V okviru Regionalne razvojne agencije za Koroško so na današnji novinarski konferenci predstavil nekaj aktualnih aktivnosti, ki jih učinkovito snujejo v okviru trajnostne naravnanosti in mobilnosti.
Celostno prometno strategijo regije je predstavil mag. Peter Zajc, projektni vodja na RRA Koroška, ki je bil močno vpet v snovanje strateškega dokumenta. Sodelujoče občine so se na podlagi preteklih dobrih izkušenj in že vzpostavljenega sodelovanja odločile, da se skupaj lotijo načrtovanja mobilnosti v obsegu, ki presega območje posamezne občine. S skupnim razvojem vizije, ciljev in ukrepov je delovanje vključenih občin bilo tako bolje usklajeno, omogočen pa je bil tudi učinkovitejši dialog z institucijami na državni ravni. Strategija poleg skupne vizije in ciljev vključuje akcijski načrt skupnih aktivnosti.

Izjava projektnega vodje Petra Zajca: »Koroška regija ima kot prva razvojna regija v Sloveniji izdelano t.i. regijsko celostno prometno strategijo (RCPS) izdelano v skladu z Zakonom o celostnem prometnem načrtovanju (ZCPN). Dokument je potrdilo vseh 12 občinskih svetov, soglasje je podalo tudi Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. RCPS za Koroško regijo in RCPS za širše območje Julijskih Alp sta služili kot pilotna primera, na podlagih katerih je država pripravila Nacionalne smernice za pripravo RCPS.«
Pod okriljem Regionalne razvojne agencije za koroško deluje tudi RCM Koroška. Aktivnosti v okviru Regijskega centra mobilnosti je predstavil projektni vodja na RRA Koroška Aleš Rupreht. Ta je povedal, da gre predvsem za vzpostavitev strateškega in ciljno usmerjenega prometnega načrtovanja, celostnega upravljanja prometa in izvajanja prometne politike, ki daje prednost trajnostnemu prometu na regionalni ravni. Eden glavnih ciljev je s sistematičnim pristopom in povezovanjem vseh upravnih nivojev povečati uporabo sredstev okolju prijaznejše mobilnosti ter tako prispevati k zmanjšanju negativnih okoljskih vplivov prometa in prispevati k blaženju posledic podnebnih sprememb skozi razvoj in preizkus modela regionalnega upravljanja mobilnosti.


Izjava projektnega vodje Aleša Ruprehta: “Regijski center mobilnosti Koroška pod eno streho združuje vsa ključna področja trajnostne mobilnosti, s čimer lahko zdaj tudi na nivoju regije bolj učinkovito in strateško pristopamo k urejanju vprašanj s tega področja ter postanemo povezovalni subjekt med nacionalno ter lokalno ravnjo. S tem lahko občinam nudimo učinkovito podporo ter razvijamo skupno sodelovanje v korist vseh prebivalcev. Razvojna agencija se lahko z dolgoročnejšim pristopom posveti tudi razvoju namenskega kadra in kompetenc, ki se bo lahko poglobljeno razvijal in deloval na področju mobilnosti ter tako prispeval k celostnemu prometnemu načrtovanju.”
Uroš Rozman, direktor Regionalne razvojne agencije za Koroško d.o.o. je v nadaljevanju spregovoril na temo izgradnje državnega kolesarskega omrežja, kjer se bo iz Dogovora za razvoj regije uredilo 10 km nove kolesarske povezave med Dravogradom in Muto ter nova brv pri Kovtrovem mostu. V sklopu rekonstrukcije državne ceste med Črno na Koroškem in Mežico ter med Ravnami na Koroškem ter Dobrijami pa regija dobiva dodatnih 7 km kolesarskih povezav v Mežiški dolini. Kot nadgradnjo želijo ob uspeli prijavi na razpisu v letu 2026 vzpostaviti Regijski sistem izposoje e-koles v 7 občinah Koroške regije, ki ima strateški pomen za trajnostni razvoj regije. V ozadju projekta so ambiciozni cilji, ki vključujejo izboljšanje mobilnosti, zmanjšanje ogljičnega odtisa, krepitev trajnostnega turizma ter spodbujanje aktivnega življenjskega sloga prebivalcev. Vzpostavitev regijskega sistema izposoje javnih e-koles na Koroškem je celovit projekt, ki združuje gospodarske, okoljske, socialne in turistične vidike.
Izjava direktorja Uroša Rozmana: “Veseli nas, da bo regija v tej finančni perspektivi pridobila več kot 15 km novih kolesarskih povezav in se s tem približala cilju najbolj razvite kolesarske regije v Sloveniji. Vse skupaj pa bomo v prihodnje ob uspešni prijavi na razpisu nadgradili z regijsko izposojo e-koles.”
Dolgoletno uspešno partnerstvo z Karavanke Unesco globalnim Geoparkom in čezmejno sodelovanje pa je prineslo še eno dobro sodelovanje, ki je v polnem teku in ga prinaša projekt Connect2tourisem, ki ga je v okviru novinarske konference predstavil Peter Zajc. Gre za projekt katerega izhodišče je nova železniška povezava in čezmejne rešitve trajnostne mobilnosti – nove priložnosti na turističnih in kulturnih potencialih temelječ gospodarski razvoj skupne regije. Območje Karavanke UNESCO Globalnega Geoparka je privlačno območje za preživljanje prostega časa, zato je ponudba prostočasnih in turističnih aktivnosti pestra. Načrtovano skorajšnje odprtje železnice Koralm (pod Golico) bo izboljšalo dostopnost obiskovalcev do potniških terminalov v neposredni bližini geoparka, čemur mora slediti tudi ponudba drugih povezav JPP za obisk parka.


Izjava projektnega vodje Petra Zajca: »Območje Karavanke UNESCO Globalnega Geoparka je privlačno območje za preživljanje prostega časa, zato je ponudba prostočasnih in turističnih aktivnosti pestra. Načrtovano skorajšnje odprtje železnice Koralm (pod Golico) bo izboljšalo dostopnost obiskovalcev do potniških terminalov v neposredni bližini geoparka, čemur mora slediti tudi ponudba drugih povezav JPP za obisk parka. V okviru projekta Interreg Slovenija-Avstrija Connect2tourism bo med drugim že v poletni turistični sezoni vzpostavljena nova čezmejna avtobusna povezava med železniško postajo v Pliberku ter zgornjo Mežiško dolino na slovenski strani.«
Zaključili so z enim od trenutno najbolj atraktivnih turističnih produktov na Koroškem ta hip – kolesarsko potjo Štrekna. Ta privablja številne turiste od blizu in daleč. Aleš Rupreht pa je poudaril, da to prinaša tudi mnoge izzive. Žal tudi nekatere konfliktne situacije na trasi, ki so v zadnjem času v porastu. Na to temo so v okviru RRA in RCM Koroška v preteklem tednu sklicali tudi delovne srečanje s kompetentnimi sogovorniki. Razpravljali so o preventivnih ukrepih glede ozaveščanja javnosti ter obiskovalcev o pravilih obnašanja kolesarjev, sobivanja, medsebojnega spoštovanja ter skrbi tudi za ranljivejše skupine. V prihodnje (skupaj z AMD-jem, SPVCP Občine Dravograd, Občino Mislinja in Policijsko postajo Slovenj Gradec) načrtujejo številne preventivne aktivnosti. Podajajo apel strpnosti: »Bodimo odgovorni in spoštljivi drug do drugega!«
Aleš Rupreht je predstavil tudi kaj v prihodnje prinaša izvajanje Štrekna busa, ki se je v zadnjih letih izkazal kot zelo priljubljen. Ob tem je povedal: “Tudi priljubljena storitev Štrekna bus se je v lanskem letu morala soočiti z novo realnostjo Štrekne – izjemno povečanim povpraševanjem, ki je žal prerastlo kapacitete tega kolesarskega avtobusa, na kar so nas redno opozarjali uporabniki. Zato smo skupaj s ključnimi deležniki v okviru projekta TRANS-BORDERS+ za letošnjo sezono nadgradili storitev, ki bo letos v juliju in avgustu na voljo vsakodnevno, prav tako pa bo z novo, modernejšo prikolico urejeno vprašanje težavnega prevoza koles. Osvežena in nekoliko nadgrajena je spletna stran Štrekna, ob tem pa tudi grafična podoba Štrekna busa. Verjamemo, da bodo z nadgradnjo storitve zadovoljni tudi uporabniki in se je bodo še naprej radi posluževali.”
Izjava direktorja Uroša Rozmana: “Ponosni smo, da lahko z različnimi projekti krepimo tako mobilnost lokalnega prebivalstva kot konkurenčnost Koroške kot turistične destinacije. Zeleni prehod ni več prihodnost – je tukaj in zdaj, in Koroška je pri tem aktivno zraven.”
