Za varnejše ceste: takšni bodo avtomobili po letu 2022

Fotografija je simbolična.
Evropski svet je potrdil že nekaj časa napovedane spremembe pri motornih vozilih, ki bodo prispevale k temu, da bodo ceste mnogo varnejše kot do sedaj.

Med poglavitnimi ukrepi so spremembe pri zasnovi vozil, ki naj bi preprečevale nastanek nesreč oziroma vsaj bistveno ublažili njihove posledice, predvsem pa poskrbele za manjšo ogroženost najbolj ranljivih udeležencev v cestnem prometu, pešcev in kolesarjev.

Uredba o varnejših vozilih bo začela veljati sredi leta 2022 in je del tretjega svežnja Komisije “Evropa v gibanju”, ki je bil predstavljen maja 2018. Glavni cilj je zagotoviti nemoten prehod na varen, čist in avtomatiziran sistem mobilnosti v Evropi.

Najvidnejše spremembe motornih vozil, vključno s tovornjaki, avtobusi, dostavnimi vozili in športnimi terenskimi vozili (SUV):

  • inteligentnim sistemom za uravnavanje hitrosti (tempomat s funkcijo prilagajanja hitrosti trenutni omejitvi),
  • pripomočkom za namestitev blokirne naprave v primeru uživanja alkohola (standardizirana predpriprava za alkoholno ključavnico),
  • sistemi za opozarjanje na zaspanost in pomanjkanje pozornosti voznika,
  • naprednimi sistemi za opozarjanje na nepozornost voznika,
  • signalom za zaustavitev v sili,
  • sistemi za zaznavanje vzvratne vožnje (vzvratne kamere ipd.),
  • zapisovalnikom podatkov o dogodkih (t. i. črna skrinjica s standardiziranimi podatki, ki morajo biti na razpolago),
  • točnim nadzorom tlaka v pnevmatikah.

Za avtomobile in dostavna vozila bodo obvezni še dodatni varnostni ukrepi:

  • napredni sistem za zaviranje v sili,
  • sistemi za ohranjanje voznega pasu v sili,
  • večja cona za zaščito pred udarci z glavo, ki bi v primeru trka lahko ublažila poškodbe ranljivih uporabnikov cest, kot so pešci in kolesarji.

Prav tako bodo tovornjaki in avtobusi morali biti zasnovani in izdelani tako, da bodo mrtvi koti okoli vozila znatno manjši, dodatno pa bodo morali biti opremljeni z naprednimi sistemi, ki bodo zaznali pešce in kolesarje v neposredni bližini vozila. Zaradi vsega naštetega bodo tovornjaki posledično oblikovani precej drugače, kot smo bili vajeni doslej; imeli bodo drugačne kabine in bolj zašiljen prednji del.

Uredba sicer pozdravlja tudi nove rešitve, kot je avtomatizirana vožnja v konvoju, občutne spremembe pa bo moč čutiti še na področju pnevmatik, predvsem v smislu zmanjšanja nivoja hrupa, ki jih povzročajo med vožnjo.

Vir: žurnal24.si

Dogodki

Prosta delovna mesta

Zadnja obvestila