Kmetijsko ministrstvo je kot nosilec urejanja prostora za kmetijska zemljišča pred dnevi izdalo pozitivno mnenje k predlogu tretjih sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta Mestne občine Slovenj Gradec, ki ga v lokalnem okolju s kraticami imenujejo SD OPN 3. V vsebinskem smislu to pomeni, da je ministrstvo presodilo, da je občina izpolnila vse pogoje, postavljene v postopku sprejemanja SD OPN 3, so navedli na kmetijskem ministrstvu.
Južna obvoznica je predvidena kot navezovalna cesta na tretjo razvojno os. Po pojasnilih kmetijskega ministrstva se je po večkratnem preverjanju pri družbi Dars, če bi jo bilo mogoče umestiti večinoma skozi gozd, s čimer bi najmanj posegala na kmetijska zemljišča, izkazalo, da ta varianta ni sprejemljiva, ker ni možno doseči ustrezne prometne varnosti. Izvedenih je bilo več prometnih študij in strokovnih podlag.
Kmetijsko ministrstvo je zato skladno z zakonodajo od občine zahtevalo, da v primeru umeščanja obvoznice na kmetijska zemljišča zagotovi ustrezne omilitvene ukrepe. “Občina je s predlagano vzpostavitvijo kmetijskih zemljišč iz gozdnih zemljišč to ustrezno zagotovila,” so navedli.
“Pogoj ministrstva je tudi bil, da bo območje med Šmarsko cesto in južno obvoznico dolgoročno ostalo v kmetijski rabi in da se zaradi drobljenja kmetijskih zemljišč kot posledice umestitve južne obvoznice na območju med Šmarsko cesto, Ronkovo ulico in razbremenilnim kanalom med Homšnico in Mislinjo izvede komasacija,” so zapisali pri ministrstvu.
Južna obvoznica bo po navedbah ministrstva posegla na 6,72 hektarja kmetijskih zemljišč. Občina kot omilitveni ukrep predlaga dve območji vzpostavitve kmetijskih zemljišč iz gozdnih zemljišč. Po navedbah ministrstva občina v gradivu ustrezno določa način izvedbe vzpostavitve kmetijskih zemljišč iz gozda in potrebne ukrepe ter dodatno kot omilitveni ukrep predlaga vračilo nepozidanih stavbnih zemljišč v kmetijsko namensko rabo, so še navedli na ministrstvu.
Slovenjgraški župan Tilen Klugler je v odzivu pojasnil le, da se zdaj postopek sprejemanja SD OPN 3 nadaljuje skladno z zakonodajo tin da nimajo še vseh potrebnih mnenj nosilcev urejanja prostora. Kdaj bo gradivo pripravljeno za sprejem na občinskem svetu, zato še ne zna napovedati.
Nasprotovanje umeščanju slovenjgraške južne obvoznice na območja najkakovostnejših kmetijskih zemljišč v občini sta v minulih letih večkrat izrazila del lokalnih kmetov in Ekološko društvo Slovenj Gradec, prav tako del občanov nasprotuje umeščanju v bližino stanovanjskih naselij. Povezujejo se v pobudo, ki so jo poimenovali Civilna iniciativa za razvoj Slovenj Gradca.
Kot je povedal Simon Smolak, ki s somišljeniki ustanavlja to iniciativo, se sicer zavzemajo za čim hitrejšo gradnjo hitre ceste naprej proti Dravogradu, a zaradi “izkrivljenih podatkov” glede števila vozil nasprotujejo južni slovenjgraški obvoznici, saj menijo, da ta ni potrebna. Napovedal je nadaljnje nasprotovanje južni obvoznici, ki bi po njegovih besedah tudi odrezala “južni, stanovanjski del mesta in za 70 odstotkov povečala promet skozi mesto, večina povečanja pa bi šla skozi mestno četrt Štibuh”.
Vir: STA






















