Search
Close this search box.

Ergonomija na delovnem mestu – 5 ključnih elementov pri izbiri pisarniškega stola

Ergonomija je na delovnem mestu ključnega pomena za ohranjanje zdravja in udobja zaposlenih.

Ena izmed najpomembnejših komponent ergonomsko zasnovanega delovnega okolja je izbira pravega pisarniškega stola. Kako izbrati pravi stol, ki bo poskrbel za udobje ter hkrati zmanjšal tveganje za poškodbe ali bolečine? Pri izbiri dobrega pisarniškega stola, s katerim bo mogoče ustvariti prijetno in ergonomsko podkrepljeno delovno okolje, je potrebno posebno pozornost nameniti petim ključnim elementom. Za odličen pisarniški stol se splača potruditi – dobre informacije v kombinaciji s kakovostno in presto ponudbo bodo dale pravi rezultat – poglejte tukaj.

Naj izbira pisarniškega stola ne bo prepuščena naključju, ampak …

Naj izbira novega pisarniškega stola ne bo prepuščena naključju, temveč ergonomiji. A kaj sploh ergonomija je oziroma kaj pomeni?

Ergonomija pomeni prilagoditev delovnega okolja uporabniku. Gre za posebno ergonomsko načrtovanje, katerega osrednji cilj je preprečevanje delovnih poškodb zaradi ponavljajočih se gibov, ki se lahko ob napačni dolgoročni uporabi pohištvenih elementov oziroma delovnih pripomočkov razvijejo celo v bolezen.

Namen ergonomije pa ima pravzaprav v ospredju izpolnitev dveh nalog: zagotavljanje zdravja ter povečanje produktivnosti. Gre pravzaprav za uporabniku prijazne prilagoditve delovnega prostora v najširšem smislu – od pisarniškega stola naprej.

Pet ergonomskih značilnosti dobro zasnovanega pisarniškega stola

Vrhunsko zasnovan pisarniški stol poskrbi za dolgotrajno sedenje brez bolečin in nelagodij v hrbtenici, vratu, rokah oziroma drugih delih telesa.

1. Pravilna višina stola je ključnega pomena

Pravilna višina pisarniškega stola je osnova ergonomije na delovnem mestu. Stol mora namreč uporabniku ves čas omogočati, da lahko noge brez težav postavi na tla oziroma na trdno oporo, pri čemer je dobro, da so kolena ukrivljena pod pravim kotom.

Idealna višina pisarniškega stola je tako odvisna od posameznikove višine. Najbolje je izbrati  stol s prilagodljivo višino, ki se bo lahko prilagodil različno visokim uporabnikom.

 2. Naslonjalo za hrbet zahteva posebno pozornost

Naslonjalo za hrbet je poleg nastavljive višine stola eden izmed pomembnejših elementov pri izbiri pisarniškega stola. Naslonjalo mora zagotavljati oporo celotnemu hrbtu – vključno z ledvenim delom. Optimalno naslonjalo je takšno, ki je nastavljivo po višini in kotu nagiba, hkrati pa je ravno prav čvrsto, da se lahko prilagodi posameznikovim potrebam med delom.

Pred nakupom pisarniškega stola je smiselno preveriti, da je naslonjalo za hrbet dovolj visoko ter da lahko podpre ramena in vrat. Prav tako mora uporabniku omogočati, da z lahkoto ohranja naravno držo hrbtenice (naravna krivulja). Če naslonjalo ni pravilno nastavljeno oziroma oblikovano, lahko povzroči hude bolečine v hrbtu ter nepravilno držo.

 3. Tudi globina sedeža lahko vpliva na kakovost pisarniškega stola

Poleg višine je pomembno upoštevati tudi globino sedeža stola. Sedež mora biti dovolj globok, da se uporabniku omogoči udobno sedenje s povsem stegnjenimi nogami, hkrati pa mora biti tudi dovolj podprt, da prepreči drsenje telesa naprej. Stoli s prilagodljivo globino sedeža oziroma takšni, ki imajo drsnik sedeža, so izjemno koristni, saj omogočajo uporabnikom, da prilagodijo globino sedeža glede na svoje potrebe. Globino sedeža je tako pri nekaterih modelih mogoče pomikati naprej ali nazaj glede na telesno višino. Optimalna globina sedeža bo omogočila, da se posameznikova teža enakomerno porazdeli po stegnih, kar zmanjšuje pritisk na kolena.

4. Na udobje rok in komolcev se ne sme pozabiti

Pri izbiri pisarniškega stola je treba paziti tudi na naslonjala za roke. Roke in komolci morajo med sedenjem biti v sproščenem položaju. Pomembno je, da naslonjala za roke omogočajo takšno prilagoditev, da so komolci lahko ukrivljeni pod pravim kotom in da roke udobno počivajo. Previsoka oziroma prenizka naslonjala za roke lahko povzročijo napetost v ramenih ter vratu. Pred nakupom si je zato smiselno vzeti dovolj časa in pisarniški stol res dobro preizkusiti.

5. Materiali in vzdržljivost

Pri izbiri pisarniškega stola je potrebno paziti tudi na kakovost materialov, njihovo vzdržljivost ter zračnost. Dobro je, da je stol izdelan iz trdnih in trajnih materialov, ki bodo zdržali dolgotrajno vsakodnevno uporabo. Prav tako je pomembno, da je oblazinjenje udobno in odporno na obrabo. Okolju in človeku prijazen material, ki diha, je vedno dodana vrednost pisarniškega stola.

Materiali pisarniškega stola naj bodo zračni tudi zato, da se prepreči prekomerno potenje, poleg tega pa naj bodo enostavni za čiščenje, saj bo to omogočilo ohranjanje ustrezne higiene, ki predstavlja osnovni del prijetne atmosfere na delovnem mestu.

Kakovosten pisarniški stol je osnova dobrega počutja na delovnem mestu

Izbira pravega pisarniškega stola je ena izmed pomembnejših odločitev, ki jo lahko podjetje sprejme za zagotavljanje ergonomskega delovnega okolja svojim zaposlenim. Prav tako gre lahko za pomembno odločitev posameznika, ki dela od doma, saj je izbira pravilne višine in globine sedeža, naslonjala za hrbet, naslonjal za roke ter kakovostnih materialov povezana z ohranjanjem zdravja in skrbjo za večjo produktivnosti ter zadovoljstvom med delom.

S pomočjo zavedanja glede pomembnosti ergonomije, pravilne uporabe pisarniške opreme ter dobrim izobraževanjem lahko vsak, ki mnogo časa presedi na pisarniškem stolu za pisalno mizo, bolje razume, kako pomembna in dragocena je pravilna prilagoditev delovnega okolja. Gre za enostaven korak, ki močno prispeva k lastnemu zdravju ter dobremu počutju.

Med modele dobih pisarniških stolov spadajo pisarniški stol Simon, pisarniški Wolf, pisarniški stol Lili in pisarniški stol Kuri. Z nekaj sreče jih je mogoče najti na spletu, saj gre za priljubljene in dostopne pisarniške stole, po katerih povpraševanje že leta ne upada.

Vrhunske ergonomske pisarniške stole se najhitreje in najceneje dobi na spletu!

Ergonomsko zasnovane pisarniške stole odlične kakovosti ter moderno pohištvo za opremo pisarn je z nekaj kliki mogoče najti hitro, varno in ugodno le na spletu. Prvi spletni trgovec pohištva v Sloveniji – Salon pohištva Furnitura – zagotavlja varen nakup odličnih pisarniških stolov po garantirano najnižjih cenah, zato je pametno zaupati ravno njim.

Številne akcijske ponudbe, hitra dobava, možnost plačila na obroke, možnost vračila izdelkov v  roku 365 dni, pogosto brezplačna dostava, sorazmerne cene, brezplačno svetovanje in 3D-izris nekaterih prostorov so le nekatere izmed mnogih prednosti nakupa v Salonu pohištva Furnitura. Od preostalih spletnih pohištvenih trgovcev pa se ločijo tudi po izjemni in ekskluzivni možnosti. Ogled nekaterih izdelkov, materialov ter katalogov omogočajo tudi v živo v Showroomu v BTC-ju v Ljubljani (Letališka cesta 32J). Obisk le-tega bo pred nakupom izbranega pisarniškega stola oziroma drugega pohištva za dom, pisarno in vrt odstranil vse morebitne dvome ter pomisleke. V živo v salonu, preko e-naslova (prodaja@salonpohistva.si) ali telefonske številke (070 458 517) je za vsa vprašanja glede vsak dan osvežene ponudbe, naprednih rešitev ter idej za opremo najrazličnejših prostorov na voljo njihova dostopna, srčna ter strokovno usposobljena ekipa. Furnitura je sinonim za  sodobnost, domačnost in funkcionalnost!

Ergonomija je na delovnem mestu ključnega pomena za ohranjanje zdravja in udobja zaposlenih.