Družba Press Cliping je analizirala 42.311 medijskih objav o električnih vozilih od januarja 2024 do junija 2025. Med njimi je bilo 23.744 objav takšnih, kjer se je omenjalo kakšno specifično blagovno znamko ali model. Preostale objave so električna vozila obravnavale na splošni ravni, so v sporočilu za javnost zapisali v družbi.
V objavah, ki so omenjale kakšno specifično blagovno znamko ali model, se je največkrat pojavila znamka Tesla. Analiza je pokazala 6315 tovrstnih objav.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD se je s 3278 omembami uvrstil na drugo mesto po pojavljanju v medijih. Med prvo trojico pa se je s 1519 objavami uvrstil še nemški Volkswagen.
Sledile so znamke Cupra (686 omemb), Audi (657), Nio (638), Hyundai (635) in BMW (623). To po ugotovitvah družbe Press Cliping kaže na razdrobljenost evropskega trga med analiziranimi 55 različnimi blagovnimi znamkami.
Tudi med posameznimi modeli pri omembah prednjači Tesla. Njena modela Y in 3 sta s 1318 oziroma 974 omembami zasedla prvo in drugo mesto. Na tretjem mestu je bil s 665 objavami Volkswagnov ID.4.
Kot poudarjajo v družbi, geografska analiza razkriva geopolitični vidik elektromobilnosti skozi prisotnost proizvajalcev različnih držav. Tako so ZDA zastopane v 7054 člankih z omembami ameriških blagovnih znamk in modelov, Kitajska pa v 5243 člankih.
Nemčija je zastopana v 2995 člankih z omembami nemških znamk, sledijo ji Francija (1470), Južna Koreja (957) in Švedska (910).
“Te številke ne odražajo neposrednih omemb držav, ampak prisotnost njihovih proizvajalcev v medijskem diskurzu o elektromobilnosti, kar kaže na dominanco ameriško-kitajskega duopola v globalni električni avtomobilski industriji,” so zapisali v družbi.
Z vstopom novih kitajskih proizvajalcev na evropski trg ter z načrti Tesle za znižanje cen modelov se po oceni družbe lahko pričakuje še večjo polarizacija trga. “Ključno vprašanje ostaja, ali bodo evropski proizvajalci uspeli konsolidirati komunikacijske strategije in povečati svojo medijsko vidnost,” so poudarili.
Kot so pojasnili v družbi Press Cliping, so bili v analizo vključeni vsi članki, v katerih so se pojavile različne oblike besed z osnovo ‘elektr’ v povezavi z vozili. Obenem so sistematično iskali 55 različnih blagovnih znamk, ki nudijo električna vozila.
Vir: STA