Search
Close this search box.

Peter Stočko: “Za uspeh so potrebni trdo delo, volja in predanost.”

Pogovarjali smo se s Petrom Stočkom, direktorjem uspešnega koroškega podjetja Avto Center Ravne, ki vstopa v jubilejno, že deseto leto poslovanja.

Peter Stočko je en tistih Korošcev, ki so lahko zagotovo za ”mušter” vsem, ki se podajajo na lastno poslovno pot. S trdim delom, trudom, voljo in neomajno željo po tem, da uresniči svojo vizijo in postavi na noge lastno podjetje, je Avto Center Ravne pripeljal do tega, kjer je danes – podjetje vstopa v deseto leto izjemno uspešnega poslovanja.

Pot do tega, da je Avto Center Ravne postalo eno od vodilnih podjetjih na področju prodaje in servisov vozil, je bila vse prej kot enostavna. Bilo je veliko dela, veliko odrekanja in veliko skrbi, predvsem v prvih letih, ko se je Peter odločil za samostojno podjetniško pot. Kot je dejal sam, je vse veliko lažje, če imaš ob sebi družino, ki ti je vedno v oporo, tudi v tistih trenutkih, ko ni vse rožnato. Pa tudi brez prave ekipe ne bi šlo, zato je Peter izjemno hvaležen tudi vsem svojim zaposlenim, ki mu pravzaprav predstavljajo podaljšek družine.

Kljub temu, da je Peter izjemno zaposlen – poleg usklajevanja družinskega življenja s poslovnimi izzivi je v letu 2022 z veseljem prevzel tudi eno od dveh podžupanskih funkcij v Občini Ravne na Koroškem, si je vzel čas za intervju z našim medijem.

Peter, Avto Center Ravne vstopa v že deseto leto poslovanja. Kakšni so bili začetki? Kako ste sprejeli odločitev za samostojno poslovno pot in kaj vas je pri tem vodilo?

Res je, za nami je že 10 let delovanja, na kar sem zelo ponosen. Ideja je padla v trenutku, ko se je pojavila možnost, da na Ravnah oziroma na Koroškem koncu odprem podjetje in prevzamem zastopstvo za znamko Peugeot. Odločitev ni bila lahka, saj izkušenj v samostojnem podjetništvu nisem imel, prav tako pa misel na to, da v nekem trenutku odpreš podjetje in zaposliš ljudi, ni bila enostavna.

V samostojno pot me je v prvi vrsti vodilo predvsem zaupanje in podpora družine, ter pozitiven pritisk s strani znamke Peugeot, pri kateri so poznali moje delo in sposobnosti.

Je bilo na začetku težko? Kako ste pridobili zaupanje ljudi?

Začetek je bil težek predvsem zaradi nepoznavanja samostojnega podjetništva oziroma zaradi stvari, katere ustanovitev podjetja potegne za sabo. Tu mislim predvsem na to, da moraš v nekem trenutku na kocko postaviti vse kar imaš, oziroma moraš biti pripravljen, da lahko v nekem trenutku izgubiš vse, kar si ustvaril ali gradil celo življenje. Ko moraš zastaviti stanovanje, da lahko sploh začneš z delom oziroma da s tem ustvariš osnovne pogoje za delovanje, potem kar na enkrat ne greš zgolj v službo in iz nje ampak z njo živiš 24 ur na dan.

Zaupanje ljudi, naših strank, je seveda ključnega pomena, sam sem od vsega začetka s svojo ekipo zaupanje gradil in se 100% posvečal vsaki stranki. Še dandanes delamo na principu, da naše stranke niso zgolj stranke, ampak naši prijatelji oziroma naša družina. Seveda je kakovost dela in storitev zelo pomembna, skozi vsa leta sem gradil ekipo, jo dopolnjeval, skupaj se izobražujemo. Z gotovostjo lahko trdim, da v tem trenutku pri nas delajo ljudje z bogatimi izkušnjami in veliko znanja.

Je na Koroškem zahtevno uspeti kot samostojni podjetnik? Ste imeli kakšno podporo, mogoče kakšno subvencijo s strani občine, ali vam je uspelo z lastnim trudom in voljo?

V vsakem okolju je zahtevno uspeti na samostojni poti, vendar s pravo voljo, zagnanostjo, znanjem in pravo ekipo se da uspeti. Drugače pa menim, da je Koroška primerno okolje za samostojno pot.

Na žalost ali sedaj ko gledam nazaj – na srečo, je bila moja pot trnova, z lastnimi žulji, brez kakršnih koli subvencij ali pomoči. Na tem mestu bi se rad zahvalil svoji ženi Tatjani, mojima staršema in pa tastu in tašči, kateri so mi takrat na začetku stali ob strani, me podpirali in pomagali na začetku moje poslovne poti.

Je bilo zahtevno pridobiti zastopstvo za Peugeot in Citroen – so bili potrebni kakšni posebni postopki?

Kar se tiče mojega znanja in želje z moje strani in s strani znamke je bilo zelo preprosto, oni so si želeli mene za partnerja, jaz pa sem si želel prodajati njihovo znamko. Seveda pa, da lahko vse to izpelješ, v praksi pa je potem bolj zahtevno. Potrebno je bilo pridobiti bančne garancije, kreditne linije, priskrbeti primerno okolje, najeti stavbo, itd. … Tu pa je bilo potrebno potem imeti ”jajca” zastaviti praktično vse, kar smo imeli.

S kakšnimi izzivi se soočate vsakodnevno?

Naše delo je zelo pestro, saj smo podjetje, ki se ukvarja s prodajo in servisiranjem, vsakodnevno smo vpeti v delovanje vozil naših strank, torej na dnevni bazi delamo s strankami. Poskušamo delati po principu stranka je kralj in želimo storiti vse, kar je v naši moči, da so naše stranke zadovoljne in se rade vračajo k nam. Vsak nakup vozila je seveda prijeten in v kupcu vzbudi posebne občutke, na drugi strani pa nastajajo seveda tudi težave, ko se vozilo pokvari in ga je potrebno popraviti. Takrat je razpoloženje strank seveda drugačno, vendar pa kot rečeno, radi skrbimo za naše stranke in radi se soočamo z izzivi na dnevni bazi.

Med časom koronavirusa je prodaja avtomobilov upadla – se zdaj stvari izboljšujejo? Ali opažate porast povpraševanja po novih avtomobilih?

Od korone naprej smo imeli res veliko izzivov. Po koroni so se pojavile težave z dobavljivostjo vozil in rezervnih delov, potem je prišlo obdobje podražitev in moram priznati, da ni bilo lahko, vendar smo se v vsakem obdobju prilagodili in nekako uspeli obdržati pozitivno klimo in rezultat kljub vsem težavam.

Zdaj se situacija končno umirja, trg se je stabiliziral, znamke so cene spustile, banke počasi nižajo obrestne mere in upam, da je pred nami obdobje normalnega delovanja. Znamki, s katerima delamo, izdelujeta lepe in kakovostne avtomobile, tako da smo optimisti.

Ste primer podjetja z dobre prakse, saj so vaši zaposleni zadovoljni – kako skrbite za svoje zaposlene?

Največji kapital podjetja so njegovi zaposleni in moje vodilo je vsekakor, da je potrebno v zaposlene vlagati, jim omogočati dobro delovno okolje ter na njih gledati kot na člana družine. Jaz vedno poudarjam na naših sestankih, da idealna služba ne obstaja, da mora vsak od nas delati, dodati svoj del k uspehu podjetja, ne pričakujem pa, da bodo v podjetju pustili svoje življenje. Zato poskušamo vseskozi z raznimi aktivnostmi, kot so teambuilding, obdarovanje, razna druženja, razbiti monotonost in pozabiti na vsakodnevne težave. Sem pa zelo ponosen na svojo ekipo, katera se vsako leto povečuje, je pa večina z mano že od samega začetka. Ponosno lahko povem, da sta si v našem podjetju prav tako dva zaposlena že zaslužila oziroma prislužila upokojitev.

Prirejate v podjetju mogoče kakšno tekmovanje  – naj prodajalec meseca, naj avto meseca ali kaj podobnega?

To do zdaj ni bila praksa, je pa ideja vsekakor zanimiva in se je bomo poslužili. Smo pa vsako leto nagrajeni na tekmovanjih, katera prirejajo naše znamke, kot so recimo prodajalec leta, serviser leta, financer leta  in še marsikaj bi se našlo.

Koliko zaposlenih trenutno šteje vaše podjetje? Imate mogoče kdaj težave pri pridobivanju kadra, kot se s tem soočajo v gostinstvu?

Trenutno imamo 20 redno zaposlenih ter nekaj zunanjih sodelavcev in izvajalcev. Ja res je, težava je predvsem pri kadru avtoserviser, vendar pa moram povedati, da imamo zadnja leta veliko mladih praktikantov, kateri se pri nas učijo, se razvijajo in nekateri z nami potem tudi ostanejo.

Kako usklajujete delo v ACR s svojo funkcijo podžupana občine Ravne?

Moram priznati, da vedno lažje. V 10 letih delovanja sem ustvaril ekipo, kateri popolnoma zaupam in moja prisotnost 8 ur na dan v podjetju ni več potrebna. To mi daje možnost, da lahko del svojega časa posvetim funkciji podžupana, katero z veseljem upravljam.

Vedno radi priskočite na pomoč, kar se je še bolj pokazalo med poletnimi poplavami, ko ste bili veliko na terenu. Kaj vam pomeni pomoč sočloveku in kaj vam je pri dobrodelnosti pomembno?

Že od nekdaj sem rad pomagal in sem pomagal, ko sem lahko, razlika je edino, da takrat mogoče nisem bil toliko izpostavljen.

Poplave so bile res posebna izkušnja, kakršno upam, da ne bom nikoli več doživel. Rečem lahko zgolj, da smo v teh trenutkih pokazali, kako znamo ljudje stopiti skupaj in z veseljem sem dodal svoj del.

Dobrodelnost, podpora društvom, športu, kulturi, sociali, itd., predvsem v lokalnem okolju se mi zdi zelo pomembna, vesel sem, da imam možnost pomagati in res se poskušam odzvati na vsako prošnjo. Sem mnenja, da lahko vsak izmed nas pomaga, včasih je dovolj topla beseda, objem ali stisk roke. Važno je, da si vzamemo čas za sočloveka.

Kakšni pa so cilji za naprej? Za podjetje, pa tudi za vas osebno?

V podjetništvu je tako, da če želiš biti uspešen, se moraš vseskozi razvijati, slediti trgom ter rasti. Moj cilj je dodati še kakšno znamko vozil, ostati med najboljšimi v Sloveniji in širše, ter še naprej s kakovostjo in osebnim pristopom poskrbeti za naše stranke.

Zase si želim zgolj zdravja, ter da bi si v teh časih neverjetnega tempa čim večkrat vzel čas za svojo družino.

Dogodki

Pogovarjali smo se s Petrom Stočkom, direktorjem uspešnega koroškega podjetja Avto Center Ravne, ki vstopa v jubilejno, že deseto leto poslovanja.