VIDEO: Boštjan Paradiž o investicijah smučišč
Več videovsebin
Boštjan Paradiž o investicijah smučišč
Franci Petek o gorskem kompleksu Planica
Valerija Pučko o delu Slovenia Oudoor
Dubravka Kalin o uspešnem poteku investicij
Livija Kovač Konstantinovič o tujih in domačih gostih
Novinarsko konferenco, na kateri so ključni akterji slovenskega turizma predstavili investicije in novosti za leto 2025, so organizirali Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ), Slovenska turistična organizacija (STO), Združenje Slovenia Outdoor in Združenje slovenskih žičničarjev. Dogodek je sovpadal tudi z bližnjo otvoritvijo hotela Panorama****, ki bo kmalu sprejel prve goste.
Predstavniki ključnih institucij slovenskega zimskega turizma so poudarili, da gorski centri tudi v letu 2025 intenzivno nadaljujejo z investicijami v infrastrukturo, posodobitvami obstoječih storitev in razvojem novih doživetij. Slovenija se tako še naprej prepoznava kot destinacija, ki navdušuje obiskovalce tako v zimskih kot poletnih mesecih.
V pogovoru, ki ga je vodila predsednica Društva turističnih novinarjev Slovenije, Marjana Grčman, so sodelovali:
- Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem na MGTŠ,
- Boštjan Paradiž, predsednik Združenja žičničarjev Slovenije,
- Mitja Urbanc, predstavnik Smučarske zveze Slovenije,
- Valerija Pučko, direktorica Združenja Slovenia Outdoor,
- Livija Kovač Kostantinovič, vodja domačega PR na STO.
Govorniki so spregovorili o aktualnih trendih v turizmu, izpostavili izzive gorskih centrov ob spremenjenih podnebnih razmerah ter predstavili strategije za povečanje trajnostnega upravljanja gorskih destinacij. Poseben poudarek je bil namenjen tudi vse bolj priljubljenim poletnim doživetjem, ki k razvoju turizma pripomorejo ne le sezonsko, temveč skozi vse leto.
Uvodoma je Dubravka Kalin izpostavila: “Glavni motiv za prihod v Slovenijo med tujimi gosti je naša narava in aktivnosti na prostem. To se kaže v številu nočitev v gorskih občinah, ki ustvarijo okrog 35 odstotkov vseh nočitev z manjšimi variacijami. Tukaj je jasno, da je usmerjenost v aktivnosti na prostem vedno pomembnejša.”

Na Kopah zrejo optimistično v prihodnost in dejstvo je, da je zimski del sezone še vedno eden izmed najpomembnejših sestavnih delov gorskih centrov, kot je njihov. Kot pravijo, s celoletnim turizmom ustvarjajo te centre še bolj aktualne, še bolj privlačne in z vsemi produkti, ki so jih razvili, bodo lahko poslovali 365 dni v letu.
O nekoliko višjih cenah, je Paradiž izpostavil, da so se minimalno korigirale z rastjo državljanskih stroškov. “Priljubljena evropska smučišča bodo vedno dobro obiskana, ampak mi smo eno tretjino cenejši in verjamem, da z vsemi inovativnostmi, ki jih ustvarjamo, smo lahko tudi konkurenčni. To je tudi naš velik potencial.”
Smučanje ostaja naš nacionalni šport.
Smučanje je izvor slovenske športne strasti in v luči tega tudi na Smučarski zvezi poskušajo poskrbeti za najboljše pogoje za slovenske vrhunske športnike, s čim več aktivnostmi in aktivacijami, da navdušujejo in na sneg privabijo čim več mladih in starih. Eden od takih projektov je projekt Šolar na smuči.

“Več kot deset let izvajamo akcijo Šolar na smuči, ki je vseslovenski projekt smučarskega ozaveščanja otrok, kjer učencem drugih in tretjih razredov osnovnih šol omogočimo brezplačno vodeno doživetje na snegu. Vse to počnemo ob podpori Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in Zavoda za šport Planica. Vsi udeleženci dobijo brezplačno opremo, smučarsko karto in pa strokovno usposobljene učitelje na smučišču,” je o projektu povedal Mitja Urbanc.
Zimski športi, med njimi tudi tek na smučeh, so tisti, ki združujejo tako mlado in staro.
V Slovenia Outdoor že tretje leto ravno zaradi promocije zimskega športa združujejo tudi tekaška središča v eno enotno tekaško karto, ki pomaga pri promociji teka na smučeh, tako pri mladih in pri rekreativnih športnikih.
“Projekt Enotna tekaška karta izvajamo že tretje leto zapored skupaj tudi s Smučarsko zvezo Slovenije. Raznorazne organizacije na tak način spodbujajo otroke, da se postavljajo na smuči, zadnja leta tudi na tekaške,” je izpostavila Valerija Pučko.
Na Kopah številne investicije in celovita ponudba za vse generacije
Kot je poudaril Boštjan Paradiž, so v zadnjih dveh letih izvedli za kar 25 milijonov evrov investicij, od tega so le 3.480.000 evrov prejeli od države.
“V gorskih centrih se moramo zavedati, da samo kvaliteta šteje in, da je kvaliteta osnova za to, da bomo potem gradili dobre zgodbe. Brez teh dobrih zgodb turizma ne bomo razvijali. Slovenija je lepa, je zelena in jo razumemo, pa tudi čutimo. Vsi pa moramo storiti vse, da jo bodo čutili tudi tisti turisti, ki prihajajo iz tujine in potencial za to absolutno imamo,” dodaja Paradiž.

Trenutno poteka investicija v wellness kompleks ob Grmovškovem domu. Odlična nadgradnja celotne izkušnje obiska Kop bo znašala preko 2 milijona evrov, financirali so z lastnimi sredstvi in pa s komercialno banko.
Čaka jih obnova hotela v Slovenj Gradcu, za katerega so dobili 747.000 EUR nepovratnih sredstev iz novega programa, investicija bo vredna preko 2,9 milijona evrov.
Rekonstrukcija Lukovega doma v nov hotel Panorama bo na koncu znašala preko 5,2 milijona evrov, od tega so pridobili 807.000 EUR subvencije.
Zimski centri v Sloveniji so v zadnjih letih znatno nadgradili svojo ponudbo, ki danes vključuje sodobne žičniške naprave, urejene proge, večnamenske športne površine in napredne programe za družine ter rekreativne športnike. Poleg tega se razvija široka paleta poletnih aktivnosti, kot so kolesarjenje, pohodništvo, adrenalinski parki in naravoslovna doživetja, ki privabljajo tako domače kot tuje obiskovalce.
Slovenski gorski centri ostajajo pomemben steber turizma, z jasno vizijo razvoja, sodelovanja in oblikovanja nepozabnih doživetij v vseh letnih časih.
Fotogalerija
















































