V koronskem letu so pri Pregerjevih razvili nove izdelke in prodrli na police prestižnih veleblagovnic v Južni Koreji

Medtem ko iz domačih kuhinj po medenjakih diši predvsem v decembrskem času, jih v družinskem podjetju Perger v Slovenj Gradcu pečejo čez celo leto. V svoji proizvodnji, ki zajema še druge izdelke z medom, letno porabijo od 12 do 15 ton slovenskega medu. Letos imajo zaradi posledic epidemije manj prihodkov, so pa pridobili nove partnerje v tujini.

Družinsko podjetje Perger 1757 ima v starem delu Slovenj Gradca medičarsko, lectarsko in svečarsko delavnico. Izdelke po recepturah, ki so družinska skrivnost, ob spoštovanju tradicije izdeluje že 9. generacija Pergerjevih.

Med varovane skrivnosti spada tudi recept za medenjake. Medtem ko je za konkurenco po vsem svetu glavna sezona medenjakov od septembra do konca decembra, jih Pergerjevi pečejo skozi vse leto, letno več kot osem ton. Res pa je, da jih v zadnjem delu leta spečejo več kot sicer, je za STA povedal Lucian Perger.

“Mi čez celo leto zelo dobro prodajamo naše medenjake. Ljudi navajamo, da so medenjaki zdrav piškot, ki ga lahko ješ vsak dan, ob vsaki aktivnosti, bodisi športni, lahko pa je medenjak tudi zdrav prigrizek, ki je boljši kot marsikateri drugi, poln sladkorja,” pravi Lucian Perger.

Medenjake večinoma delajo ročno, in ne le recept, skoraj 300 let je stara tudi družinska skrivnost o postopku izdelave medenjakov. V družinskem podjetju skrbijo, da butična proizvodnja medenjakov teče nemoteno, je pa letos na celotno proizvodnjo, ki zajema med drugim še bonbone, lizike, turški med, medene pijače, lectarske izdelke, medeni parfum in energetske sveče, močno posegla epidemija covida-19.

Ta negativno vpliva na prodajo Pergerjevih izdelkov, saj so zaradi omejitev odpadle številne aktivnosti, zastal je sektor dogodkov, za obiskovalce je bil letos zaprt tudi Pergerjev muzej, ki ga letno obišče več kot 15.000 domačih in tujih obiskovalcev. Prav tako so odpadli novoletni sejmi pri nas in v sosednjih državah, na katerih so vsako leto prisotni.

V družinskem podjetju se Pergerjevi tako letos soočajo z okoli 50-odstotnim padcem prihodkov na eni strani, a hkrati letos beležijo veliko rast spletne prodaje. Ta je po besedah Luciana Pergerja letos poskočila za več kot tisoč odstotkov glede na lani. Spletno trgovino imajo že osem let, letos pa so z njeno pomočjo Pergerjevi izdelki potovali po vsem svetu, pri čemer pa največji del predstavlja spletna prodaja slovenskim kupcem. Skupno pa spletna prodaja predstavlja od 15 do 20 odstotkov prihodkov.

So pa prav v letošnjem koronskem letu odprli tudi nova tržišča. S svojimi izdelki so prodrli na police prestižnih veleblagovnic v Južni Koreji, v Dubaju so prodajo okrepili še z novimi partnerji med bio trgovinami, prav tako so prodajo letos razširili tudi v Nemčiji.Vse to so sadovi preteklega dela, to nas danes rešuje, da plavamo nad vodo,” je povedal član družine Perger.

Koronski čas so pri podjetju Perger, kjer od proizvodnje v rokodelski delavnici živi devet ljudi, namenili tudi razvoju novih izdelkov, med katerimi so predvsem za tuja tržišča zanimivi piškoti brez sladkorja in veganska linija bonbonov.

Zaradi trenutnih razmer pa so začasno ustavili tudi načrte, ki predvidevajo, da bodo na slovenjgraških Ozarah zgradili sodoben objekt, kjer bodo razvijali doživljajski turizem, hkrati pa bo naložba predstavljala tudi nujno širitev proizvodnih zmogljivosti.

“Turizem je za Slovenijo ena bolj perspektivnih panog. Gledati moramo na to, da bomo butični, drugačni, boljši, čim manj množični,” razmišlja Lucian Perger in napoveduje, da bodo pri že zastavljenih načrtih, s katerimi bi radi pokazali tudi na pomen in inovativnost te rokodelske obrti, vztrajali.

Dogodki

Prosta delovna mesta

Zadnja obvestila

prijavi se

prijavi se v svoj račun