Interreg projekt Connect2tourism s partnerji iz Slovenije in Avstrije, ki je vreden 1,36 milijona evrov in bo trajal do konca septembra 2027, si prizadeva zagotoviti trajnostno čezmejno mobilnost in izkoristiti priložnosti, ki jih Goliška železnica (Koralmbahn) kot “projekt stoletja” v Avstriji prinaša za turizem v širši regiji.
Po napovedih bo promet na celotni trasi hitre železnice med Gradcem in Celovcem stekel do konca tega leta in prav načrtovano skorajšnje odprtje železnice bo izboljšalo dostopnost obiskovalcev do potniških terminalov v neposredni bližini Geoparka Karavanke. Temu mora, kot izpostavljajo partnerji pri projektu, slediti tudi ponudba drugih povezav javnega potniškega prometa za obisk geoparka.
Tako prvič letos julija in avgusta izbrani prevoznik Nomago petkrat dnevno vsak dan opravi avtobusni prevoz med avstrijskim Pliberkom in slovenskima Mežico in Črno na Koroškem. Namen je, da bi k čezmejni mobilnosti z javnim prevozom pritegnil obiskovalce, ki pridejo na slovensko ali na avstrijsko stran Koroške.
“Gre za testno fazo, da vidimo, kaj se dogaja. Prvo leto sicer še ne pričakujemo preveč, lahko pa se že v naslednjem letu na to odzovemo,” je na predstavitvi avtobusne povezave Geopark bus v Črni na Koroškem v četrtek povedal direktor Geoparka Karavanke Gerald Hartmann.
S to povezavo lahko denimo nekdo iz Gradca v enem dnevu pride z vlakom do Pliberka in nato z avtobusom v Črno, se odpravi na adrenalinski spust po jeklenici Olimpline ter se na enak način še isti dan vrne nazaj v Gradec, je primer enodnevnega čezmejnega izleta z javnim potniškim prometom ponazoril Hartmann.
Projekt tudi nadgrajuje že uveljavljen primer dobre prakse, ki jo je pokazala vzpostavljena čezmejna povezava javnega potniškega prometa Štrekna bus. Avtobus s 30 sedeži in prikolico za 16 koles letos vsak dan v juliju in avgustu, septembra pa vsak vikend, vozi na relaciji med Velenjem, Slovenj Gradcem, Dravogradom in kopalnim jezerom v Labotu (Lavamündu) na avstrijski strani.
“Interregovi projekti so namenjeni ravno temu, da nekako dobimo zagonska sredstva in tisto energijo, da se takšne stvari vzpostavijo. To niso poceni stvari,” je ob predstavitvi prevozov z Geopark busom povedal Aleš Rupreht iz Regionalne razvojne agencije za Koroško (RRA Koroška), ki je eden od partnerjev projekta Connect2tourism.
Po njegovih besedah so v okviru projektov trajnostne mobilnosti razvili dobro sodelovanje z več institucijami, v zadnjem času tudi z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa, ki jim ves čas stoji ob strani in aktivno sodeluje.
Po zaključku projektnega financiranja si sodelujoči želijo nadaljnjega izvajanja storitve. Končni cilj je, da bi se jo vključilo v neko redno gospodarsko javno službo oz. v sistem javnega potniškega prometa.
Za Štrekna bus se je medtem že izkazalo, da ima ogromen potencial. Tudi zato so letos storitev nadgradili in v primerjavi z lani povečali število dni obratovanja. Nujna je bila tudi nadgradnja kolesarske prikolice, ki zdaj olajša nalaganje koles tako šoferjem kot uporabnikom. Ti prihajajo iz Slovenije in tujine, je dodal Rupreht.
Kolesarji se že nekaj let med poletjem lahko na Koroško pripeljejo tudi s sobotnim kolesarskim vlakom Slovenskih železnic, ki vozi med Mariborom do Pliberkom. Vlak namreč omogoča prevoz koles in letošnje poletje vozi vsako soboto do 30. avgusta, prav tako pa tudi na praznični 15. avgust.
Kolesarski vlak in Štrekna bus kolesarje povezujeta z mednarodno Dravsko kolesarsko potjo in kolesarsko potjo Štrekna, ki povezuje koroško in šaleško regijo. Na kolesarske in pohodniške poti ter doživetja “nad in pod zemljo” pa vabi tudi čezmejni Geopark Karavanke, ki formalno deluje od leta 2013. “Ko smo začeli, smo imeli približno 120.000 obiskovalcev v celem letu. Zdaj se že približujemo številki 200.000,” je povedal Hartmann.
Vir: STA