Search
Close this search box.

PASTISH – Adijo, plagiat!

V HABitatu pripravljajo za vas trikomponentni dogodek v sodelovanju z Društvom Slovenskega animiranega filma in NVO raum AU.

V petek, 19. aprila 2024, vas Društvo slovenskega animiranega filma (DSAF) in NVO raum AU prijazno vabita na trikomponentni dogodek pod streho slovenjegraškega HABitata.

Ob 16. uri pričnejo z delavnico »Osnove karatkerne risbe«, ki jo bo vodila ilustratorka in animatorka Milanka Fabjančič, ob 19. uri bodo v galeriji raum AU otvorili razstavo PASTISH – Adijo plagiat!, ob 20. uri pa nadaljevali s projekcijo desetih kratkih animacij prve in druge sezone spletne serije Pastish v kinu na prostem.

URNIK

16.00 – 18.30: Delavnica “Osnove karakterne risbe” z Milanko Fabjančič 
19.00: Otvoritev razstave PASTISH – Adijo, plagiat! 
20.00: Projekcija prve in druge sezone animirane serije Pastish (režija Marion Foucart, animacija Milanka Fabjančič) 


Medtem, ko je v zadnjih letih prihajalo do številnih tožb proti pop zvezdnikom zaradi plagiatorstva, ki je včasih očitno, včasih pa skoraj neslišno, sta režiserka Marion Foucart in vizualna oblikovalka ter animatorka Milanka Fabjančič skozi spletno animirano serijo Pastish želeli preučiti proces glasbenega ustvarjanja ter predvsem prevprašati pojem izvirnosti v glasbi.

Umetnost izposojanja od drugih je del zgodovine glasbe vse od trubadurjev v srednjem veku. Mozart je kopiral melodične linije svojih sodobnikov, Gainsbourg se je poglobil v zaklade klasične glasbe, da bi sestavil svoje lastne melodije, Chuck Berry si je svoj slavni “riff” izposodil iz stare plošče bluesa. In danes ustvarjalci beatov nenehno raziskujejo zgodovino včerajšnje glasbe, da bi odkrili instrumentalni odlomek, ki lahko prebudi kolektivno nezavedno in pritegne občinstvo. Pastish ne razglablja o avtorskih pravicah ali upravičenosti tožb, temveč poskusi osvetliti mehanizme komponiranja s primeri pesmi, ki so znane širši javnosti, in tako omogočiti drugačen pogled na sodobno ustvarjanje ter prispevati k sami demistifikaciji dejanja ustvarjanja.

Avtorici pravita, da je bila serija Pastish napisana kot pesem, razvita preko asociacij in povezav med melodijo, ritmom, zvokom, glasbenim žanrom, obdobjem in osebnim spominom. Skozi risbo Milanke Fabjančič je bil ustvarjen »nekakšen metafizični stroj, v katerem v kontekstu kolektivne ustvarjalne zavesti razporeja zemljevid navdiha, domišljije in izvirnosti«. Pod vtisom svežine naivnega gibanja kolažne animacije Monty Pythona, Fabjančič skozi animacijo nelinearno spremlja govorjeno besedilo in se odziva na omenjene glasbene primere. Za svoj način animiranja v Pasitshu pravi, da »ni namenjen zgolj ilustriranju, temveč ga navdihujejo resnične anekdote, obdobja, razpoloženja in predstavljeni liki ter njihova glasba, ki jih opisuje z izjemno raznolikim, a neločljivo prepletenim slogovnim preklapljanjem.«

O AVTORICAH

Marion Foucart, rojena 1981 v Parizu. Magistrirala je na pariški univerzi UFR Médiation Culturelle et Communication in se raziskovalno osredotočila na festival in njegove kulturne politike. Prve korake v glasbeni industriji je naredila pri Warner Music France na področju marketinga, nato je pri Les Inrocks odkrila svet strokovnega tiska, zadnjih deset let pa pisala glasbene rubrike v oddaji Télématin na France 2. Kot glasbenica in diplomirana violinistka najraje od vsega brska po trgovinah s ploščami, da bi našla redek dragulj, in odkriva neverjetne “sample” na spletni strani skupnosti Whosampled, kjer ljudem pomaga odkrivati, dešifrirati in deliti. Foucart se v prostem času ukvarja tudi s pisanjem pesmi, že nekaj let živi v Sloveniji in o jugoslovanskem popu iz 80. let ne ve prav ničesar.

Milanka Fabjančič, rojena 1981 v Ljubljani, je akademska slikarka in samozaposlena v kulturi kot ilustratorka. Zadnja leta je najbolj aktivna na področju avtorskega animiranega filma (Liliana 2019, Hobotnica banana mišmaš 2023, Serija Pastish – 1.sezona 2022, 2.sezona 2024), mladinske knjižne ilustracije in poučevanja na Akademiji umetnosti UNG (Zgodboris) ter Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (Ilustracija in Barvne študije). Za animirani film Liliana je med drugim prejela vesno za najboljši animirani film na FSF 2019, na International Filmmaker Festival of New York (IFFNY) 2021 pa nagrado za Inovacijo v animiranem filmu. Spletna serija Pastish pa je bila nagrajena za Najboljšo spletno serijo leta 2023 na festivalu MARSEILLE WEB FEST.

Naroči se
Obvestilo o
guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
View all comments

Dogodki

V HABitatu pripravljajo za vas trikomponentni dogodek v sodelovanju z Društvom Slovenskega animiranega filma in NVO raum AU.