Search
Close this search box.

Ob svetovnem dnevu turizma so dijaki v Slovenj Gradcu opozarjali na problematiko turističnih poklicev (FOTO)

Ob svetovnem dnevu turizma, ki ga beležimo 27. septembra so dijaki 4. letnika programa gastronomija in turizem na Trgu svobode v Slovenj Gradcu pripravili stojnice in vodene oglede mesta.

Dijaki 4. letnika programa gastronomija in turizem so ob svetovnem dnevu turizma pod mentorstvom profesorice Olge Jeznik in Vesne Robnik pripravili zanimive stojnice, kjer so predstavili problematiko turističnih poklicev in turistično vodenje po Slovenj Gradcu.

Ob svetovnem dnevu turizma so dijaki v mestnem jedru Slovenj Gradca pripravili različne stojnice.
Stojnice so pripravili dijaki Srednje šole Slovenj Gradec in Muta.

Svetovni dan turizma se na pobudo Svetovne turistične organizacije (UNWTO) zaznamuje 27. septembra že od leta 1979. Namen svetovnega dneva je spodbujati ozaveščenost mednarodne skupnosti o pomenu turizma in o njegovi vrednosti. Tema letošnjega svetovnega dneva turizma je: Turizem in delovna mesta: boljša prihodnost za vse.

Svetovni dan turizma je 27. september.

Na stojnicah so predstavili štiri vrste delovnih mest, ki so jih dijaki preučili in s tem spoznali kaj se dejansko dogaja na trgu dela. Na prvi stojnici so dijaki predstavili delovno mesto tržnika v turistični agenciji in informatorja v TIC: povedali so zakaj so ta delovna mesta pomembna, kateri so problemi s katerimi se zaposleni soočajo na vsakodnevni ravni in kako jih rešiti. Dijaki so obiskali podjetja, ki se ukvarjajo s turistično promocijo kraja, širjenjem turističnih informacij, z organiziranjem turističnih dogodkov, ipd. Pogovarjali so se z zaposlenimi na TIC Črna na Koroškem, Tic Ravne na Koroškem in turistično agencijo Relax turizem d. d. v Dravogradu, tam so jim povedali, da so zadovoljni z dinamiko dela ter stikom z gosti. Biti morajo hitri, odzivni in morajo znati dobro razmišljati. V domačem kraju vidijo zaposleni veliko priložnosti kar tudi radi izkoristijo, prav tako pa so zelo inovativni pri svojem delu. Problem vidijo v pomanjkanju povezave lokalne skupnosti s sosednjimi kraji, pomanjkanje promocije v tujini kar se občuti kot posledica manjšega obiska gostov iz tujine. Na drugi stojnici so dijakinje predstavile delo receptorjev. Stojnica je izgledala približno tako kot prava hotelska recepcija. Predstavile so poklice receptorja in njegove pozitivne ter tudi negativne lastnosti. Povedale so, da so obiskale hotel Vilo Pohorje, hotel Vabo in Hostel Slovenj Gradec, kjer so jim zaposleni povedali, da jim je njihovo delo všeč, odnosi z delodajalci pa so dobri. Opazile so, da so bili receptorji komunikativni, prijazni ter gostoljubni, kar se jim je zdelo zelo pomembno. Izpostavile so tudi nekaj problemov, na primer veliko delovno preobremenitev hotelskega receptorja, predolg urnik ter nizko plačo. Na tretji stojnici so predstavili delo animatorja. Dijakinje so želele pripraviti čim bolj zanimivo stojnico, zato so za pomoč prosile animatorja na maturanskih ekskurzijah, ki je zaposlen pri potovalni agenciji Collegium Mondial Travel. Zaupal jim je kaj mu je pri svojem delu všeč ter kje vidi težave. Povedal jim je, da v svoji službi uživa, saj zaradi nje veliko potuje kot problem pa je izpostavil to, da delodajalci slabo plačajo svoje zaposlene.

Dijaki so predstavili delovno mesto tržnika.
Hotelska recepcija v mestnem jedru Slovenj Gradca.
Dijakinje so povedale, da delo animatorja v večini opravljajo mladi.

Pogovarjali smo se tudi s mentorico projekta profesorico Olgo Jeznik, ki izpostavila problematiko turističnih delavcev. “Turizma brez ljudi ni, turizem smo ljudje.” Povedala je, da je potrebno, da delodajalci spoznajo, da so zaposleni ključni za delo v turizmu in jih je potrebno vključiti v celotno zgodbo: “Če jim gre dobro morajo to deliti s svojimi zaposlenimi, poskrbeti morajo, da so prijazno podjetje za zaposlene, saj brez zaposlenih, brez kvalitetnega kadra ni petzvezdičnih doživetij, katera so “paradni konj”. Brez zaposlenih, brez tistih, ki bi delo kvalitetno opravljali to ni mogoče. Delavci so izmozgani, iztrošeni in ponižani, delati morajo vse dneve, tudi sobote, nedelje, praznike. Delajo za minimalno plačo, imajo nadure, ki pa jih ne morejo koristiti, ker je delavcev premalo.To ni dobra popotnica. Delavce je potrebno primerno plačati, poskrbeti za njihovo izobraževanje, za karierni sistem.” Dodala je še, da je potrebno imeti za kvalitetno ponudbo ustrezen kader, delodajalci morajo biti do delavcev prijazni, jim znati prisluhniti ter jih tudi ustrezno vključiti v delo.

Pripravili so tudi turistično vodenje po mestnih ulicah Slovenj Gradca, kjer so se dijaki postavili v vlogo turističnega vodiča in predstavili turistične zanimivosti mesta. Vodenj so se udeležile različne skupine.

Turistično vodenje, ki so ga pripravili dijaki.
Voden ogled mesta.

POGLEJTE GALERIJO FOTOGRAFIJ:

Dogodki