Search
Close this search box.

Hrastelj Brelihova: Delo na daljavo ne more nadomestiti klasičnega pouka

Za učenci in učitelji je prvi teden drugačnega šolanja, šolanja na daljavo. O prvih vtisih in izkušnjah, ki je izziv tako za učitelje kot za učence smo se pogovarjali z ravnateljico Osnovne šole Vuzenica dr. Mojco Hrastelj Brelih.

Ravnateljica nam je povedala, da so pouk na daljavo na njihovi šoli organizirali preko eAsistenta in elektronske pošte, kamor učitelji posredujejo gradivo. Če učenci določene snovi, ki jo morajo predelati, ne razumejo se lahko obrnejo na razrednike, učitelje predmetov in učitelje v oddelkih podaljšanega bivanja. Na šoli nimajo posebej opredeljeno, kaj je delo, ki bi se naredilo pri pouku, in kaj bi bila domača naloga. “Ker delo poteka na drugačen način kot po navadi, je snov prirejena takšnemu načinu. Učitelji za določene naloge pošljejo rešitve, del nalog pa morajo poslati nazaj (rešijo na računalniku, pošljejo fotografijo opravljene naloge ipd.)” pojasni Hrastelj Brelihova.

Ko so zaprli vrata šole, so vse starše pozvali, da se v primeru, če doma nimajo računalnika ali interneta, javijo. Razredniki so se res potrudili, da so dobili to informacijo od vseh, vendar nihče ni brez. V nasprotnem primeru bi učencem posodili šolske prenosnike ali pa bi jim navodila natisnili in poslali po navadni pošti. Na začetku pa so naleteli tudi na nekaj problemov. Največje težave so se pojavile v prvih dneh pri pošiljanju sporočil, saj je bilo omrežje preprosto preobremenjeno. Nekateri starši se niso takoj odzvali na sporočila, nekateri učenci pa so tudi manj vešči z računalnikom.

“Ker delo poteka na drugačen način kot po navadi, je snov prirejena takšnemu načinu.”

Kaj pa, če učencem zmanjka motivacije?

Hrastelj Brelihova pravi, da naj “malo potelovadijo, grejo v naravo, kaj izdelajo, in se nato vrnejo tistemu bolj resnemu delu. Meni doma pomaga tudi, da svoja otroka spodbudim z mislijo, da nam ne bo treba hodit v šolo še poleti.” Doda še, da je najbolje, če svoje delo opravljajo ob približno istem času, dopoldne, ko bi v vsakem primeru bili v šoli. “Učenci so različni. Nekateri se lotijo predmeta, ki jim je najbolj všeč, spet drugi tistega, ki jim je najmanj pri srcu. Še najbolje bi bilo, da delajo tako, kot imajo predmete po urniku.” Pojasni še, da učitelji sprotno snov preverjajo z odgovori na vprašanja, po vrnitvi v šolske klopi pa bo potrebno to vseeno nekako preveriti pri samem pouku.

“Moramo biti vsi potrpežljivi drug z drugim, razmišljati moramo pozitivno.”

Prvi odzivi so pozitivni:

Pravi, da so odzivi staršev, učiteljev in učencev po prvem tednu šolanja na daljavo večinoma pozitivni. “Mislim, da marsikateri starš sedaj vidi, kako se moramo učitelji prilagajati različnim tipom učencev, da posvetimo dovolj pozornosti tako tistim, ki imajo težave, kot tistim, ki zmorejo več.”

Na šoli imajo tudi čudovito specialno in rehabilitacijsko pedagoginjo, ki je nenehno v stiku s starši in učenci, ki imajo učne težave ali druge posebne potrebe. “Pripravlja jim delo za premagovanje posameznih ovir, sodeluje z učitelji posameznih predmetov ter jim dnevno pomaga telefonsko ali preko elektronske pošte,” nam razloži.

Podatka o tem, ali se učenci med seboj povezujejo in si pomagajo Hrastelj Brelihova zaenkrat še nima. Pove pa, da je svoji skupini devetošolcev dala nalogo, da so si morali v paru pisati in potem tudi tako oddati pismo in odgovor. “Kolikor pa poznam naše učence višjih razredov, pa se sigurno povezujejo preko socialnih omrežij.”

Vsem učencem in staršem pa sporoča: “V tem času nam je vsem, tako učiteljem, učencem kot staršem težko, saj smo bili čez noč vrženi v neko novo situacijo. Zato moramo biti vsi potrpežljivi drug z drugim, razmišljati moramo pozitivno. Zavedam se, da veliko staršev dela od doma in mora poleg tega pomagati še svojim otrokom pri šolskem delu. Naj vas potolažim, tudi učitelji smo starši, ki delamo od doma in poleg svojih učencev spodbujamo še svoje otroke. Res je, da delo na daljavo ne more nadomestiti klasičnega pouka, vendar je pomembno, da se vsi potrudimo, da nam bo tudi na drugačen način uspelo zaključiti to šolsko leto. Predvsem pa poskrbimo, da bomo ohranili tako fizično kot tudi intelektualno kondicijo ter da bomo ostali zdravi.”

Dogodki