Hitro cesto med Šentrupertom in Slovenj Gradcem bo sestavljalo 5 dvocevnih predorov, 3 galerije in 27 viaduktov. Skoraj 36 % celotne trase bo potekalo bodisi skozi predora bodisi prek premostitvenih objektov.
Novi rok za dokončanje odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem je jesen 2029, medtem ko za odsek od Šentruperta do Velenja rok ni znan.
Kako napredujejo dela na gradbiščih tretje razvojne osi od severa proti jugu, od sklopa F do sklopa B?
- Sklop B–Škalsko jezero
Sklop B poteka tik ob jezeru. V okviru del nastajata viadukt Škalsko jezero v dolžini 105 metrov ter deviacija regionalne ceste Velenje–Škale v dolžini 941 metrov.
- Sklop C–Škale
5. avgusta 2025 je bila na portalu javnih naročil objavljena pogodba, ki oznanja izpolnitev pogojev za začetek del na sklopu C–Škale. Trasa hitre ceste v tem sklopu poteka od Gaberk, se vije po vzhodnem pobočju Odraža, prečka dolino Lepene in se pri Škalskem jezeru spusti ter naveže na priključek Škale v okviru sklopa B.
Sklop C obsega gradnjo 2,7 kilometra dolge hitre ceste, široke 22,6 m, z dvema pasovoma v vsaki smeri, vsak širok po 3,5 m. Na tem odseku bodo zgrajeni trije viadukti, pri čemer bo najbolj izstopal viadukt Odraž, ter dva podvoza. Predvidena je tudi izgradnja 2500 m podpornih in opornih konstrukcij, dveh cevnih prepustov, štirih zadrževalnikov in 810 m protihrupnih ograj.

- Sklop D–Gaberke
Sklop D je sploh prvi zaključen sklop tretje razvojne osi. V Gaberkah je bila zgrajena nova regionalna cesta v dolžini 1.028 metrov, skupaj z dodatnimi ureditvami, ki omogočajo križanje bodoče hitre ceste. Z izgradnjo nove cestne povezave se je tako omogočilo prečenje trase, pri čemer je bilo izkopanih in premeščenih več kot 170.000 kubičnih metrov zemljine.
- Sklop E–Velunja
Po štirih letih in devetih mesecih od začetka gradnje se pričenja tudi gradnja sklopa E – Velunja, ki ga upravljavec avtocestnega omrežja in naročnik del označujeta kot najzahtevnejši infrastrukturni odsek bodoče hitre ceste proti Koroški. Na severnem delu pri Podgorju poteka posek dreves in ureditev transportnih poti, na južnem pri Gaberkah pa odvoz materiala.
Odsek Velunja v dolžino meri 7,25 kilometra, na njem bo zgrajenih 20 različnih objektov. Mednje sodita tudi dva dvocevna predora, imenovana Vodriž in Pusta Gora, ter deset viaduktov. Med viadukti najbolj izstopata Danijel, dolg 300 metrov, in viadukt Ravne 3, katerega stebri presegajo višino 40 metrov.
Skupna dolžina trase znaša 14,5 kilometra (upoštevajoč obe smeri), pri čemer kar 56 odstotkov te dolžine poteka bodisi skozi predore bodisi prek viaduktov.
- Sklop F–Jenina
Sklop F se nahaja v bližini naselja Podgorje pri Slovenj Gradcu. Gre za 1,15 kilometra dolg odsek, kar predstavlja približno 3,65 % celotne trase hitre ceste med Šentrupertom in Slovenj Gradcem.
Na severni strani se sklop F navezuje na bodoči priključek Podgorje, v smeri juga pa se nadaljuje z viaduktom Jenina, dolgim 474 oziroma 477 metrov. Viadukt je bil zgrajen s tehniko postopnega narivanja, največji razpon med stebroma znaša 39,43 metra. Viaduktu Jenina sledi večja oporna konstrukcija, nato pa se vozišče hitre ceste z naklonom 5,12 % vzpenja proti viaduktu Visočnik, poimenovanemu po najbližji kmetiji. Ta v dolžino meri 255,2 oziroma 288,5 metra.
Gradbena dela so se začela 24. avgusta 2021 in so bila pred časom že zaključena. Kljub temu je na nekaterih viaduktih še vedno mogoče opaziti manjkajoče elemente, ki bodo najverjetneje nameščeni v bližnji prihodnosti. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji je gradbena dela v vrednosti 37,38 milijona evrov leta 2021 oddala konzorciju podjetij Pomgrad, Garnol, GGD in VOC Celje.
Dokončanje sklopa F je ključno za zagotavljanje dostopa do napadnega mesta za izkop predora Vodriž, s čimer je omogočen nadaljnji potek del na najzahtevnejšem odseku sklopa E proti Velenju.
- Sklop H–Konovo
Sklop H se navezuje na sklop B. Tu poteka gradnja priključka Škale in navezovalne ceste med bodočo hitro cesto Velenje–Slovenj Gradec ter današnjo glavno cesto Velenje–Mislinja. Navezovalna cesta bo dolga 1826 metrov, najzahtevnejša objekta na trasi pa sta enočevni predor Konovo (497 m) in viadukt Konovo (141,8 m).
Vir: infoPOT