Lastnikom vozil, ki jih poganja zemeljski plin, se obeta nižja cena polnjenja rezervoarjev

Lastnikom vozil, ki jih poganja zemeljski plin, se obeta nekaj nižja cena polnjenja rezervoarjev. Na finančnem ministrstvu namreč predlagajo, da se zemeljski plin za pogon vozil začasno za tri leta oprosti plačila trošarine. S tem Slovenija zasleduje cilje na področju zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov v prometu.
steering-wheel-801994_1920
Fotografija je simbolična

Finančno ministrstvo je znižanje trošarin za zemeljski plin za pogon vozil zapisalo v predlog novele zakona o trošarinah, na katerega je še do 5. novembra mogoče oddati pripombe. Z namenom spodbujanja rabe zemeljskega plina v prometu se predlaga znižanje trošarine na nič evrov, in sicer v prehodnem obdobju do konca leta 2023, piše v osnutku.

Ukrep je tudi v skladu s strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju, ki jo je vlada sprejela oktobra 2017, kot tudi junija lani sprejetim akcijskim programom za alternativna goriva v prometu.

Zemeljski plin se za pogon vozil uporablja v dveh oblikah: kot utekočinjeni zemeljski plin za pogon težkih tovornih vozil, kot stisnjeni zemeljski plin pa predvsem za potniška vozila.

Takšnih vozil je trenutno v Sloveniji približno 200. Po podatkih ministrstva za infrastrukturo sta bili konec leta v Sloveniji registrirani dve večji tovorni vozili na utekočinjeni zemeljski plin, ter 62 tovornih vozil, 75 avtobusov, 23 delovnih vozil in 135 osebnih vozil na stisnjeni zemeljski plin.

Težka tovorna vozila so glede nezadostne uporabe alternativnih energentov trenutno najbolj problematična. Tista, ki jih poganja utekočinjeni zemeljski plin, pa imajo za 10 do 20 odstotkov nižji delež izpustov ogljikovega dioksida kot vozila z dizelskim pogonom in bistveno manjši izpust prašnih delcev. Glede na veliko število prevoženih kilometrov letno lahko s tem pomembno vplivajo na ogljični odtis.

Vlada si zato želi zagotavljati spodbudo za uveljavitev utekočinjenega zemeljskega plina za pogon vozil kot pomembnega energenta za doseganje okoljskih ciljev. Predlagano znižanje trošarine pa v slovenski pravni red prenaša tudi evropsko direktivo s področja obdavčitve energentov iz leta 2003.

Ostani na tekočem

Prijavi se na naše e-novice

Prejmite dnevno sveže ter pomembnejše novice v vaš e-poštni predal.