.
.
.
.

Kulturni dom Slovenj Gradec z bogato in raznoliko vsebino vstopa v novo abonmajsko sezono

FOTO: Manja Gerold

V Kulturnem domu Slovenj Gradec so pripravili bogato in raznoliko abonmajsko sezono 2019/2020. V novi sezoni želijo, da bi čim več ljubiteljev umetnosti v programu, ki ga ponujajo našlo veliko lepega.

V Gledališkem abonmaju se bo predstavilo pet poklicnih gledališč. Z izborom predstav želijo zarisati žanrsko raznolik program, ki na kvaliteten način nastavlja ogledalo družbi. Za vse ljubitelje dobre glasbe so v sodelovanju z Društvom Hugo Wolf Slovenj Gradec pripravili Wolfov koncerni abonma – Wolf povezuje, s katerim bodo gostovali nekatere izvrstne inštrumentalne in vokalne interprete ter tako obeležili 160-letnico rojstva skladatelja Huga Wolfa. Za vse filmske navdušence je na voljo Filmski abonma, kjer bodo v Večernem filmskem abonmaju, art programu ter Šolskem in gimnazijskem filmskem abonmaju predstavili nekatere evropske in svetovne filmske presežke, nagrajence prestižnih svetovnih in domačih festivalov, organizirali pogovore z ustvarjalci ter posebno pozornost namenili domači filmski produkciji. S Kinom ob kavi boste lahko v sproščenem vzdušju dobili vpogled v raznoliko svetovno filmsko produkcijo. Za najmlajše obiskovalce pa so pripravili Lutkovni abonma, v katerem bo na voljo šest lutkovnih predstav, ki bodo primerne za otroke od 3. leta starosti dalje. V ponudbi pa so ohranili organizirane obiske predstav Opere in baleta Maribor, ki je že stalnica v njihovi abonmajski ponudbi. Tako bo za vse navdušence opere in baleta zopet na voljo Abonma Opera in balet Maribor.

Z vpisom v abonmaje za sezono 2019/2020 so pričeli v začetku meseca in poteka do vključno 30. septembra 2019, z izjemo Abonmaja Opera in balet Maribor, ki je potekal do vključno 20. septembra 2019 (oz.do zapolnitve mest). Z vpisom v posamezne abonmaje pridobite določene ugodnosti. Več informacij dobite na njihovi spletni strani TUKAJ.

GLEDALIŠKI ABONMA:

17. oktober 2019 – TIH VDIH (Nejc Gazvoda, režija: Nejc Gazvoda): Mestno gledališče ljubljansko

Leto dni po očetovi nepričakovani smrti se odtujena družina zbere, da bi najmlajši hčerki, ki jo vsi kličejo Tamala in ki odhaja študirat v Ljubljano, dala čim več nasvetov in obilo ljubezni. Tamala ima sestro Petro in brata Marjana, ki sta od nje starejša več kot 10 let, ter mamo, ki je ne razume. Vse štiri je prizadela nedavna izguba očeta in nanje vplivala bolj, kot so si to pripravljeni priznati. Petra, ki s fantom Janezom živi v Ljubljani, kljub ljubečemu razmerju, polnem duhovitosti, preživlja žalostno, še nerazkrito zgodbo, 34-letni Marjan pa še vedno živi doma in je tudi zaradi nekdanje partnerice Maje, matere njegovega otroka, le senca tega, kar je bil nekoč. In Maja ravno na ta dan prihaja na obisk.A Tamala vidi preko dogajanja “tukaj in zdaj”. Ta večer je njena zgodba, ki jo pripoveduje iz časa, ko ljudje okoli nje niso več tisto, kar so bili, nekaterih morda celo ni več. V enem dejanju in v realnem času se pred nami počasi in nežno razpre zgodba družine, katere male tragedije so tragedije vseh nas. Tih vdih je drama o slovenski družini, ki noče obsojati tistega, kar smo, ampak zgolj opazovati tisto najbolj človeško v nas.

FOTO: Kulturni dom Slovenj Gradec

22. november 2019 – RAJZEFIBER (Goran Vojnović, režija: Anica Tomić): Slovensko ljudsko gledališče Celje v koprodukciji s Prešernovim gledališčem Kranj

Rajzefiber spaja duh časa liberalnega sveta, ki teži k solidarnosti in človekoljubju, hkrati pa nas na vsakem koraku odmika od tega. Saša je prisiljen skrbeti za svojo bolno mamo. Dodatno pomoč zanjo mu najde prijateljica Daša. Iz begunskega centra pripelje mlado begunko, ki takoj sproži val predsodkov. Čeprav je Sašu skrb za mamo odveč, mu služi kot idealen izgovor, zakaj se ne more pridružiti punci, ki je odšla na študij v London. En teden se raztegne v en mesec in njegov odhod v tujino se vedno bolj oddaljuje. Sanje o boljšem življenju v tujini se hitro razblinijo z njegovim spoznanjem, da bo tam za vedno tujec, da je tujina svet izločencev, svet tesnobe, osamljenosti in neprilagojenosti, kjer ne bo nikomur več pripadal. Skozi različne življenjske zgodbe se razkrivajo odnosi v družini in med prijatelji. Ljubezen je včasih samo izgovor za lastno nezrelost in neodločnost, dobrodelnost pa drugo ime za sebičnost in izgovor, zakaj se ne moremo soočiti z lastnimi težavami. Kaj se zgodi, ko se naš teoretični ali celo praktični aktivizem postavi pod vprašaj? Kaj bo, če se sami znajdemo v položaju, ko moramo sprejeti odločitve in ko nekaj, kar nam je tuje, postane naša sedanjost in stvarnost?

24. januar 2020 – PREKLET NAJ BO IZDAJALEC DOMOVINE! (Oliver Frljić, režija: Oliver Frljić): Slovensko mladinsko gledališče

Oliver Frljić se v predstavi loteva ljubezni in sovraštva do gledališča, okvir za njegovo preizpraševanje meja umetniške in civilne svobode pa so fragmenti zgodbe o razpadu Jugoslavije, fragmenti, ki odpirajo dileme, s katerimi se srečujemo vsi, a si pred njimi pogosto zatiskamo oči in ušesa. Da je tema univerzalna, so potrdila uspešna gostovanja na uglednih festivalih po vsem svetu. Podobno kot zapiše kritičarka francoskega Le Figaroja, se povsod strinjajo, da uprizoritev »useka krepko, in to namerno. […] Te igralke in igralci […] verjamejo v moč gledališča, ki združuje, razsvetljuje in deluje. V naši scrkljani družbi, v kateri so odri zasičeni s “kulturnimi proizvodi” brez okusa, je to zelo dobra novica.«

21. februar 2020 – DEKLICE NE BI SMELE IGRATI NOGOMETA (Marta Buchaca, režija: Daniel Day Škufca), Gledališče Koper

Čakalnica na oddelku intenzivne nege. Trije člani treh različnih družin, ki se med seboj ne poznajo – mati, dekle in fant –, nestrpno pričakujejo poročila zdravnikov o usodi treh njihovih bližnjih, ki so se, nihče ne ve, zakaj, znašli v istem avtomobilu in doživeli hudo prometno nesrečo. Vznemirjeni in zaskrbljeni se sprašujejo, od kod se poznajo ponesrečenci – šestdesetletni upokojeni založnik, tridesetletna profesorica uporabne matematike in dvanajstletno dekle, ki nadvse rado igra nogomet – in kaj so skupaj počeli na poti proti … Igro, ki si za naslov jemlje materino največkrat izrečeno repliko in se sprva razvija kot napeta detektivka, v kateri poskuša trojica rekonstruirati nenavadno poznanstvo ponesrečencev, dodatno zapletejo vedno nova spoznanja o svojcih, še bolj pa čedalje neposrednejša medsebojna obtoževanja o odgovornosti za nesrečo, podtikanja o odnosih med ponesrečenci. Prav slednje pa osišče igre prenese na trojico čakajočih, s čimer igra postaja mojstrsko zastavljen okvir za oris psiholoških portretov posameznikov.

FOTO: Kulturni dom Slovenj Gradec

27. marec 2020 – VEČNO MLADI (Erik Gedeon, režija: Sandy Lopičić): Slovensko narodno gledališče Maribor

Staranje je postalo najhujši bavbav, najstrašnejša bolezen novega veka. Ker časa ne moremo zaustaviti, je najbolje, da skozi solze smeha pogledamo v leto 2065, kako bo, ko v gledališki stavbi na Slovenski 27 ne bo več hrama umetnosti, ampak dom za ostarele. V uprizoritvi Večno mladi skupina igralcev in igralk, članov nekdanje mariborske Drame, na groteskno zabaven način, s pomočjo pevske oz. glasbene terapije, poskrbi za vse prej kot dolgočasen rock’n’roll tretjega življenjskega obdobja. Ob izvrstnih igralsko-pevskih interpretacijah hitov, kot so I Love Rock’n’Roll, Born To Be Wild, I Got You Babe itd., trohneče odrske deske ponovno katarzično zavibrirajo. V songdrami Švicarja Erika Gedeona Večno mladi (2007), ki jo je vsestranski glasbeno-gledališki ustvarjalec Sandy Lopičić z ustvarjalci uprizoritve v vsebinsko in dramaturško adaptirani obliki postavil na oder, so (iz)našli težko iskani zvarek za večno mladost – zabavo, ki trese oder in ruši stereotipe o starcih.

WOLFOV KONCERTNI ABONMA – WOLF POVEZUJE:

27. september 2019 – Cerkev sv. Radegunde v Starem trgu pri Slovenj Gradcu: Theresa Plut, sopran in Polona Gantar, orgle.

31. oktober 2019 – Dvorana rojstne hiše Huga Wolfa: Nuška Drašček Rojko, mezzosopran in Nejc Lavrenčič, klavir.

15. november 2019 – Dvorana rojstne hiše Huga Wolfa: Samospevi in arije, recital – Tanja Klančnik, sopran in Maja Kastratovik, klavir

13. marec 2020 – Cerkev sv. Elizabete v Slovenj Gradcu – Ob 160-letnici rojstva skladatelja Huga Wolfa: Wo find ich Trost – Kje našel bom tolažbo: Bernarda Fink Inzko, mezzosopran, Marcos Fink, basbariton, Breda Zakotnik, klavir in Bojan Maroševič, recitacija.

14. april 2020 – Dvorana rojstne hiše Huga Wolfa: Davorin Dolinšek, klavir, Ivan Podyachev, viola in Linnea Hurttia, violina.

9. maj 2020 – Dvorana rojstne hiše Huga Wolfa – Heimweh – Domotožje: Georg Klimbacher, bariton in Breda Zakotnik, klavir.

FILMSKI ABONMAJI:

  • Šolski in filmski abonma se izvaja enkrat mesečno, vsak prvi torek v mesecu. Ob 14. uri je namenjen dijakom vseh smeri srednješolskega izobraževanja, ob 17. uri pa gimnazijcem.
  • Filmski abonma Kino ob kavi se izvaja enkrat mesečno, praviloma ob torkih dopoldan.
  • Večerni filmski abonma se izvaja ob ponedeljkih zvečer.
  • Letošnjo sezono filmskega abonmaja Art kino torki pričenjajo 1. oktobra 2019, vanjo pa vstopajo z znižano ceno vstopnice, ki bo 3,5 € (redna cena je 4 €)

LUTKOVNI ABONMA:

19. oktober 2019 – ŠČEPER IN MBA (Avtorica: Svetlana Makarovič): Lutkovno gledališče Maribor

Ščeper je majhna žival, nič večja od ščepa. Ima vrečo, napolnjeno s sanjami, in to mu zadostuje. Živi mirno, samotarsko življenje, dokler se v njegovo bližino ne pritepe lisica, ki ga želi pojesti. Takrat se Ščeper odpravi iskat nov samotni kotiček, kjer pa se mu pridruži ranjen golob. Zasede mu posteljo in Ščeper mu mora nositi hrano in vodo. Hitro se naveliča njegove družbe in si poišče nov skriti kotiček, iz katerega pa ga kmalu prežene mišja družina. Jezen se začne ščeperiti in ščeperiti in iz Ščepa zrase Ščeper. In ker ima res rad samotarsko življenje, si ponovno poišče skrito razpoko, pred katero se kmalu naseli Mba. Mba ni črv in ni kačica, obema pa je malo podobna. In podobna je Ščeperju, saj ima tudi ona rada samoto. Vsak zase se samotno navadita drug na drugega. Ko Mba za nekaj dni izgine, Ščeper postane žalosten in razveseli se je, ko se vrne. Postaneta prijatelja, saj drug od drugega ničesar ne zahtevata in ničesar ne pričakujeta. Obema zadostuje že bližina drugega.
Predstava traja 35 minut in je primerna za otroke od 3. leta starosti dalje.

FOTO: Kulturni dom Slovenj Gradec

16. november 2019 – LISIČKA ZVITOREPKA (Scenarij in režija: Alice Čop): Lutkovno gledališče Velenje

Predstavo bodo obogatile pesmice za otroke Mire Voglar in Janeza Bitenca.
Pravljic o gozdnih živalih si skoraj ne moremo predstavljati brez zvitih lisičk. Tudi tokratna lutkovna uprizoritev Lutkovnega gledališča Velenje jo je postavila v središče dogajanja, a Zvitorepko bomo spoznali v novi luči. Njena pretkanost je gozdnim prebivalcem namreč prišla do živega, zato so se odločili, da se ji zoperstavijo, kakopak – z zvijačami! Če jim bo navihanko uspelo prelisičiti do te mere, da bi se tudi v resnici poboljšala, pa ne smemo izdati … Predstava je nastala po motivih svetovnih bajk o prebrisanih lisicah.
Predstava traja 30 minut in je primerna za otroke od 2. leta starosti dalje.

14. december 2019 – ŠKRATKA SLADKA – PRAZNIČNE IGRARIJE (Zgodba in idejna zasnova: Urška Raščan): KU-KUC gledališče

Prazniki so pred vrati, Škratka Sladka pa je čisto sama. In sladkodolski škratje, veste, niso radi sami za praznike. Čaranje ji gre kar dobro od rok, pri peki prazničnih piškotov, štetju in razpletanju zapletenih namigov tete Omlete pa potrebuje pomoč.Otroci iz publike pomagajo z velikimi srci in domišljijo solze spremeniti v smeh in pripeljati predstavo do srečnega konca. Topla zimska pravljica, polna glasbe in čisto pravih čarovnij, nas bo nasmejala, ogrela in spomnila, kdo so tisti, ki so zares naš praznični zaklad.
Predstava traja 35 minut in je primerna za otroke od 2. leta starosti dalje.

FOTO: Kulturni dom Slovenj Gradec

11. januar 2019 – PALČICA (Scenarij po motivih istoimenske pravljice H. C. Andersena in režija: Alice Čop): Lutkovno gledališče Velenje

Palčica ni navadna deklica – rojena je iz čarobnega cveta in manjša kot palec. Zato njeno mamico skrbi, da je preveč krhka in ji raje ne dovoli ven. A radovedna Palčica čisto preveč hrepeni po tem, da bi spoznala čudovit zunanji svet in se nekega dne izmuzne na vrt. Ne ve, da bo kar kmalu srečala tako dobronamerna bitja kot zahrbtne nepridiprave in da bo njeno potovanje daljše in težje, kot je pričakovala. Veliko se bo morala naučiti o sebi in svetu. Ampak, ali bo tudi našla svojega princa?
Predstava traja 40 minut in je primerna za otroke od 3. leta starosti dalje.

15. februar 2020 – VSI TUKAJ, VSI SKUPAJ (Avtorica: Mirna Rustemović): Mini teater

Očka je velik in močan in zna vse, še celo čarati! Ampak, glej no, tak velik mož, pa se boji tujcev! Hčerki se to zdi čudno, zato razmišlja, kako naj svojemu pametnemu in pogumnemu očku prežene strah. Mogoče bo rojstni dan njene prijateljice, ki prihaja iz Tanzanije, odlična priložnost? Zadnje mesece so v Sloveniji v ospredju pogovori o protestih proti nastanitvi azilantov, kar prav gotovo prodre tudi v svet naših otrok. So ti protesti posledica strahu pred begunci, je ta strah morda upravičen? Ali gre res samo za strah pred begunci? Strašimo s tem tudi otroke ali so za njih takšni strahovi tuji in problemi premostljivi? Predstava je primerna za otroke od 3. leta starosti dalje.

FOTO: Kulturni dom Slovenj Gradec

14. marec 2020 – O PSIČKU IN MUCI (Scenarij in režija: Alice Čop): Lutkovno gledališče Velenje

Glavna lika knjige sta psiček in muca, ki skupaj lepo gospodarita v hiški – in čeprav sta si različna, se imata zelo rada in živita v slogi. Zgodba o psičku, ki praznuje rojstni dan, zato se z muco odločita, da bosta pospravila hiško. Muca jo zriba z grobo kužkovo dlako, z mucino nežno, gladko dlako jo psiček pobriše, nakar se oba (komična situacija, opereta!) ožameta in obesita na sončku, da se posušita. Očedena se odločita za peko rojstnodnevne torte – pečeno pustita na okenski polici, da bi se ohladila, a jo ukrade neprijazen kuža iz soseščine. Ker se ob rojstnem dnevu (če že nimata torte) spodobi podariti oziroma prejeti darilo, se odpravita na smetišče, kjer najdeta prisrčno punčko (igračko) v raztrganih oblačilih, ki milo joče. Skupaj z njo s smetišča domov odneseta še potolčeno zibelko, plišastega medvedka … Punčka je zdaj srečna in srečna sta tudi psiček in muca.

ABONMA OPERA IN BALET MARIBOR:

BALET

  • November 2019 – PEPELKA: Večna ljubezenska zgodba o Pepelki in njenem princu, odeta v pravljični baletni spektakel.
  • Marec 2020 – FALLING ANGELS: Dih jemajoča virtuoznost triptiha v koreografiji Alexandra Ekmana, Edwarda Cluga in Jiřija  Kyliána.

OPERA

  • Oktober 2019 – NETOPIR: Vratolomni omnibus zabave, zajet v neskončen splet melodij Straussa mlajšega.
  • Februar 2020 – SIMON BOCCANEGRA: Presunljiv psihološki portret posameznikove volje do moči v dramatični Verdijevi pisavi.
  • April 2020 – MARPURGI: Po motivih istoimenskega romana Zlate Vokač Medic
    Umetniški poklon spregledani zgodovini mesta ob Dravi v zvrsti sodobne slovenske opere.
  • Maj 2020 – MADAMA BUTTERFLY: Ena najlepših Puccinijevih upodobitev tragične ljubezenske zgodbe z Daljnega vzhoda

VIR: Kulturni dom Slovenj Gradec

Close Menu