Search
Close this search box.

Hitra cesta na Koroško: “Rovarijo tisti, ki imajo avtocestni standard pred nosom!”

Objavljamo odziv koordinatorja Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaža Verhovnika na pismo Združenih civilnih iniciativ Sp. Savinjske doline, s katerim podprejo Združenje ROVO pri vložitvi tožbe zoper pričetek gradnje koroške hitre ceste. Izjavo prilagamo v celoti.

Odzivam se na pismo Združenih civilnih iniciativ Sp. Savinjske doline (ZCISSD), katerega so naslovili »Javna korist 3. razvojne osi je pravica vseh«. Ne bi se mogel bolj strinjati s to tezo, zato mi je še toliko bolj nerazumljiva njihova blokada težko pričakovanega začetka gradnje 3. razvojne osi na Koroško.

ZVISSD je priznala odgovornost za »napad« na koroške sanje ter odvrgla masko, ko je v javnem pismo podprla Rovaše iz Novega mesta. Sklicujejo se na »neupoštevanja priporočil in dejstev«, pri tem pa imajo kratek spomin, saj se je postopek za sprejem uredbe o državnem prostorskem načrtu (DPN) odseka Velenje – Slovenj Gradec končal že davnega leta 2013! Leta 2015 je bilo pravnomočno pridobljeno okoljevarstveno soglasje za ta odsek in v letu 2020 bi se naj gradnja pričela. Za zadnji birokratski korak je potrebno še pridobiti pravnomočno gradbeno dovoljenje, na katerega se »Rovaši« s privoščljivo podporo ZVISSD pritožujejo na upravno sodišče in se samooklicujejo za branitelje javne koristi 3. razvojne osi na način, da gradnji nasprotujejo?!

PREBERITE TUDI: Okoljevarstveniki blokirajo koroške sanje o hitri cesti

Kdo bi razumel to logiko, ko pa so vsi ves čas zatrjevali, da je odsek Velenje – Slovenj Gradec prostorsko popolnoma nesporen, petelinili pa so se za odsek od štajerske avtoceste do Velenja (spomnimo se ustavne presoje). A glej ga zlomka, tik pred prvo lopato na »nespornem« odseku, so za vsak slučaj vložili tožbo še tja, kjer jih prav nič ne srbi. Naj me kakšen geograf popravi, če spadajo Gaberke slučajno v območje Spodnje Savinjske doline, še manj pa na Dolenjsko od koder prihajajo Rovaši.

Kakšen je potem resničen namen tožbe, ki blokira koroško hitro cesto in zavira enakopraven razvoj naše regije? ZCISSD v javni izjavi zapiše: »Naš cilj je s pravnimi sredstvi legitimno ovreči napačno umestitev hitre ceste na celotnem odseku od A1 do Slovenj Gradca jug.«

Samooklicani strokovnjaki kot alternativno možnost Korošcem ponujajo obnovo obstoječe ceste, navajajo pa celo »ponareditve podatkov« o številu delovnih mest v Celju, kar je prav gotovo odločilen podatek za gradnjo odseka Velenje – Slovenj Gradec… Z obnovo aktualne prometnice, ki je mimogrede cesta z največ smrtnimi žrtvami v Sloveniji, bi v Hudi luknji zgradili neke vrste dirkalne ovinke, kjer bi avtomobili z veliko hitrostjo premagovali to naravno šikano. ZVISSD se razglaša tudi za varuha javnih financ in trdi, da je gradnja načrtovane hitre ceste na Koroško predraga. Ob tem pa ne navaja nobenega uradnega dokumenta, ki to tezo potrjuje, razen seveda, če imajo v mislih nizkocenovno obnovo trenutnih cest na Koroško ter kakšno novo kolesarsko stezo…

Premogovnik Velenje je v javni izjavi v celoti ovrgel tezo Rovašev, da so tla pod načrtovano traso hitre ceste med Velenjem in Slovenj Gradcem nestabilna. Javno so povedali, da so bili že v času priprave DPN leta 2013 vključeni v postopek kot soglasodajalci. Od kod torej takšna skrb okoljevarstvenikov za rudniške jaške?

PREBERITE TUDI: Svet Koroške regije z ostrim protestnim pismom od ministrstva zahteva odgovor sodišču (FOTO)

V svojem dopisu se pohvalijo tudi s tezo »kar nekaj podpore smo uspeli pridobiti med politiki«… Zato jih pozivam, da nam ZCVISSD javno razkrije kateri so tisti politiki, ki so proti gradnji Koroške hitre ceste in imajo namen pokopati enakopraven razvoj Slovenije.

Za konec dodajam še nekaj uradnih podatkov iz DARS-a. Stroški prostorskega umeščanja, projektiranja in odkupov zemljišč so proračun obremenili za več kot 20 milijonov EUR. Od tega 3,7 milijona EUR za odkupe zemljišč na trasi Velenje – Slovenj Gradce, ki je nesporno prostorsko umeščena že od leta 2013! Na tem istem odseku je odkupljenih kar 11/13 predvidenih objektov za rušenje (kot zanimivost na odseku Šentrupert-Velenje pa kar 36/47 objektov za rušenje), skupno pa kar 63% vseh potrebnih zemljišč za gradnjo 3. razvojne osi od Velenja proti Koroški. Zato varuhe javne koristi 3. razvojne osi sprašujem, kako bodo opravičili porabo davkoplačevalskega denarja, če bodo dokončno pokopali koroške sanje o 3. razvojni osi?

Koroška si bo sama ustvarila boljši jutri, z gradnjo hitre ceste pa zahtevamo enakopravnost in ne miloščine, saj naše gospodarstvo letno v državno malho prispeva milijardo evrov dodane vrednosti! Ja, s temi sredstvi se je tudi v Savinjski dolini gradila avtocesta, zemljiškim posestnikom pa so se izplačala lepa nadomestila… Lahko je modrovati o več kot 50km oddaljenih krajih, ko pa imaš avtocesto pred nosom. A ne pozabite, da smo pod Peco in Uršljo mi (Korošci) gospodarji!

Korošci HOČ`MO CESTO!

PREBERITE TUDI: Analiza: ROVO s tožbo ne izkazuje pravnega interesa za blokado 3. razvojne osi (VIDEO)

Besedilo: Aljaž Verhovnik, koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os

2 Komentarji
staro
novo najbolj glasovano
Inline Feedbacks
View all comments
dr. Miro Odar
dr. Miro Odar
4 let nazaj

T.i. 3. razvojna os je gospodarska, socialna in splošno družbena nuja SL in Koroške in s tem posebna PRAVICA Koroščev. ROVE pa je politikantska parodija, s katero načrtno sabotirajo napredek in razvoj SL in Koroške. V njej ni ne stroke in ne stvarnega – objektivnega interesa, pač pa les strani posameznikov izrabljanje pravnega sistema. Upamo le lahko, da bo sodišče ta njihov izpad hitro rešilo.

Aljoša
Aljoša
4 let nazaj

Lahko je s polno ritjo srat, ali ne Novo Meščani…pridite poskusit pa se peljite iz Sg pa do Arje vasi enkrat, da vam bo vse jasno, ne da znate samo prek googla pogledat pa pol pametovat o tej cesti
Lp.

Dogodki