Najcenejša košarica je v zadnjem popisu stala 39,17 evra, okoli pet odstotkov manj kot ob popisu 10. oktobra, najdražja košarica pa 46,09 evra oz. pol odstotka več, kažejo podatki, objavljeni na spletni strani ministrstva Naša super hrana.
Najcenejša je bila košarica v Tušu, sledili so Lidl (39,74 evra), Eurospin (41,13 evra), Spar (41,69 evra) in Mercator (42,63 evra), najdražja je bila v Hoferju.
Tokrat so izvedli tudi drugi popis cen v Avstriji, Italiji in na Hrvaškem. Kot je v izjavi za medije danes v Ljubljani povedala ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Irena Šinko, so v obdobju dobrega meseca cene v košarici v Avstriji in na Hrvaškem ostale enake, zvišale pa so se v Italiji, in sicer za 9,8 odstotka. V Italiji je košarica stala 69,82 evra, v Avstriji 69,78 evra in na Hrvaškem 51,07 evra.
Med trgovci, prisotnimi v vseh državah popisa, sta Lidl in Spar najcenejša ravno v Sloveniji, so dodatno sporočili z ministrstva.
Zaenkrat niso zaznali primerov, da bi cena izdelka ostala enaka, bi imel pa izdelek nižjo težo, kot je bilo to na Hrvaškem, je na novinarsko vprašanje povedala ministrica.
Ministrstvo spremlja cene izdelkov določene kakovosti in porekla v kategorijah pšenične bele moke, belega kruha in testenin, govejih in svinjskih zrezkov ter piščančjega fileja, mleka, tekočega jogurta, sira in masla, jajc, jabolk, krompirja, sončničnega olja in belega sladkorja ter petih dodatnih sezonskih živil. Slednja so bila poltrdi polnomastni sir, trajno mleko, med, zelje in korenje. Pri medu želijo preverjati poreklo, je povedala Šinko.
V povprečju ima posamezen trgovec na voljo približno 65 izdelkov v vseh 15 osnovnih skupinah živil. Največjo ponudbo ima Spar (119 izdelkov), najmanjšo pa Eurospin (29 izdelkov).
V četrtem popisu so podrobneje pregledali tudi razlike v rednih cenah izdelkov znotraj določene skupine živil pri posameznem trgovcu. Največje razpone v cenah je zaslediti znotraj kategorije kruha, sira, moke, masla in testenin, pravi ministrstvo.
“Popisi so pokazali, da do cenovnih odstopanj prihaja predvsem zaradi trgovcev in njihove interne politike poslovanja. Popis izdelkov je namreč izveden iz vidika kupca, ki se običajno odpravi po nakupih v eno poslovalnico, trgovci pa imajo v različnih poslovalnicah različne cene in cenovne akcije,” so ugotovili in ocenili, da so potrošniki spremljanje cen pozitivno sprejeli, kar dodatno potrjuje potrebo po zbiranju informacij, ki so transparentno predstavljene in dostopne vsem. “Opažamo, da tudi trgovci zelo zaupajo košaricam, saj jih izpostavljajo v svojih medijskih kampanjah,” so dodali.
Naslednji popis bo v drugem tednu novembra, v primerjavo pa bodo vključili dodatna živila, je povedala ministrica, ki pa ni želela razkriti, katera to bodo.