Search
Close this search box.

Kako pravilno zamenjati blok motorja?

Ko pride čas za zamenjavo bloka motorja, to večinoma pomeni zamenjavo celotnega motorja. Gre za eno najdražjih popravil na avtomobilu, s katero se ne želi srečati noben voznik, saj je znano, da lahko pošteno udari po žepu. Končni znesek je seveda odvisen od modela vašega vozila, cene pa se gibljejo med 1000 in kar do 5000€.

Zamenjava bloka in s tem motorja ne povzroča preglavic zgolj lastnikom avtomobilov, ki se morajo z njo soočiti, temveč tudi mehanikom. Delo predstavlja zelo velik projekt, ki lahko traja tudi več kot 30 ur, hkrati pa zahteva različne pristope za vsako znamko avtomobila, model in generacijsko leto. Ravno zaradi tega menjavo bloka motorja niti ne želi opraviti vsak mehanik, ampak je pogosto potrebno obiskati posebej specializirano avtomehanično delavnico.

Da bi si lažje predstavljali, kako tovrstno opravilo sploh poteka, bomo v tokratnem članku v grobem po korakih opisali pravilno zamenjavo bloka motorja;

– Odstranitev pokrova motorja: večino popravil motorja je sicer mogoče opraviti brez odstranitve pokrova motorja, vendar to ne velja tudi za zamenjavo bloka motorja. Težava se namreč pojavi v dostopu, saj je prostora v veliki večini avtomobilov premalo, da bi lahko neovirano dvignili motor. Odstranitev pokrova motorja je opravilo, za katero je priporočljivo, da jo opravljata vsaj dve osebi. Pri tem je potrebna previdnost, da med spuščanjem pokrova ne pride do poškodb barve ali laka.

– Izpust vseh tekočin iz motorja: vsak motor za svoje delovanje uporablja številne tekočine, katere je potrebno pred zamenjavo bloka motorja nujno odstraniti. Pomembno je predvsem motorno olje, ki se ga lahko izpusti kar skozi pokrov za izpust olja. Izpust hladilne tekočine se lahko opravi iz ventila hladilnika, vendar je potrebno upoštevati, da bo po vsej verjetnosti v sistemu še vedno prisotna. V kolikor rezervoar za tekočino za pranje vetrobranskega stekla ni pritrjen na motor, ampak na karoserijo, ga ni potrebno odstranjevati. Vse tekočine, ki so bile odstranjene, pa za ponovno uporabo v motorju niso več primerne, ampak jih je potrebno pravilno reciklirati. To se lahko naredi tako, da se jih zbere v ustrezne reciklažne posode in se jih odnese v centre za recikliranje odpadkov ali pa v katero od trgovin z avto deli.

– Odklop sesalnih, izpušnih in hladilnih cevi: iz ležišča motorja je potrebno odklopiti vse cevi, priključke in druge komponente, v večini primerov tudi hladilnik. Pri tem je pomembna previdnost pri odtegovanju vijakov, da ne pride do poškodb navojev ali glav.

– Odklop vseh električnih vodov, električnih priključkov in senzorjev ter drugih žičnih povezav.

– Ločitev motorja in menjalnika: tudi v tem je koraku je zelo pomembna posebna previdnost pri odtegovanju vijakov.

– Odstranitev pritrdilnih vijakov motorja: motor v večini avtomobilov je na karoserijo povezan s tremi nosilci, medtem ko četrti služi za pričvrstitev menjalnika. V tem koraku je potrebna odstranitev vseh pritrdilnih vijakov iz vseh treh nosilcev. V kolikor se bo odstranitev motorja izvedla s spustom iz dna avtomobila, je potrebna še odstranitev prečnega nosilca in namestitev dvigalke pod motor. V večini primerov se sicer to izvede z dvigom motorja.

– Odstranitev motorja iz motornega prostora avtomobila: kot smo že zapisali, se to lahko izvede s spustom ali dvigom, kar je odvisno predvsem od zasnove samega avtomobila.

– Spust novega motorja v motorni prostor: spust se izvede na enak način, kakor odstranitev starega motorja. Pri tem je potrebna previdnost, da ne pride do poškodb motorja ali karoserije avtomobila.

– Pričvrstitev motorja: motor je potrebno s pritrdilnimi vijaki in nosilci na karoserijo pričvrstiti na enak način, kakor je potekala odstranitev starega.

– Povezava motorja z menjalnikom: pred privijanjem vijakov se je potrebno prepričati, da ni prišlo do zdrsa menjalnika ter da sta z motorjem ustrezno poravnana.

– Priklop kabelskega snopa: iskanje ustreznih priklopov posamezne žične povezave je lahko zelo zapleteno in časovno zamudno, ali pa povsem enostavno, če je nov motor popolnoma enak prejšnjemu. V vsakem primeru pa je potrebna velika previdnost, saj lahko že najmanjša napaka vodi v veliko okvaro pri prvem zagonu motorja.

– Ponovna povezava vseh sesalnih, izpušnih in hladilnih cevi: po vsej verjetnosti najbolj zamuden del opravila. Pri tem je potrebno paziti na tesnost in ustrezno močno privijanje, da ne pride do poškodb.

– Napolnitev olja in hladilne tekočine: zadnji korak, po katerem bi moral biti avtomobil pripravljen na vožnjo.

– Pred prvim zagonom motorja je potrebno nekajkrat vzpostaviti kontakt na avtomobilu, da se črpalka napolni z gorivom in da olje preteče skozi motor.

Informacije o bloku motorja so povzete iz rezervniavtodeli24.si

Informacije o funkciji bloka motorja so povzete iz spletne strani actualidadmotor.com

Dogodki