Podjetje AJM sta leta 1990 na Kozjaku nad Pesnico ustanovila Marija in že pokojni Janez Ajlec, bila sta pionirja proizvodnje PVC oken v tedanji Jugoslaviji. Iz družinske delavnice se je AJM razvil v enega ključnih evropskih inovatorjev na področju PVC, ALU in lesenih oken in vhodnih vrat ter ekskluzivnih rešitev, kot je linija stavbnega pohištva Zero Sash. Danes podjetje obsega več poslovnih enot po vsej Sloveniji, ter razvejano prodajno mrežo v Avstriji in Švici z lastnima podjetjema. Podjetje trenutno skupaj zaposluje 180 ljudi in za letos načrtuje približno 30 mio prihodka. Vodi pa ga druga generacija družine Ajlec, z direktorjem Trivom Kremplom na čelu.
Vstop v Inwido: strateški korak za prihodnost
Skupina Inwido, z približno 5.200 zaposlenimi v trinajstih državah in letno prodajo v višini 8,8 mrd Švedskih Kron (cca. 803,4 mio EUR), je vodilna evropska skupina na področju stavbnega pohištva. Deluje izrazito decentralizirano, kar pomeni, da podjetja v skupini ohranjajo svojo blagovno znamko, samostojnost pri vodenju ter odgovornost za lokalne trge. Nakup 70-odstotnega deleža AJM predstavlja za Inwido vstop na slovenski trg ter pomembno širitev prisotnosti v jugovzhodni Evropi.
Fredrik Meuller, predsednik in izvršni direktor Inwido, ob tem poudarja: ”Z velikim veseljem pozdravljamo AJM v skupini Inwido. Z blagovno znamko, ki na slovenskem in širšem evropskem trgu uživa izjemen ugled, ter naprednim proizvodnim okoljem predstavlja AJM idealno dopolnitev naše strategije rasti. Veselim se skupnih sinergij in nadaljnjega razvoja na trgih jugovzhodne Evrope.“
Inwido izboljšuje kakovost bivanja z okni in vrati. Kot vodilna evropska skupina na tem področju razvija in prodaja prilagojene rešitve za domove in objekte, s poudarkom na decentraliziranem poslovnem modelu in dolgoročni trajnostni rasti. Skupina deluje na Švedskem, Danskem, Norveškem, Finskem, v Veliki Britaniji, na Irskem, Poljskem, v Litvi, Estoniji, Nemčiji, na Nizozemskem in v Romuniji, vključuje 38 poslovnih enot, njen sedež pa je v Malmöju na Švedskem. Podjetje je od leta 2018 uvrščeno na borzo Nasdaq Stockholm.
Vodstvo ostaja nespremenjeno, DNK podjetja ostaja družinski
Vstop švedskega poslovnega partnerja v lastniško strukturo ne prinaša sprememb v organizaciji ali vodenju podjetja AJM. Direktor Trivo Krempl ostaja na čelu podjetja, prav tako na svojih funkcijah ostajajo preostali člani družine Ajlec. Poslovni procesi, strategija poslovanja in razvoja ter korporativna kultura prav tako ostajajo nespremenjeni, bo pa podjetje AJM z vstopom v skupino pridobilo podporo v določenih nabavno-operativnih segmentih.
Pri AJM poudarjajo, da tudi v okviru nove lastniške strukture ostaja podjetje AJM z izrazito družinskim DNK-jem, katerega strategija poslovanja temelji na kakovosti, trajnosti, razvojni naravnanosti in dolgoročnih odnosih z vsemi deležniki.
Trivo Krempl, direktor AJM, ob tem pravi: ‘‘V AJM smo na prelomni točki, ko se na nek način zelo naravno preteklemu uspehu pridružuje nova razvojna priložnost. Inwido je partner, s katerim delimo ključne vrednote – kakovost, trajnost, inovativnost in močan pomen korporativne kulture. To partnerstvo vidimo kot izjemno priložnost za pospešeno rast, krepitev blagovne znamke, razvoj in širitev na obstoječih ter novih trgih. Naša vizija, kultura in način dela ostajajo enaki – le priložnosti bodo večje.“
Marija Ajlec je podjetje z upokojitvijo zapustila leta 2009, odločitev o prodaji svojega deleža komentira tako:
”Odločitev o prenosu večinskega deleža je v meni zorela že dalj časa in z Inwido je tudi dozorela. Gre za partnerja, ki razume naše vrednote in spoštuje zgodbo, ki sva jo z Janezom zgradila in ki jo nadaljuje najina družina. Prepričana sem, da podjetje predajam v dobre roke ter da bo AJM z novim strateškim lastnikom nadaljeval pot rasti, razvoja in razcveta. Veseli me, da družinska prisotnost ostaja močna, naši temelji pa nespremenjeni.”
Podjetje bo tako tudi v prihodnje sledilo svoji strategiji trajnostnega razvoja, robotizacije in avtomatizacije proizvodnje, širitve produktnega portfelja ter nadaljnje internacionalizacije.
Skupaj v novo obdobje
Vstop v skupino Inwido za AJM tako predstavlja nadaljevanje 30-letne zgodbe rasti AJM. Z združevanjem znanja, močne blagovne znamke AJM in mednarodne platforme Inwido se ustvarjajo temelji za dolgoročno rast, nove naložbe, razvoj izdelkov in širitev na globalne trge — ob hkratnem ohranjanju vsega, zaradi česar je AJM postal eno najbolj prepoznavnih podjetij slovenskega gospodarstva.
Vir: AJM






















