Na javni obravnavi načrtov za novo državno cesto Otiški Vrh-Holmec le peščica mnenj

Le s peščico mnenj se je na Prevaljah zaključila današnja javna obravnava razgrnjene dokumentacije za načrtovano državno cesto Otiški Vrh-Holmec, ki predstavlja zadnji odsek severnega dela tretje razvojne osi. Predvidena različica s predorom je za Občino Prevalje kot celoto optimalna, je ocenil župan občine Matic Tasič.
cesta, prah, tovornjak

Po 17 letih od začetnih načrtov za hitro cesto tretje razvojne osi po Mežiški dolini in ob za lokalno skupnost nesprejemljivih vmes predstavljenih variant je zdajšnji postopek načrtovanja ceste tako daleč, da od 24. februarja do 26. marca letos poteka javna razgrnitev gradiva. To se nanaša na 17-kilometrski odsek načrtovane državne ceste od Otiškega Vrha do meje z Avstrijo pri Holmcu.

Na Prevaljah se je danes javne obravnave gradiva udeležilo okoli 25 občanov, ki so podali nekaj mnenj. Med drugim je enega od občanov zanimal vpliv gradnje tunela nad Prevaljami nanj in na njegovo nepremičnino v bližini, mladi prevzemnik kmetije je opozoril na močan poseg trase v njegovo kmetijsko zemljišče, eden od občanov, ki živi v bližini ceste proti Holmcu, pa je izpostavil nujnost protihrupne zaščite.

Predstavniki okoljskega ministrstva, Darsa, ki bo investitor, projektanti in snovalci okoljskega poročila so nekaj stališč glede predstavljenih mnenj danes že podali, bodo pa pristojni na vsa mnenja in pripombe, ki bodo oddane v času javne razgrnitve, podali stališča.

Danes predstavljeni načrti bodo v nadaljnjih postopkih še optimizirani, prav tako bodo pristojni analizirali še nekatere okoljske in druge vidike. Kot je povedala Barbara Perovič z ministrstva za okolje in prostor, je za zdaj časovnica znana do sprejema uredbe o državnem prostorskem načrtu na vladi.

Sprejem državnega prostorskega načrta na vladi je predviden v drugi polovici leta 2023. Še preden bo sprejet, bodo s predlogom državnega prostorskega načrta spet pripravili javno obravnavo v lokalnem okolju, je zbranim zagotovila Perovičeva.

Okoljsko ministrstvo vodi postopek do sprejema državnega prostorskega načrta, zatem je z nadaljnjimi postopki na vrsti investitor, to je družba Dars, ki bo med drugim pridobivala zemljišča ter gradbeno dovoljenje in vodila gradnjo. Kot je povedal projektant Dušan Ogrizek iz družbe Lineal, znaša po zdaj veljavnih cenah celotna vrednost naložbe nekaj nad 326 milijonov evrov.

Sicer pa na okoljsko ministrstvo doslej pripomb v zvezi z javno razgrnjeno dokumentacijo še niso prejeli, tudi župan Tasič bistvenih pripomb ne pričakuje, glede na to, da se je po njegovih besedah vse skupaj pripravljalo in usklajevalo zelo dolgo. “Bodo pa vprašanja, kako določene stvari reševati. Ampak za Prevalje in za ta del Mežiške doline je to zagotovo optimalna varianta,” je danes poudaril Tasič.

Zaradi ozke in poseljene Mežiške doline so namreč na Prevaljah zadovoljni, da je trasa speljana skozi predor severno od mesta. Glede gradnje ceste pa Tasič računa, da se bo ta začela takoj, ko bo zaključena gradnja odseka tretje razvojne osi Velenje-Slovenj Gradec. Računa, da se bo gradnja hitre ceste skozi Mežiško dolino začela hkrati z gradnjo odseka od Slovenj Gradca do Dravograda oz. Otiškega Vrha. “Bomo pa delali na tem, da se terminski plani malo skrajšajo,” je dejal Tasič.

Gradivo, ki zajema študijo variant, predinvesticijsko zasnovo in okoljsko poročilo za državni prostorski načrt, je javno razgrnjeno na ministrstvu za okolje in prostor, v prevaljskem Družbenem domu in v pritličju mestne hiše na Ravnah na Koroškem. Deloma je javno dostopno tudi na vladnem spletnem portalu gov.si.

V času javne razgrnitve je poleg današnje na Prevaljah predvidena še ena javna obravnava, ki bo v četrtek na Ravnah na Koroškem.

Preberite še: Na Ravnah in Prevaljah razgrnitev državnega prostorskega načrta za odsek hitre ceste

Dogodki

Kaj bomo danes jedli?

Več iz istega kraja

Več iz iste kategorije

Ostani na tekočem

Prijavi se na naše e-novice

Prejmite dnevno sveže ter pomembnejše novice v vaš e-poštni predal.