Search
Close this search box.

Štrekna bus začenja z vožnjami. V času počitnic tudi kolesarski vlak

Od 1. julija, pa do 30. septembra in na praznik, 15. avgusta 2023, bo na relaciji med Velenjem, Gornjim Doličem, Mislinjo, Slovenj Gradcem, Otiškim vrhom, Dravogradom in kopalnim jezerom v Laboru (Lavamündu) vozil 30-sedežni avtobus s prikolico za šestnajst koles.

Štrekna bus bo vozil ob sobotah in nedeljah. Vstop s kolesom je mogoč na postajališčih Velenjsko jezero, AP Velenje, Gornji Dolič, Mislinja, Slovenj Gradec, Otiški Vrh, Begant Dravograd, Labot trg (Lavamünd Marktplatz) in Labot jezero (Lavamünd Badesee). Kolesarji se lahko sami odločajo, kje bodo vstopali na Štrekna bus in v katero smer bodo kolesarili.

V Labotu lahko kolesarji prestopijo na kolesarski avtobus proti Volšperku (Wolfsberg), ki jih bo odpeljal višje po Labotski dolini, kjer poteka priljubljena kolesarska povezava z oznako R10 (https://www.postbus.at/de/unsere-leistungen/rad-wanderbusse/radbus-lavanttal), v Velenju pa na Bicikel bus, ki letos znova povezuje Velenje z Logarsko dolino (www.visitsaleska.si/sl/saleska-valley/bicikel-bus/).

Kolesarski avtobus je dobil ime po Štrekni, vedno bolj priljubljeni kolesarski poti po Mislinjski dolini (www.strekna.si) , ki se uvršča med infrastrukturno najbolj urejene kolesarske poti v Sloveniji. Poteka po trasi opuščene železnice med Velenjem in Otiškim Vrhom.

Cena voženj zaradi popustov na državni ravni v Sloveniji, ki so še vedno v veljavi tekom vikendov, ostaja nespremenjena. Za vse relacije na trasi Štrekna bus znaša enkratna vozovnica 1,3 €, za pot med Dravogradom in Labotom (Lavamünd) pa dodatna 2 €. Tudi letos je prevoz koles brezplačen.

Štrekna je dolga štiriindvajset kilometrov in je zaradi varnosti primerna tudi za družine z otroki in starejše kolesarje. Za zdaj se konča v Gornjem Doliču, a temi bo tako le še do letošnje jeseni, saj država pospešeno gradi kolesarsko pot skozi sotesko Huda luknja. Dolga bo 9,4 kilometra in bo od Sela pri Velenju do Gornjega Doliča potekala po stari opuščeni železniški progi skozi štiri predore in kar čez sedem premostitvenih objektov. »Štrekna bo tako kmalu potekala vse od Velenja do Dravske kolesarske poti v Dravogradu. Načrtujemo, da bo država v kratkem, z brvjo preko reke Meže, uredila še krajši odsek med trgovskima centroma Hofer in Dipo pri »Kovtrovem mostu« v Otiškem vrhu. Do takrat bodo udeleženci na tej kratki razdalji še vedno morali s kolesom po državni cesti, zato na tem krajšem odseku svetujemo še posebno previdnost,« so sporočili iz RRA Koroška.

Štrekna bus so v letu 2023 omogočili: Mestna občina Slovenj Gradce, Mestna občina Velenje, občina Dravograd, občina Mislinja, RRA Koroška in Ministrstvo za okolje, prostor in energijo. 

V času počitnic tudi kolesarski vlak 

Že sedmo leto zapored v času šolskih počitnic po koroški progi, med Mariborom in Pliberkom, vozi tudi sobotni kolesarski vlak. In sicer vsako soboto med 10. junijem ter 26. avgustom 2023 ter tudi med praznikoma 25. junija in 15. avgusta 2023. V lanskem letu je bilo v 15 dneh obratovanja prepeljanih več kot 1.000 potnikov in skoraj 350 koles. V veljavi ostaja nižja cena za prevoz koles (1,5 € za klasično kolo, 3 € za e-kolo). Kolesarska vozovnica je veljavna en dan za neomejeno število prevozov spremljanega kolesa po celotnem omrežju železnic v Sloveniji, z veljavno vozovnico za potnika. Vozni red, cene vozovnic in informacije za potnike najdete na spletni strani Slovenskih železnic: https://potniski.sz.si/. Redna cena vozovnice med Mariborom in Dravogradom je 5,8 € ter med Mariborom in Pliberkom 15,5 €. Informacije in zanimivosti o progi lahko od lanskega leta spremljate na profilu socialnega omrežja https://www.facebook.com/koroskaproga, bolj poglobljen članek s poudarkom na zgodovini pa je od letos na voljo tudi na spletu v spletni enciklopediji Wikipedia (Koroška železniška proga).

Besedilo: MO Slovenj Gradec

Dogodki

Od 1. julija, pa do 30. septembra in na praznik, 15. avgusta 2023, bo na relaciji med Velenjem, Gornjim Doličem, Mislinjo, Slovenj Gradcem, Otiškim vrhom, Dravogradom in kopalnim jezerom v Laboru (Lavamündu) vozil 30-sedežni avtobus s prikolico za šestnajst koles.