.
.
.
.

FOTO: Študenti strojništva s Slovenjgradčanom na čelu ustvarili najboljše brezpilotno letalo

Študenti strojništva so na tekmovanju DBF v Ameriki s Slovenjgradčanom Timotejem Hofbauerjem na čelu premagali vso svetovno univerzitetno elito in zmagali.

Ekipa 17 študentov ljubljanske Fakultete za strojništvo, ki jo je vodil študent strojništva Timotej Hofbauer iz Slovenj Gradca, je na tekmovanju Design/Build/Fly (DBF) v Združenih državah Amerike prepričljivo zmagala v letenju daljinsko vodenega brezpilotnega letala.

Uspelo jim je načrtovati in zgraditi izjemno hitro, lahko, kompozitno letalo, ki dosega hitrosti preko 100 km/h in je zmožno leteti več kot 10 minut na tekmovalni hitrosti, so zapisali na spletni strani Fakultete za strojništvo.

Na tekmovanju so Slovenci zmagali med 100 sodelujočimi univerzami in uspeli prehiteti priznane univerze, kot so MIT, Stanford University, University of Southern California, Georgia instutute of technology, University of  Hong Kong, Virginia tech …

Ameriški inštitut za aeronavtiko in astronavtiko (AIAA) vsako leto razpiše študentski natečaj za načrtovanje in izgradnjo vodenega brezpilotnega letala. Tekmovanje je letos potekalo od 11. do 14. aprila 2019 v mestu Tucson, Arizona, kamor je odpotovala tudi ekipa študentov Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani pod mentorstvom doc. dr. Viktorja Šajna.

Več kot šest mesecev so se pripravljali na ta dogodek, za katerega so morali glede na navodila izdelati model letala z radarjem, ki mora vzleteti z letalonosilke. Navodila so poleg omejitev dimenzij zahtevala zložljivo krilo, ki se avtomatsko razpre in možnost vrtenja radarja ter spuščanja bomb. Narediti so morali letalo, ki bo nosilo čim več »bomb« in ki bo hkrati izjemno hitro, vzletelo iz rampe dolžine 3 m ter imelo hitro pripravo na vzlet. 

Ekipa, ki jo je vodil študent strojništva Timotej Hofbauer, se je s pomočjo najpomembnejših  sponzorjev: Pipistrel, Akrapovič in Zavod404 odločila zgraditi letalo v kompletu iz kompozitov. »Letalo smo gradili več kot pol leta in vanj vložili preko 2000 ur dela. Uspelo nam je zgraditi izjemno hitro, lahko, kompozitno letalo, ki dosega hitrosti preko 100 km/h in je zmožno leteti več kot 10 min na tekmovalni hitrosti. Letalo, pripravljeno na letenje tehta približno 9 kg, od tega kar 35 % teže predstavljajo le baterije. Nosi lahko 18 »bomb«, preko kril pa meri 2,5 metra,« je tehnične specifike letala predstavil Hofbauer, ki je letalo tudi krmilil.

Tekmovanje, ki je potekalo že skoraj v puščavi, je bilo sestavljeno iz treh misij v zraku in misije na tleh. Pri slednji so bili izjemno hitri zaradi sistema razpiranja kril, ki deluje na principu torzijske vzmeti. Prva naloga v zraku je potrdila, da je letalo zmožno odpeljati tri kroge. Na drugi nalogi so uspeli prehiteti vse univerze, saj so zaradi izjemno dobre površine letala vse tri kroge z nameščenim radarjem odvozili v 1:29 minute. Tretja naloga pa je prinesla največ točk. »Tukaj smo tudi naredili največjo razliko. Uspešno smo v 10 minutah odleteli rekordnih 18 krogov in spustili 18 »bomb«, kar je kar štiri kroge več kot drugo uvrščena ekipa. S tem smo postali absolutni zmagovalci,« je povedal Hofbauer in dodal, da je takšna prednost pred drugimi univerzami presenetila tudi njih. »Vsi smo bili zelo presenečeni kakšno razliko smo uspeli narediti proti ostalim fakultetam.« 

Odličnega rezultata je izjemno vesel tudi dekan Fakultete za strojništvo prof. dr. Mitjan Kalin: »Uspeh ekipe je rezultat znanja, prizadevnosti in trdega dela. Zelo vesel in ponosen sem, da študenti uspejo na tak način pokazati, da so kljub verjetno slabšim materialnim pogojem, kot jih imajo na večjih univerzah, sposobni poseči v sam vrh. Na fakulteti se trudimo študentom ponuditi vse«.

Sicer je bila ekipa letos postavljena pred največji izziv doslej, saj so gradili letalo, ki je zelo veliko napram prejšnjim modelom. Poleg tega so bili izdelani enormni kalupi, prostorsko stisko pa so rešili s pomočjo delavnice Zavoda 404. Kljub vsem izzivom so v šestih mesecih uspeli dokončati dva prototipa in končno letalo brez večjih težav, na tekmovanju pa so znanje in dobro pripravljenost le še potrdili. V ekipi se trudijo vsako leto izboljšati tehnologijo izdelave, zato so jim v veliko pomoč omenjeni sponzorji in drugi nenašteti, ki se jim za priložnost in pomoč zahvaljujejo. 

Vir: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo

Close Menu