Search
Close this search box.

Knez: V primeru poslovne ideje Katje Pokeržnik ne gre za isti produkt, ki ga ima Rulomatik

Konec januarja so razglasili zmagovalce 5. natečaja Mrežnega podjetniškega inkubatorja Koroška (MPIK) za najboljšo poslovno idejo v regiji. Posebno komisijo je najbolj navdušila ideja o razvoju avtomata za krpe za brisanje po pranju avtomobila podjetnice Katje Pokeržnik. Nekatere bralce pa je po objavi zmagovalcev na spletnem portalu Koroških Novic zmotilo to, da je omenjen avtomat, s katerim je kandidatka na natečaju zmagala, na slovenskem trgu prisoten že dalj časa. Organizatorji natečaja pojasnjujejo, da ne gre za isti produkt.

Po objavi prispevka o zmagovalcih 5. MPIK Natečaja, o čemer smo poročali TUKAJ, se je na naše uredništvo obrnilo nekaj bralcev, ki pravijo, da ne gre za inovativno idejo, saj je takšen avtomat, kot naj bi ga na natečaj prijavila Katja Pokeržnik v Sloveniji prisoten že od oktobra, najdete pa ga tudi v Slovenj Gradcu.

Za izjavo smo prosili organizatorje natečaja, RRA Koroška d.o.o., od koder nam je Jure Knez, ki je odgovorna oseba za organizacijo 5. MPIK Natečaja odgovoril, da v primeru poslovne ideje Katje Pokeržnik ne gre za isti produkt, ki ga ima Rulomatik.

Kot je pojasnil Knez, so organizatorji natečaja za obstoj avtomata vedeli. “Zanj smo izvedeli ravno preko ga. Pokeržnik. Dejstvo je, da prijaviteljica razvija lastni produkt, ki ima na novo razvit mehanizem ter ohišje. Gre torej za konkurenčni, ne pa isti produkt. Podobno torej, kot na trgu obstaja konkurenca praktično glede vseh produktov in storitev, kupci pa na koncu odločajo, katerega bodo izbrali,” je nov avtomat, ki ga je zasnovala zmagovalka opisal Knez.

“Ob pozornem branju načina in pogojev sodelovanja na MPIK Natečaju lahko vidimo, da gre za natečaj za najboljše poslovne ideje. Komisija tako ni ocenjevala samo inovativnosti, temveč so bile ideje ocenjene po več merilih. Inovativnost lahko ima namreč več vidikov – od tega da gre npr. za nov izdelek/storitev, do tega, da gre za inovativen poslovni model; inovativen način izvedbe storitve in pristopa do kupca; optimizirane postopke in s tem povečanje produktivnosti; za uvedbo novih trženjskih prijemov in poti itd,” je še obrazložil Knez,

“Produktov in storitev, ki na trgu v kakršnikoli obliki sploh še ne obstajajo in nimajo konkurence, je izjemno malo. Če ne drugega, ima vsaka storitev oz. produkt vsaj posredno konkurenco,” je dodal Knez, ki je nas seznanil tudi s sklopi meril 5 MPIK Natečaja.

Sklopi meril 5. MPIK Natečaja so bili naslednji:

  • Izdelek oz. storitev / faza razvoja / problem, ki ga rešuje / rešitev, ki jo ponuja / ciljne skupine / velikost trga;
  • II. Ekipa;
  • III. Inovativnost;
  • IV. Potencial rasti podjetja v 5-ih letih;
  • V. Presoja ocenjevalca glede na celokupen vtis o možnosti realizacije poslovne ideje in doseganju zastavljenih ciljev;
  • IV. Ocena na podlagi ustne predstavitve.

“Merila so torej bila jasno določena in v skladu s sodobnimi pristopi ocenjevanja poslovnih idej. Končna ocena pa je poleg tega bila povprečje ocen treh ocenjevalcev, s čimer se izognemo pretirani subjektivnosti,” pove vodja natečaja.

“Cilj MPIK Natečaja je, da zmagajo ideje, ki najbolj prispevajo k namenu natečaja – to je poiskati posameznike/ce in ekipe, ki imajo v določenem pogledu inovativne, predvsem pa tržno zanimive poslovne ideje ter strast do tega, da ideje tudi uresničijo. Končni cilj je nastanek novih podjetij ter njihova rast in razvoj. Ob tem pa krepitev podjetniške kulture, ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti. In vse to je bilo oz. še bo z lanskim natečajem doseženo,” je še pojasnil Knez.

“Naj ob tem dodam, da smo gospoda, ki na slovenskem trgu zastopa produkt Rulomatik, poklicali (5. 2. 2021) in se poleg ostalega pogovorili tudi o zgoraj zapisanem. Poleg tega smo se ustno dogovorili še za sestanek, na katerem bi razrešili morebitne dileme; zaenkrat z njegove strani ni bilo odziva,” je zaplet pojasnil Knez. Pri tem naj omenimo, da se na naše uredništvo ni obrnil podjetnik, ampak različni bralci.

“Za konec se vam iskreno zahvaljujemo za možnost predstavitve našega vidika glede rezultatov natečaja. Verjamem in upam, da bomo vse morebitne prihodnje dileme reševali po ustaljeni poslovni praksi direktno z zastopnikom konkurenčnega produkta,” je sklenil Jure Knez.

Pri tem naj še omenimo, da je Regionalna razvojna agencija (RRA) Koroška kot vsebinski upravljavec MPIK objavila že 6. natečaj za najboljše poslovne ideje. Rok za prijavo je 30. september 2021, pogoji pa so objavljeni na spletni strani RRA Koroška.

Dogodki

Konec januarja so razglasili zmagovalce 5. natečaja Mrežnega podjetniškega inkubatorja Koroška (MPIK) za najboljšo poslovno idejo v regiji. Posebno komisijo je najbolj navdušila ideja o razvoju avtomata za krpe za brisanje po pranju avtomobila podjetnice Katje Pokeržnik. Nekatere bralce pa je po objavi zmagovalcev na spletnem portalu Koroških Novic zmotilo to, da je omenjen avtomat, s katerim je kandidatka na natečaju zmagala, na slovenskem trgu prisoten že dalj časa. Organizatorji natečaja pojasnjujejo, da ne gre za isti produkt.