Pergerjevi krizo izkoristili za razvoj novih izdelkov

Lucian in Hrabroslav Perger

V družini Perger se s tradicionalno obrtjo lectarstva, medičarstva in svečarstva ukvarja že deveta generacija. Koronakriza je njihovo dejavnost precej prizadela, saj so zelo odvisni od turizma. Turistične prodajalne, v katerih se proda precej njihovih izdelkov, so morale čez noč zapreti svoja vrata, prav tako tudi Medeni raj, Pergerjeva galerija in muzej medičarstva v Slovenj Gradcu. Po preklicu epidemije se prodaja počasi obuja, k še lažjemu okrevanju pa bo prispeval projekt #OkvirPomoči, ki so ga – z namenom pomagati malim lokalnim podjetnikom omiliti posledice koronakrize – s partnerji zasnovali v NLB.

“Dobro jutro, dober dan, upam, da ni več zaspan. Dobrodošli prelepi vi vsi, ki občudujete vse lepe reči, vi, ki se radi družite, veselite, ki radi kaj nenavadnega doživite …,” tako v Medenem raju obiskovalce pozdravi Hrabroslav Perger, oče družine. Kot pravi, verze napiše za vsak obisk posebej in jo prilagodi skupinam. Morda mu je to ostalo po mami, profesorici slovenskega jezika, ki je skrbno zbirala narodne slovenske verze, ki jih lahko občudujete na njihovih tradicionalnih lectovih srcih z ogledalcem.

Medeni raj spodbuja tudi okoliško gospodarstvo

Turistična dejavnost danes ustvarja približno 40 %  prihodkov družinskega podjetja Perger 1757, pojasni direktor Lucian Perger. Medeni raj je nišni turistični produkt, kakršni bi po njegovem mnenju morali imeti večjo vlogo v slovenskem turizmu.

Zato se tudi z veseljem povezujejo z občino Slovenj Gradec in drugimi ponudniki. Njihov muzej letno privabi kar 15.000 obiskovalcev in večina se ne ustavi le pri njih. Če ne drugega, si privoščijo vsaj obed v bližnjih restavracijah ali na katerem od kmečkih turizmov. Lahko bi rekli, da Medeni raj daje zagon lokalnemu gospodarstvu. Prav je tako. Turizem je taka dejavnost. Turizem ni le nočitev z zajtrkom, ampak  so doživetja, je celovita izkušnja in ustvarjamo jo lahko skupaj,” poudari Lucian.

Majhnost je lahko prednost

Sprememba nakupnih navad med koronakrizo je prizadela tudi tisti del njihove dejavnosti, ki ni odvisen od turizma. “Naši izdelki se prodajajo v specializiranih trgovinah, nekatere od njih so bile prav tako zaprte, in v živilskih trgovinah, ki so bile odprte, vendar so ljudje takrat kupovali osnovna živila, luksuznih izdelkov skoraj ne. Le v naši spletni trgovini se ni toliko poznalo. Prodaja nam je padla za več kot 60 odstotkov, v prvem mesecu po razglasitvi epidemije se nam je proizvodnja skoraj ustavila. To se gotovo pozna. Na srečo smo imeli dovolj rezerv in smo se lahko financirali iz dobrega preteklega dela, pove Lucian in doda, da likvidnostnih sredstev pri bankah niso iskali, so pa bili v rednem stiku z NLB, ki je edina banka, s katero njihovo podjetje sodeluje. “Čutimo, da NLB ni vseeno za nas, da ji je mar za to, da bomo uspešni, in to ne glede na to, do koga pridemo – do predsednika uprave, poslovnega skrbnika ali bančnika za okencem. Zavedamo se, da niso najcenejši, so pa zelo strokovni in nam stojijo ob strani v dobrem in slabem, zato smo vse od začetka njihove stranke, tako podjetje, kot osebno. To kaže tudi projekt #Okvir pomoči, ki smo ga z veseljem sprejeli,” pove Lucian.

Odprt, dolgoročen partnerski odnos, ki ga gradijo z banko, se bo gotovo odrazil v prihodnje, ko bodo finančne vire potrebovali za uresničevanje novih idej. Teh je po Lucianovih besedah veliko, saj so čas, ko je njihova osnovna dejavnost stala, izkoristili za razvoj novih izdelkov. Ker so majhno podjetje, lahko ideje tudi hitreje uresničijo in že septembra bodo dali na trg šest novih izdelkov.To je prednost majhnih podjetij. So hitra, agilna in se lažje prilagodijo kot veliki sistemi,” je prepričan Lucian.   

Stalen razvoj izdelkov z visoko dodano vrednostjo

Inovirajo ves čas, ne le v času, ko je proizvodnja stala. Svojo družinsko zgodbo bodo tako še bolje izrazili v novem objektu, v katerem bodo združili proizvodno in turistično dejavnost.Mi nimamo klasične proizvodnje. Smo manufaktura, in to bomo lahko prilagodili tako, da jo bomo pokazali obiskovalcem, da bodo sami videli, kako nastajajo naši izdelki. To bo izkustveni center, v katerem si bodo lahko otroci tudi sami naredili medeno liziko ali vstopili v pravljico v sobi Janka in Metke. Na ogled bodo naši reprezentančni izdelki, nekatere naše zgodbe bodo predstavljene s hologrami. V objektu bo prva medena slaščičarna na svetu, v kateri bodo vse sladice pripravljene brez sladkorja, le z naravnim medom, na strehi pa bo tudi čebelnjak. Tja boš lahko prišel samo na medeno kavo ali pa z družino preživel ves dan. To bo vrhunski turistični produkt, v katerega verjamemo, čeprav je velik za naše malo družinsko podjetje,” s ponosom pove Lucian. Za konec še doda, da bi bila investicija sicer manjša, če bi uredili samo proizvodnjo, vendar se zavedajo, da morajo svojo dejavnost razpršiti in razvijati več smeri.

Besedilo: NLB, Okvir pomoči

Ostani na tekočem

Prijavi se na naše e-novice

Prejmite dnevno sveže ter pomembnejše novice v vaš e-poštni predal.