Search
Close this search box.

Glasovno iskanje – ga že uporabljate? Preverite kakšen je njegov vpliv na vašo uvrstitev na iskalniku

Kolikokrat ste danes rekli »Hej, Google?« Morda še niste, zagotovo pa boste to počeli zelo kmalu. Naj vam izdamo zakaj.

Glasovno iskanje – t.i. Voice search je v porastu. Svojih iskalnih poizvedb ne usmerjamo le na pametne zvočnike, ampak tudi na naše pametne telefone. In če se bo ta trend nadaljeval, je zelo verjetno, da bomo v prihodnosti spletne strani optimizirali tudi za glasovno iskanje.

V nadaljevanju boste izvedeli več o glasovnem iskanju in o tem, kako pravilno izbrane ključne besede v vaši vsebini omogočajo dobro uporabniško izkušnjo z glasovnim iskanjem, kar posledično vpliva na visoko uvrstitev spletnega mesta na iskalniku.

Zakaj je glasovno iskanje v porastu? Je bolj praktično, hitrejše ali samo trendovsko?

Glasovno iskanje postaja vse bolj priljubljeno, saj je v primerjavi z običajnim tipkanjem enostavnejše za uporabo, hitrejše in pogovorno.

Skoraj ena tretjina (27 %) spletnih uporabnikov po vsem svetu uporablja mobilno glasovno iskanje. Po napovedih naj bi se ta številka v naslednjih nekaj letih podvojila.

​​Kaj je glasovno iskanje?

Glasovno iskanje je tehnologija za prepoznavanje glasovnega sporočila, ki uporabnikom omogoča izvajanje iskanja tako, da neposredno govorijo v njihove naprave. Te segajo od pametnih telefonov in računalnikov do naprav domačih pomočnikov, kot so Amazonova Alexa, Microsoftova Cortana, Applova Siri, Google Assistant in še več.

Na splošno se je Googlovo glasovno iskanje v zadnjih nekaj letih močno povečalo, zato je vključitev glasovnega iskanja v svojo strategijo digitalnega trženja nujna.

Ne glede na to, če izdelava spletnih strani poteka s pomočjo strokovnjakov ali stran izdelujete sami, poskrbite, da jo optimizirate tudi za glasovno iskanje.

Kakšen vpliv ima glasovno iskanje na SEO optimizacijo?

Vprašanje ni, ali bi morali, ampak kdaj optimizirati svoje spletno mesto za glasovno iskanje. Odgovor je kratek. ZDAJ, saj prej ko boste začeli, boljše rezultate na tem področju lahko pričakujete.

Glasovno iskanje naj bi spremenilo prihodnost e-trgovine, pri čemer naj bi glasovno nakupovanje leta 2022 po napovedih doseglo 40 milijard dolarjev.

Katere so glavne prednosti optimizacije vašega spletnega mesta za glasovno iskanje?

  • Višje uvrstitve spletnega mesta na iskalniku: rezultati glasovnega iskanja se običajno uvrščajo na prva 3 mesta na na iskalniku.
  • Optimizacija vaše vsebine za glasovno iskanje pritegne več obiskovalcev.
  • Višji promet: več obiskovalcev na spletni strani pomeni več konverzij, več konverzij pa prinaša večji prihodek.
  • Višja avtoriteta: Ko se začnete uvrščati visoko za glasovno iskanje in povečate svoj obisk, povečate avtoriteto svojega spletnega mesta.

Da bi glasovno iskanje delovalo po načrtih, potrebujete optimizirano vsebino in glasovno iskanje prilagojeno za prave ključne besede. Pri tem naj poudarimo, da ljudje ne vtipkamo enakih ključnih besed, ko jih izgovorimo. Pri glasovnem iskanju upoštevamo dejavnik spontatnega govora, ki pogosto vključuje mehkejšo izpeljanko ključnih besed. 

Nekaj namigov, kako boste lažje izbrali ključne besede za glasovno iskanje:

  • Ključne besede, ki temeljijo na vprašanjih: oblikujte poizvedbe v vprašalne fraze in zagotovite jedrnate odgovore na omenjena vprašanja
  • Dolge ključne besede: pomislite na namen uporabnika in se osredotočite na poizvedbe za dejanja
  • Vsebina pogovora: uporabljajte naravno zveneči jezik

Ključne besede, ki temeljijo na vprašanjih

Ko uporabniki govorijo s pametno napravo in postavljajo vprašanja, običajno postavijo celotno vprašanje, namesto da bi uporabili zgolj nabor ključnih besed.

Začnemo z besedami kot so »kdo«, »zakaj«, »kje«, »kaj« in »kako«, zato naj se vaša vsebina vrti okoli vprašljivih izjav.

Ne pozabite, da vam bo glasovno iskanje dalo en odgovor, namesto da bi vam prikazalo celotno stran z rezultati iskanja, zato boste morali izvesti raziskavo, da boste pravilno usmerili svojo ciljno publiko.

Gre za obojestranko korist, saj lahko s tem, ko ste pozorni na vprašanja, ki jih vaše bodoče stranke zastavljajo, ustrezno prilagodite in optimizirate svojo vsebino s pravimi ključnimi besedami, ki temeljijo na vprašanjih ter na ta način vsebini dodate vrednost.

Dolgorepe ključne besede

Isto logiko uporabite pri implementaciji daljših ključnih besed – t.i.dolgorepih ključnih besed. Večina uporabnikov glasovnega iskanja prehaja na iskanje po dolgorepih ključnih besedah​​, ker so iskanja v naravnem jeziku pogosto daljša in bolj specifična.

Zakaj velike e-trgovine, kot je Amazon, uporabljajo dolgorepe ključne besede?

  • Zagotavljajo visoke stopnje konverzije, saj dolgorepe ključne besede predstavljajo 70 % skupnih spletnih iskanj.
  • Zaradi pomanjkanja konkurence jih je lažje uvrstiti.
  • Pri izvajanju glasovnega iskanja uporabniki večinoma uporabljajo dolgorepe ključne besede.

Pogovorna vsebina

Večina uporabnikov komunicira s svojim pametnim telefonom tako kot s človekom. Izgovorjene poizvedbe na splošno niso tako jedrnate in kratke kot iskalne poizvedbe, ki jih običajno vnašamo.

Najbolj preudaren način za optimizacijo vsebine za glasovno iskanje je precej intuitiven – pišite tako kot govorite. Ne uporabljajte žargona ali preveč zapletenih besed in se izogibajte pogosto sterilnemu tonu.

Vaša vsebina mora biti preprosta, pripovedovati prepričljivo zgodbo in, kar je najpomembneje, ponujati rešitve za potrebe vaših uporabnikov.

Izkoristite svojo stran Google My Business

Večina uporabnikov svoje glasovne iskalne poizvedbe izpelje z besedami »v bližini«. Glavni dejavnik, ki določa, ali se uvrstimo za ta iskanja, je učinkovita predstavitev podjetja na Google My Business.

To je eden najlažjih načinov, da vas ciljna publika opazi, vendar morate zagotoviti, da so vaša vsebina in splošne informacije popolne ter vključuje to kar vaši uporabniki iščejo.

Ko nekdo zahteva prikaz podobnih podjetij na vašem območju, morate sporočiti Googlu, kje se nahaja vaše podjetje. V seznam vključite svoje ime, naslov in telefonsko številko ter izberite pravo kategorijo podjetja in območno kodo.

Poleg tega se lahko poskusite uvrstiti za tiste poizvedbe »v bližini« s ciljanjem na lokalne ključne besede, ki vsebujejo fraze, specifične za lokacijo, ki ustvarjajo rezultate, povezane z isto geografsko lokacijo.

Glasovno iskanje in prijaznost do mobilnih naprav

Glasovno iskanje je bolj mobilno kot kdaj koli prej. Googlovo glasovno iskanje nenehno širi svoje jezikovne zmogljivosti. Trenutno je na voljo v več kot 100 jezikih na mobilnih napravah.

Ko gre za praktično uporabo, 56 % vseh glasovnih iskanj izvira iz pametnih telefonov. Googlov algoritem razvrščanja spletnih strani pa zadnje leto temelji predvsem na uporabniški izkušnji preko pametnih telefonov. To pomeni, da Google za indeksiranje in razvrščanje pretežno uporablja mobilno različico spletnega mesta.

Z drugimi besedami, le spletna mesta, ki se odzivna na mobilnih napravah, hitrejša in drastično izboljšajo uporabniško izkušnjo, pristanejo na prvih straneh iskalnika.

Če je vsebina vašega spletnega mesta optimizirana za mobilno uporabo, bo vaše podjetje verjetno med prvimi rezultati za glasovno iskanje.

Hitrost nalaganja strani

Hitrost nalaganja strani je eden od ključnih in temeljnih dejavnikov razvrščanja strani, ne glede na to, ali optimizirate spletno mesto za glasovno iskanje ali kako drugače. Vendar pa mnogi pozabljajo na osnove, in se pri SEO optimizaciji ukvarjajo z drugimi bolj zapletenimi vidiki SEO.

Nihče ne mara spletnih mest s počasnim nalaganjem, Google pa jih najbolj sovraži. Na splošno, če vaše spletno mesto potrebuje več kot tri sekunde, da se naloži, imate težavo.

Enako velja za glasovno iskanje. Višje na iskalniku so boste uvrstili z izboljšanjem hitrosti in učinkovitosti vašega spletnega mesta.

Pametni zvočniki – gonilna sila glasovnega iskanja

Uporaba pametnih zvočnikov naj bi po napovedih v prihodnosti eksponentno rasla in leta 2022 naj bi več kot polovica (55 %) ameriških gospodinjstev imela pametni zvočnik. V Evropi sicer ta trend lahko pričakujemo nekoliko kasneje, vendar nikakor ne gre spregledati pomembnosti optimizacije spletnih strani za glasovno iskanje.

Izjemen tehnološki napredek je na področju umetne inteligence in strojnega učenja spremenil način interakcije s pametnimi napravami.

Posledično vse več tehnoloških podjetij izdaja lastne pametne zvočnike, ki oblikujejo prihodnost internetnega iskanja.

Na primer, Googlov RankBrain, sestavni del Googlovega jedrnega algoritma, lahko prepozna besede in besedne zveze, da natančneje napoveduje rezultate. Ko naleti na novo poizvedbo, lahko izbere najboljše povezane rezultate in ustrezno odgovori.

Zaključek

Vrnimo se k našim prvotnim vprašanjem. Kaj smo se naučili? Je glasovno iskanje bolj praktično, priročno ali samo trendovsko?

Vse našteto. Glasovno iskanje je hitrejše, lažje in preprosto. Z vsakim letom je glasovno iskanje v porastu. Njegov učinek na vedenje potrošnikov je tako velik, da je neizmerljiv, digitalni tržniki pa morajo biti pripravljeni na njegov vpliv, da izpolnijo pričakovanja uporabnikov.

“Tehnološki velikani, ki vodijo ta premik, so svoja spletna mesta že optimizirali za glasovno iskanje, zato je čas, da jim pozorno sledite, predno vas prehiti vaša konkurenca. “

Kolikokrat ste danes rekli »Hej, Google?« Morda še niste, zagotovo pa boste to počeli zelo kmalu. Naj vam izdamo zakaj.