Umik ne bo pripomogel k izboljšanju samozavesti, ampak bo omogočil, da se skrijete v kot, kjer ne boste opaženi. To ni način za osebno rast. Šele ko se boste lotili novih izzivov, boste napredovali in nadgradili svoje sposobnosti, kar vključuje tudi krepitev ter dvig samozavesti pri delu. Pri tem se morate zavedati, da je ta proces namenjen izzivanju lastne negotovosti, preživljanju trenutkov, ko boste dvomili o sebi, hkrati pa tudi zatiranju nadležnega notranjega kritika, da bi lahko dosegli svoje dejanske zmožnosti.
Da bi vam bilo lažje zgraditi trajno samozavest, navajamo nekaj nasvetov, kako pristopiti k tej temi in zakaj je ta pomembna.
Nekateri ljudje so pač sramežljivi
Definicija sramežljivosti pravi, da je to nagnjenost, da nam je nerodno ali pa smo zaskrbljeni zaradi družabnih okoliščin, s katerimi se srečujemo. To po navadi velja, kadar so to ljudje, ki jih ne poznamo dobro. Pripeti se lahko vsakomur, pri čemer je stopnja sramežljivosti lahko pri nekaterih precej izrazitejša kot pri drugih.
Sramežljivost je lahko posledica različnih izkušenj – nižjega socialno-ekonomskega statusa, težav s telesno samopodobo ali negativne miselnosti. Morda vam je neprijetno, ker še niste pozabili zadrege, ki ste jo občutili med svojim zadnjim javnim nastopom. Morda se sploh ne zavedate in je sramežljivost tisto, kar vas ovira pri delu.
Preverite, ali prepoznate katerega od štirih morebitnih dejavnikov, ki lahko botrujejo pomanjkanju samozavesti v službi:
- Od vseh zaposlenih imate najmanj izkušenj.
- V organizaciji ste najnovejši zaposleni in članov svoje ekipe sploh še ne poznate.
- Člani nove ekipe vas plašijo, zato ste nervozni in si pred njimi ne upate spregovoriti.
- Vaš nadležni notranji kritik je neusmiljen. Namesto da bi ga utišali in bili sočutni do sebe, mu pritrjujete in teptate trohico samozavesti, ki jo še premorete.
Če bi človek lahko le tlesknil s prsti in si pričaral samozavest, bi to bilo preprosto fantastično. Toda resničnost ima drugačne zakonitosti delovanja. Tako je morda bolje razmisliti, kako bi okrepili in razvili svojo samozaves
Da vam nekoliko olajšamo delo, podajamo šest načinov, kako zgraditi pozitivno samozavest na delovnem mestu.
- Začnite korak za korakom
Če ste bili do zdaj bolj zadržani, ne morete pričakovati, da boste naslednji dan najglasnejši v pisarni; verjetno si ne želite spremeniti celotne identitete. Začnite uvajati majhne spremembe. Vadite na primer dobro telesno držo in vzpostavljanje očesnega stika z ljudmi – pravilna drža telesa namreč izžareva samozavest. Namesto da se obremenjujete s takojšnjim doseganjem najpomembnejših ciljev, raje začnite z načinom, ki ga boste občutili kot pravega.
2. Sprašujte
Nihče ne ve vsega. Če imate nizko samozavest, ker mislite, da veste manj kot drugi, začnite spraševati učinkovita vprašanja. S povečanjem znanja boste lažje preprečili morebitne napake. Uporabite svoj glas kot orodje za krepitev moči in poiščite odgovore zase. Če se boste zavedali, da ste se potrudili bolje razumeti delovni proces, delo pa ste opravili pravilno, se boste počutili precej bolje.
3. Oblecite se, da vam bo udobno
Kadar pri delu nosite primerna oblačila, v katerih vam je hkrati udobno, se boste počutili zaokroženi kot celota. Vas izbira in številne možnosti postavljajo v stisko? Poskusite si pripraviti nekaj bistvenih, brezčasnih kosov oziroma kombinacij. Tako se ne boste obremenjevali z oblačili ali njihovim videzom.
4. Ne pozabite na svoje pozitivne strani
Zaposlili so vas izključno zaradi vaših sposobnosti. S svojim delom prispevate vrednosti podjetju – to velja tudi takrat, ko se vam zdi, da na enem področju ne morete prispevati toliko kot na drugem. Vzemite si čas in zapišite svoje pozitivne strani, ki so prednost za vašo ekipo. Če se boste opominjali o svojih prednostih, si boste povečali občutek lastne vrednosti. Poleg tega pa je to lahko odličen opomnik, da spadate v to delovno okolje.
5. Sprejmite svoje napake in neuspehe
Nikomur še ni uspelo vsega opraviti v prvem poskusu. Napake in neuspehi so preprosto sestavni del procesa, kadar si zastavljate sveže cilje in se lotevate novih izzivov – to spada k osebnemu razvoju. Ključno je, da se učite iz svojih napak in znate sprejeti svoje neuspehe. Namesto da bi bili prestrogi do sebe, si raje prizadevajte doseči samozavedanje – tako naslednjič ne boste ponovili istih napak.
6. Najdite si mentorja, ki mu zaupate
Mentor je odlična oseba za izmenjavanje idej, hkrati pa je lahko vaš zaupnik ob spopadanju s težavami. Prihod na delo je nekaj popolnoma drugega, če veste, da je tam nekdo, ki si bo vzel čas za vas in delil z vami svoje karierne trike ali nasvete. Dober odnos z mentorjem je lahko močno orodje, da dosežete zadane cilje.
Samozavest se ne razvije čez noč. To je nekaj, za kar se mora večina ljudi truditi in prizadevati vsak dan. Včasih je lažje in se počutimo na vrhu sveta, drugič spet imamo slabši teden in bi se najraje skrili – tudi to je v redu, saj napredek ni linearen. Vsi imamo dobre in tudi slabe dneve. Pomnite, da imamo vsi trenutke, ko dvomimo o sebi, zato vam ne bo v pomoč, če boste prestrogi do sebe. Če pa se priučite te veščine, bo zagotovo pozitivno vplivala na vaše življenje, ne le na delovno okolje.
Nasvet je za vas napisala: ekipa MojeDelo.com