Uspeh obeh akcij kaže na sočutje do sočloveka in okoljsko ozaveščenost prebivalcev Slovenije ter potrjuje, da je uvedba kavcijskega sistema za okolju prijaznejše ravnanje s plastiko pravi korak v smeri doseganja okoljskih ciljev Slovenije. V prvi in drugi akciji Plastenke za Junake je bilo skupno zbranih 1.043.709 plastenk oziroma 29,6 tone plastike, društvu pa doniranih 48.572 evrov.
Statistično gledano je plastenko za male Junake in čistejše okolje v obeh akcijah prispeval vsak drugi Slovenec. Tudi tokrat je zbiranje plastenk potekalo v treh Lidlovih trgovinah: v Ljubljani na Toplarniški ulici, v Mariboru na Titovi cesti in v Kranju na Šucevi ulici, kjer so bile v ta namen na voljo posebne naprave za zbiranje plastenk.
V ponovni akciji je bilo v dveh mesecih in pol zbranih 421.828 plastenk oziroma 12,48 tone zbranega materiala; slednji je bil v celoti predan družbi za ravnanje z odpadno embalažo Interzero Slovenija, ki je poskrbela za ustrezno ravnanje z zbranimi plastenkami. Izkupiček od prodaje materiala v višini 3.120 EUR je namenjen za društvo Junaki 3. nadstropja; skupno z donacijo 10.000 evrov, h kateri se je že pred pričetkom akcije zavezalo podjetje Lidl Slovenija, bo društvo iz naslova 2. akcije tako prejelo 13.120 EUR.
Na Koroškem so se plastenke obširnejše zbirale pri Pristar Koroška, kjer so jih odvažali s kombijem v Maribor. Plastenke pa so zbirali tudi posamezniki ter društva, ki so jih sami odpeljali na zbirna mesta. Odziv Korošcev je bil tudi v tej drugi akciji neverjeten.
V ponovitveni izvedbi akcije Plastenke za Junake so si snovalci zadali cilj, da v dobrih dveh mesecih, kolikor je trajala akcija, zberejo vsaj 350.000 plastenk, a prebivalci Slovenije so ponovno pokazali globok čut za sočloveka in okoljsko ozaveščenost ter številko presegli za več kot 70 tisoč.
“Da bo Slovenija v tako kratkem času zbrala toliko plastenk za Junake, se nam je zdelo nedosegljivo. Da pa je bil cilj presežen za več kot 70 tisoč plastenk, pa je zares neverjetno. Slovenija, hvala za prav vsako oddano plastenko! Hvala tudi Lidlu Slovenija in Interzeru Slovenija, ki sta ponovno podprla ta krasen projekt,” je povedala Urška Kolenc, predsednica društva Junaki 3. nadstropja.
Na leto v Sloveniji za rakom zboli od 70 do 80 otrok, rak pa je tudi najpogostejši vzrok smrti zaradi bolezni pri otrocih, starih od 5 do 14 let. Ob koncu prve izvedbe akcije so v Lidlu Slovenija skupaj s podjetjem Interzero Slovenija Junakom predali 35.452 evrov, skupaj so zbrali 621.881 odpadnih plastenk, kar je več kot 18 ton ločeno zbrane odpadne plastike.
Vir: Lidl in Pristar Koroška