.
.
..

Zakaj bi bilo dobro že včeraj začeti z jogo

Toliko je danes slišati in brati o jogi, da človek že ne ve, kje bi se pravzaprav vsega lotil. Pa vendar nas vedno znova pritegne. Kaj je torej tako zanimivega, tako neminljivega v jogi, da jo ljudje delajo že tisočletja? In zakaj bi bilo dobro, da bi jo delal prav vsak od nas?

Najprej razrahljajmo okvire razumevanja joge. Za nekoga je lahko intenzivna telesna vadba, za drugega vadba za sproščanje, za tretjega umik vase, četrtega način življenja, peti jo morda obravnava kot modno muho. Če pustimo teorijo, je joga zares lahko vse to. Pomembno je, da jo pristno dojemaš na svoj način. Želela bi si, da si vsak da vsaj priložnost, da se sreča z jogo, da jo spozna. Marsikdaj slišim stavke, kot so: »Joga ni zame.«, »Nisem dovolj gibčna za jogo.«, »Sem poskusil, pa mi ni bilo všeč.« itd. Čisto možno, da ste že poskusili in da vam ni bilo všeč. Ampak če ti jagodni sladoled ni dober, še ne pomeni, da se ti ob čokoladnem ne pocedijo sline. Enako je pri jogi.

(Pre)malo ljudi ve, da je tudi joge več vrst. Posledica tega je, da ljudje prehitro odnehajo. Svojim »jogijkam« pogosto rečem: »Če ti joga ni bila všeč, potem pač še nisi našla sebi ljube zvrsti joge.« Morda je bila prezahtevna zate, morda prelahka, predinamična ali prepočasna… Vzrokov je lahko ogromno. O različnih učinkih različnih vrst joge, bomo še govorili. Danes pa preletimo, kaj imajo vse vadbe skupnega:

1. vračajo energijo telesa, uma in duha (zato, da se skozi življenje ne prebijamo, kot da nas je pred eno uro povozil vlak)

2. zmanjšujejo stres (ker drugače ne moreš doseči prve točke)

OGLAS

3. vračajo telesu gibljivost, vitalnost (ker ga žal dnevno uničujemo v sedečem položaju)

4. izboljšajo zmožnost koncentracije in miselnih procesov (ker delujejo kot filter za vso »nesnago« v naših možganih ter naredijo prostor za nove misli)

5. izboljšajo kvaliteto spanja (ker nas notranje umirijo in znižajo nivo stresnega hormona)

6. pomlajujejo (ker je skoraj vsaka gubica le energetski zastoj in ne posledica vaše letnice rojstva; je pa res, da je z leti energetskih zastojev vedno več)

7. pomagajo pri vzpostavljanju zdrave telesne teže (tole rabi en cel, samostojen članek, toliko je za napisati… se bomo posvetili tej točki celostno, ker je fantastična!)

8. pomagajo pri vzpostavljanju reda in discipline (sploh, če si joga blazino položiš pred posteljo in se ob tem (ko je prva stvar zjutraj to, da se spotakneš ob njo) spomniš, da te čaka, da jo raztegneš – in posledično potem še sebe, raztegniti le joga blazino pač ni dovolj… je pa začetek!)

9. vračajo notranji mir in povezanost s sabo (ker med vadbo obstajaš samo ti in joga blazina – vsaj to je namen vsega)

Še bi lahko kaj naštela, ampak naj bo za zdaj dovolj. Morda vas je sedaj premamilo, da bi se spet vrnili na joga blazino ali pa končno poskusili, ko se že tako ali tako (pre)dolgo časa lotevate. Sama učim jogo že kar skoraj 7 let. Začela sem doma, v Slovenj Gradcu, se potem »prestavila« na Prevalje,

nato na Ravne, sedaj pa sem se vrnila nazaj v domači kraj. V vseh teh letih in ob različnih starostnih generacijah, ki sem jih imela priložnost učiti, sem bila priča vsem zgoraj naštetim pozitivnim lastnosti joge in si jih želim samo še nadalje širiti med vas.

Za vse ženske, ki ste popolne začetnice v jogi, je v Slovenj Gradcu (povsem na NOVO!) možnost vadbe vsak četrtek zvečer. Prijetno okolje s polno dobre energije je idealno za to, da si vzamete nekaj časa zase. Za svoje telo in dušo. Prav lepo vabljene, pridružite se lahko kadarkoli. Za več informacij in prijavo mi pišite na [email protected], poleg tega pa spremljajte dogodke in objave na Pureayur FB strani.

 

Close Menu