brez kontakta med zaposlenim in uporabnikom,” razloži Pandel in doda, da so se ti strogi postopki dostave hrane brez osebnega kontakta še posebej izkazali za uspešne, ko so skrbeli za uporabnike v karanteni.

S Civilno zaščito Občine Ravne na Koroškem odlično sodelujejo pri identifikaciji posameznikov, ki bi pomoč potrebovali, pri nabavi hrane, dostavi pomoči in pri zagotavljanju dezinfekcijskih ter zaščitnih sredstev, ki jih pri svojem delu potrebujejo. “Delovanje viškov hrane v teh zahtevnih razmerah terja razumevanje in sodelovanje s strani uporabnikov in predvsem donatorjev, ki morajo hrano pripraviti hitreje kot običajno, za kar se jim v našem imenu in imenu uporabnikov zahvaljujemo,” še dodaja Pandel.

To sta le dva projekta, ki v Koroškem medgeneracijskem centru odlično potekata pod skrbnim vodstvom obeh vodij. Veliko projektov so že zaključili, med drugim “Pilotni projekt dolgotrajne oskrbe”, katerega partner so bili. Ena izmed ključnih nalog omenjenega projekta je bila tudi usposabljanje neformalnih oskrbovalcev. Usposabljanje so združili z njihovo inovacijo kreditnega sistema točk, ki je bil objavljen na strani evropskega Interreg projekta SILVER SMEs med nekaj sto dobrimi praksami. To je le nekaj izmed projektov, ki jih je ekipa prostovoljcev že izvedla v Koroškem medgeneracijskem centru, zagotovo pa bodo s svojim dobrim delom nadaljevali tudi v prihodnje.

VIR: KMC

Dogodki

Prosta delovna mesta

Kaj bomo danes jedli?

Zadnja obvestila

prijavi se

prijavi se v svoj račun