Število opravljenih potniških kilometrov z vlaki se je lani povečalo v vseh državah članicah z izjemo Nizozemske, Bolgarije, Estonije in Romunije.
Največjo rast je zabeležila Madžarska (+44,2 odstotka), kar Eurostat pojasnjuje predvsem z uvedbo poenostavljenega tarifnega sistema s popusti in brezplačnimi vozovnicami za določene skupine prebivalcev.
Rast števila potniških kilometrov so zabeležili tudi na železnicah v Sloveniji (+19,5 odstotka), Latviji (+14,1 odstotka), Litvi in na Portugalskem (obe +12,8 odstotka), na Irskem (+11,2 odstotka), Poljskem (+10,2 odstotka) in v Luksemburgu (+10,0 odstotka).
Visoko rast sta zabeležili tudi nečlanici EU Norveška in Švica, in sicer za 25,9 oz. 18,5 odstotka, kot tudi država kandidatka za članstvo Srbija (+10,8 odstotka), še ugotavlja Eurostat. Nasprotno pa sta državi kandidatki Bosna in Hercegovina ter Severna Makedonija zabeležili veliko zmanjšanje, in sicer za 10,0 oziroma 18,3 odstotka.
V absolutnih številkah so k opravljenim potniškim kilometrom največ prispevale nemške in francoske železnice, to je 107,6 milijarde oz. 107,3 milijarde.
Medtem je imel Luksemburg najvišje razmerje potnikov na prebivalca glede na število prebivalcev posameznih držav EU, in sicer 32,8. Sledili sta Danska (31,0) in Nemčija (30,0). Najnižjo stopnjo sta zabeležili Grčija in Litva (obe 1,5), sledili pa sta Bolgarija in Romunija (obe 3,6).
Glede železniškega tovornega prometa Eurostat ugotavlja, da se je ta lani nekoliko zmanjšal. Potem ko je bilo leta 2023 s tovornimi vlaki v EU opravljenih 378 milijard tonskih kilometrov, se je lani ta številka zmanjšala na 375 milijard tonskih kilometrov.
Vir: STA




















