Motorji motociklov in mopedov odslej z višjim okoljskim standardom

Od danes morajo imeti vsi novi modeli motociklov in mopedov, ki so naprodaj v EU in na območju Evropskega združenja za prosto trgovino (Efta), motorje okoljskega standarda euro 5. Ta je enakovreden standardu euro 6 pri avtomobilih in prinaša dodatno zmanjšanje škodljivih izpustov.

Doslej so morali motorji motociklov in mopedov, ki so naprodaj v EU in na območju Efte, ustrezati standardu euro 4. Vsi modeli, ki jih bodo proizvajalcem potrdili od danes naprej, bodo morali izpolnjevati standard euro 5, obstoječim modelom pa bodo lahko motorje euro 4 vgrajevali še do konca letošnjega leta, je razvidno iz podatkov na spletnih straneh Evropskega združenja proizvajalcev motociklov (ACEM).

Za nekatere motocikle in mopede iz nišnih segmentov, kot je enduro, bo prehodno obdobje daljše, in sicer do 1. januarja 2024.

Standard euro 5 za motocikle in mopede med drugim postavlja zgornjo mejo za izpuste ogljikovega monoksida pri 1000 miligramih na kilometer, dušikovih oksidov pri 60 miligramih na kilometer in trdnih delcev pri 4,5 miligrama na kilometer. Te mejne vrednosti so enake kot pri avtomobilskem standardu euro 6.

Proizvajalci motociklov po besedah generalnega sekretarja ACEM Antonia Perlota na novih tehnologijah za standard euro 5 delajo že dolgo, saj gre za razvojno in stroškovno zelo zahteven projekt. Poudaril je, da se zavedajo nujnosti sprememb, če želimo zagotoviti čim hitrejši prehod na okolju prijaznejše načine mobilnosti.

Dogodki

Prosta delovna mesta

Zadnja obvestila