Search
Close this search box.

Bruselj ob upoštevanju naukov covida s predlogom o kombiniranem učenju

Evropska komisija je danes objavila predlog ukrepov o kombiniranem učenju v podporo kakovostnemu osnovnošolskemu in srednješolskemu izobraževanju. Ta vključuje kratkoročne ukrepe za odpravo najbolj perečih vrzeli, ki jih je osvetlil covid-19, ter dolgoročnejše ukrepe za krepitev odpornosti sistemov izobraževanja in usposabljanja.
Fotografija je simbolična

Kombinirano učenje je v formalnem izobraževanju in usposabljanju izraz, ki opisuje prakso, ko šola, izobraževalec ali učenec oziroma dijak uporablja več kot en pristop k učnemu procesu. Pri tem gre lahko za kombiniranje klasičnega učenja v šoli in v drugih fizičnih okoljih ali kombiniranje različnih učnih orodij, ki so lahko digitalna in nedigitalna.

Kombinirano učenje lahko zlasti s svojo prožnostjo prispeva k bolj vključujočemu izobraževanju. To lahko pomeni zagotavljanje boljših možnosti izobraževanja na oddaljenih in podeželskih območjih, za tiste, ki so del potujočih skupnosti ali živijo v bolnišnicah in vzgojno-varstvenih zavodih, ter za tiste, ki trenirajo na vrhunski ravni.

V komisiji ob tem poudarjajo, da bi morala biti vsa okolja in orodja enako dostopna manjšinam, otrokom s posebnimi potrebami ali otrokom iz socialno in ekonomsko prikrajšanih okolij ter ne bi smela voditi v diskriminacijo ali segregacijo.

Članice unije naj bi v skladu s predlogom komisije med drugim zagotavljale dodatne priložnosti za učenje ter ciljno usmerjeno podporo učencem in dijakom, ki se srečujejo z učnimi težavami, imajo posebne učne potrebe, prihajajo iz prikrajšanih skupin ali so bili drugače prizadeti zaradi motenega šolanja.

To lahko vključuje na primer okrepljeno individualizirano podporo, sisteme mentorstva, dodaten čas za učenje med šolskim letom oziroma počitnicami, dostop do dodatnih učnih okolij, kot so javne knjižnice in skupnostni prostori, in do obšolskih storitev s pedagoško podporo.

Poleg tega naj bi dajale članice prednost fizičnemu in duševnemu dobremu počutju učencev in dijakov, njihovih družin ter učiteljev in mentorjev ter spodbujale razvoj digitalnih kompetenc učencev in dijakov, njihovih družin ter učiteljev in mentorjev ter naložbe v razpoložljive naprave in povezljivost na ravni šole in skupnosti.

Predlog bodo sedaj obravnavale članice EU. Komisija članice poziva, naj današnji predlog priporočila sprejmejo čim prej. Cilj slovenskega predsedstva je, da se to priporočilo na ravni ministrov EU sprejme konec novembra.

Dogodki

Evropska komisija je danes objavila predlog ukrepov o kombiniranem učenju v podporo kakovostnemu osnovnošolskemu in srednješolskemu izobraževanju. Ta vključuje kratkoročne ukrepe za odpravo najbolj perečih vrzeli, ki jih je osvetlil covid-19, ter dolgoročnejše ukrepe za krepitev odpornosti sistemov izobraževanja in usposabljanja.