V KGLU na ogled postavili dela, ki so nastala v sklopu gibanja Arte Utile ter tudi druge segmente Poggijeve umetnosti (FOTO)

Ob 80-letnici Pina Poggija so danes v Koroški galeriji likovnih umetnosti odprli razstavo z naslovom Arte Utile po istoimenskem gibanju, ki ga je zasnoval umetnik.

Razstava je nastala v sodelovanju z društvom raum AU in je poklon umetnikovem jubileju ter tudi priložnost, da širša javnost pobliže spozna umetniško smer Arte Utile, ki jo je leta 1965 v Manifestu zakoličil prav Pino Poggi.

Razstava se začne zunaj, pred mestom, in sicer z obnovljeno skulpturo »S«, ki je del Poggijevega cikla Alfabet Arte Utile. Obnovo skulpture, ki stoji na severnem vhodu Slovenj Gradca vse od leta 1969 sta financirali Koroška galerija likovnih umetnosti ter Mestna občina Slovenj Gradec, izbor rumene in rdeče barve, ki ju je določil umetnik, pa je med občani sprožil različne odzive.

Arte Utile v Koroški galeriji likovnih umetnosti.

Pino Poggi z AU povezuje različne medije in širi polje umetnosti tudi do ljudi, ki sicer s sodobno umetnostjo nimajo stika. Kot rešitev za to stanje je Pino Poggi iznašel AU socialno estetiko: umetniško delo je kritično do pojavov v družbi, uporaba preprostejšega likovnega jezika, dopolnjenega z besedilom, pa omogoča lažjo berljivost.”

»Coca Cola soldat« sestavljata velik rdeč kovinski sod, na katerem je znak te pijače in plastična figura vojaka, ki je na sod pritrjena tako, da je videti, kakor da leze iz soda. Coca Cola je seveda simbol ameriškega imperializma in kaže na prepletenost kapitala, nenazadnje tudi s Hitlerjevim režimom in njeno kasnejšo, nič manj pomembno vlogo, ki jo je odigrala pri širjenju ameriškega imperializma.

“V času, ko so marketing in strategije trženja bolj radikalne kot umetniki, umetnosti ne preostane drugega, kot da se umakne v svoj svet in poskuša izvleči iz njega novo upanje. Umetnost Pina Poggija je klic po družbeno in socialno zavezani umetnosti, ki ne bo proizvajala umetniških stvaritev le zase in za družbene elite.” so povedali v Koroški galeriji likovnih umetnosti.

V Italiji rojen umetnik je deloval v Nemčiji, po poroki s Slovenko, Slovenjgradčanko pa je od šestdesetih let prejšnjega stoletja dalje tudi tesno povezan našim umetniškim okoljem, še posebej s Koroško galerijo likovnih umetnosti, ki hrani večji del njegove zapuščine.

Koroška galerija likovnih umetnosti hrani večji del umetnikove zapuščine.

Njegova umetnost je prežeta s političnim udejstvovanjem in družbeno angažiranostjo ter je tudi sredstvo za dokazovanje njegove politične drže, obremenjenosti z aktualnim dogajanjem v družbi in razočaranja nad sodobno umetnostjo, ki se je preveč oddaljila od gledalcev. Pino Poggi je sredi šestdesetih let z dvema manifestoma zaznamoval nastanek Arte Utile. Pozneje je ta koncept razvil še z dvema manifestoma (1980 in 1994), ki opisujeta umetnost kot odgovorno silo v družbi, s katero je svet mogoče spremeniti.

Pino Poggi s svojo Arte Utile ruši ustaljen način dojemanja umetnosti, to je od poznavalca (umetnika, kustosa, zbiratelja) do gledalca. Že več kot stoletje je tako stanje vzrok nezaupanja publike do sodobne umetnosti. Z njenim sodelovanjem želi preseči enosmerno komunikacijo in umetnost vzpostaviti kot demokratično silo v družbi, ki je na razpolago vsem.” so zapisali v Koroški galeriji likovnih umetnosti.

ARTE UTILE V KOROŠKI GALERIJI LIKOVNIH UMETNOSTI:

Razstava Arte Utile bo v Koroški galeriji likovnih umetnisti na ogled do 26. februarja naslednje leto. Kustos razstave je Jernej Kožar.

Preberite tudi kaj je umetnik povedal med postavljanjem razstave: Pino Poggi in več kot pol stoletja angažirane Arte Utile.

Dogodki

Prosta delovna mesta

Zadnja obvestila