Search
Close this search box.

Z junijem uporabnikom prijaznejši in hitrejši javni prevoz. Enotna vozovnica in 18 hitrih linij avtobusov

Ministrstvo za infrastrukturo je v sodelovanju s koncesionarji, ki izvajajo gospodarsko javno službo linijskih prevozov potnikov, 1. junija uvedlo pomembne novosti – enotno vozovnico in 18 hitrih linij avtobusov.

FOTO: Ministrstvo za infrastrukturo

Z enotno vozovnico lahko potniki na določeni relaciji potujejo večkrat dnevno z vsemi vrstami in izvajalci javnega prevoza. S 15 novimi hitrimi linijami avtobusov med Ljubljano in večjimi slovenskimi kraji in pohitritvijo treh obstoječih linij pa je na voljo 82 novih avtobusnih povezav brez postankov med potjo. Tako 4.000 potnikom na dan omogočajo, da potujejo s skoraj enako hitrostjo, kot je hitrost potovanja z osebnim avtomobilom in v udobnih avtobusih, so zapisali na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo.

»Vesela sem, da sistem enotne vozovnice deluje. Državljani smo na to kar dolgo čakali in želim si, da bi našo kartico integriranega javnega potniškega prometa uporabljalo čim več ljudi, saj to pomeni tudi razbremenitev naših cest in manj izpustov toplogrednih plinov,« je na predstavitvi novosti povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki je z nakupom mesečne vozovnice delovanje sistema enotne vozovnice preizkusila v praksi.

Za zdaj je možno kupiti le mesečne in letne neimenske (in torej prenosljive) enotne vozovnice, že s 1. avgustom 2019 pa bodo na voljo tudi enkratne, dnevne in tedenske, ki bodo potovanje po Sloveniji močno olajšale tudi tistim, ki javni prevoz potrebujejo občasno, recimo za potovanje na slovensko obalo, na brniško letališče, Bled in podobno.

»Z vsemi temi novostmi bi radi potnikom približali javni potniški promet. Želimo si, da bi bil čim večkrat uporabljen,« je še dodala Alenka Bratušek. »Zavedam se, da iz marsikaterega konca Slovenije pot z vlakom še vedno traja predolgo, bodo pa pri skrajšanju časovnih razdalj med kraji pomagale tudi druge investicije ministrstva, investicije v infrastrukturo. Konkretno, ko bodo naslednje leto zaključena dela na železniški povezavi med Ljubljano in Mariborom, naj bi ta pot z vlakom trajala 90 minut, kar je primerljivo vožnji z avtom.«

FOTO: Ministrstvo za infrastrukturo

Na priljubljenost potovanja z javnim prevozov ima velik vpliv tudi ugodnost takega potovanja. Mesečna enotna vozovnica – ta velja od prvega dne v mesecu nakupa do prvega dne v novem mesecu – bo do konca leta stala 32 enkratnih voženj na določeni relaciji, pri čemer se cena izračunava glede na najkrajšo razdaljo med vstopnim in izstopnim postajališčem. Cena letne neimenske enotne vozovnice pa je 8-krat toliko kot cena mesečne.

»S 1. 1. 2020 bodo cene mesečnih in letnih vozovnic bistveno nižje, poskušali pa bomo doseči tudi, da bo z enotno vozovnico z manjšim doplačilom možno koristiti tudi mestni javni potniški promet, kjer je ta organiziran,« je pojasnil Bojan Žlender z Direktorata za trajnostno mobilnost in prometno politiko, odgovoren za uvedbo enotne vozovnice in hitrih linij.

Tudi pri dnevnih in tedenskih enotnih vozovnicah se bo v predprodaji cena izračunala na podlagi najkrajše razdalje med vstopnim in izstopnim postajališčem, s čimer želimo na ministrstvo spodbuditi kupovanje vozovnic na blagajnah namesto na avtobusih in vlakih. V primeru nakupa vozovnice na vozilu, pa bo cena vozovnice izračunana na podlagi dejanske poti, ki jo bo vozilo prevozilo od potnikove vstopne in izstopne točke.

Z avtobusnim prevoznikom Nomago tako po novem porabite za pot iz Slovenj Gradca, preko Velenja, do Ljubljane 1 uro in 45 minut. Celoten prispevek in seznam hitrih linij najdete TUKAJ.

FOTO: Ministrstvo za infrastrukturo

Zagotovitev boljšega javnega potniškega prometa ima poleg razvoja železniškega prometa in trajne mobilnosti pomembno vlogo prizmanjševanju toplogrednih izpustov in doseganju okoljskih in podnebnih ciljev države. Prinaša pa tudi večjo prometno varnost in je lahko spodbuda za turizem. »Javni promet mora biti steber trajnostne mobilnosti v naši državi in v tej smeri bomo krepili tudi prihodnje oblike javnega potniškega prometa,« je poudaril Darko Trajanov, v.d. direktorja Direktorata za trajnostno mobilnost in prometno politiko.

Na ministrstvu so prepričani, da bo izboljšana uporabniška izkušnja z javnim potniškim prevozom spodbudila uporabo tega načina prevoza, podobno, kot je to bilo ob uvedbi subvencioniranih vozovnic za dijake in študente. Zaradi tega ukrepa se je število potnikov javnega potniškega prometa od leta 2012 vsako leto dvignilo za 5 do 6 odstotkov.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo

Dogodki