Search
Close this search box.

V Dravogradu pozivi k razmisleku o več možnih trasah obvoznice (FOTO)

Ob postopkih umeščanja tretje razvojne osi na odseku Slovenj Gradec-Dravograd v prostor v Dravogradu že dlje časa poteka tudi razprava o navezovalni cesti na to os, ki bo hkrati dravograjska obvoznica. Na okrogli mizi Civilne iniciative za obvoznico Dravograd so drevi pozvali k razmislekom o več možnih trasah obvoznice in predstavili nekaj idej.

Dravograd ima razmeroma ozko trško jedro, skozi katerega poteka tranzitni promet od mejnega prehoda Vič proti Mariboru oziroma Slovenj Gradcu, ki trg močno obremenjuje, zato si občani in civilna iniciativa želijo, da se čim prej zgradi obvoznica.

Dravograjski občinski svet je po besedah podžupana Antona Preksavca aktivnosti začel leta 2007, nato pa leta 2012 sprejel sklep, s katerim je potrdil variante trase tako hitre ceste na območju občine kot obeh obvoznic. To so uradna stališča občine. Civilna iniciativa ima dodatni predlog, do katerega pa se občina po njegovih besedah ni opredeljevala. Sicer pa bi Dars moral, kot je dejal danes, v tem mesecu predstaviti novo časovnico sprejemanja državnega prostorskega načrta, v katerega bo umeščena tudi dravograjska obvoznica.

Izgradnja tretje razvojne osi prinaša razvoj, hkrati pa tudi povečanje prometa, zato je pogoj, da se hkrati s tretjo razvojno osjo zgradi tudi obvoznica mimo Dravograda, je še dejal Preksavec. Spomnil je, da gre isti tranzitni promet tudi skozi sosednji avstrijski Labot, zato sta se občini povezali v prizadevanjih za čimprejšnjo izgradnjo obvoznic mimo obeh mest.

Ker mnogi občani ne vedo, kje naj bi potekala obvoznica, je doslej znane variante okoli 80 zbranim na okrogli mizi predstavil domačin in član civilne iniciative Milan Prša, ki se sicer ukvarja s projektiranjem in ima do doslej znanih predlogov več pomislekov tako z vidika varovanja okolja kot tudi zaradi hrupa in onesnaženja.

Preberite tudi: Bosta Dravograd in Labot s povezanim delovanjem uspela doseči izgradnjo obvoznic? (FOTO)

Zavzema se za to, da promet iz Avstrije za Maribor ne gre skozi Dravograd, ampak skozi tunel severno od Dravograda, s čimer bi razbremenili trg in naselje. Predstavil je tudi možnost obvoznice, ki bi potekala mimo Črneč. Pričakuje, da bodo v javni razgrnitvi ob pripravi državnega prostorskega načrta predlagali vsaj dve varianti ceste, o katerih bodo odločali.

Podobno je dejal tudi koordinator dravograjske civilne iniciative Rok Kotnik, ki je poudaril, da iniciativa ne nasprotuje nobenim načrtom, ampak se želijo pogovarjati o dodatnih variantah.

Med navezovalne ceste na severnem delu tretje razvojne osi sicer spadata tudi južna obvoznica mimo Slovenj Gradca in vzhodna obvoznica mimo Raven na Koroškem, ki pa ju za razliko od dravograjske v prostor umeščata občini z občinskima prostorskima načrtoma.

Sredstva za umeščanje v prostor in projektiranje teh dveh obvoznic so v znesku 2,4 milijona evrov predvidena v okviru dogovora za razvoj regije, rok za črpanje teh sredstev pa je september 2023.

A je župan Mestne občine Slovenj Gradec Tilen Klugler kot gost okrogle mize povedal, da, čeprav so postopke sprememb občinskega prostorskega načrta začeli v začetku leta 2018, še vedno nimajo vseh soglasij nosilcev urejanja prostora. Zato ga že nekoliko skrbi, ali jim bo uspelo v rokih počrpati predvidena sredstva za projektiranje.

Preberite tudi: Smo z gradnjo hitre ceste na Koroško spet na začetku? Dars v ponoven pregled dveh prijav

Dogodki