Search
Close this search box.

S kolesom na avtobus in vlak med Koroško v Sloveniji in Avstriji že 1. maja (FOTO)

Na Regionalni razvojni agenciji za Koroško regijo (RRA Koroška) nadgrajujejo povezovanje kolesarskih turističnih proizvodov ter ponudbe javnega potniškega prometa v čezmejni regiji na obeh straneh državne meje. V letu 2019 uvajajo Štrekna bus med Velenjem in Labotom/Lavamündom in nadgrajujejo poletni kolesarski vlak med Mariborom in Pliberkom.

Na Regionalni razvojni agenciji za Koroško regijo (RRA Koroška) nadgrajujejo povezovanje kolesarskih turističnih proizvodov ter ponudbe javnega potniškega prometa v čezmejni regiji na obeh straneh državne meje. V letu 2019 uvajajo Štrekna bus med Velenjem in Labotom/Lavamündom in nadgrajujejo poletni kolesarski vlak med Mariborom in Pliberkom.

FOTO: Tomo Jeseničnik, arhiv RRA Koroška

Štrekna bus in poletni kolesarski vlak sta del mednarodnega projekta TRANS-BORDERS, ki se izvaja v okviru programa Interreg Srednja Evropa. V njem se devet institucij iz Nemčije, Poljske, Češke, Avstrije in Slovenije osredotoča na izboljšanje javnega potniškega prometa v robnih in obmejnih območjih srednje Evrope. Iz Slovenije sodelujejo RRA Koroška ter Geografski inštitut Antona Melika, ZRC SAZU.

Novost na priljubljeni kolesarski povezavi – Štrekna bus, trideset sedežni avtobus s prikolico za dvajset koles.

Kolesarska povezava po Mislinjski dolini, Štrekna, je priljubljena pri Korošcih in širše ter velja za eno najbolje urejenih kolesarskih povezav v Sloveniji. V letošnjem letu bo kolesarski avtobus Štrekna bus povezal Velenje, Mislinjsko in Dravsko dolino ter Labot (Lavamünd) na avstrijski strani.

RRA Koroška, skupaj s podjetjema Nomago, d. o. o. in Verkehrsverbund GesmbH, uvaja novo avtobusno linijo javnega potniškega prometa, ki je sploh prva čezmejna avtobusna povezava med Koroškama po nekaj desetletjih brez te možnosti.

FOTO: Aleš Rupreht, arhiv RRA Koroška

Štrekna bus bo trideset sedežni avtobus s prikolico za dvajset koles. Vozil bo na relaciji med Velenjem, Gornjim Doličem, Mislinjo, Slovenj Gradcem, Otiškim Vrhom, Dravogradom ter kopalnim jezerom v Labotu (Lavamünd) na avstrijski strani. V poletnih mesecih, juliju in avgustu, bo vozil dvakrat dnevno vsak dan, v maju, juniju in septembru pa ob vikendih in praznikih – slovenskih in avstrijskih. Prve vožnje se obetajo že 1. in 2. ter 4. in 5. maja.

Vozovnice bo možno kupiti na avtobusu ali avtobusnih postajah v Velenju in Slovenj Gradcu. Cene so določene kot cene medkrajevnega avtobusnega prometa v Sloveniji, prevoz kolesa pa bo brezplačen; na primer vožnja za eno osebo med Velenjem in Dravogradom bo stala 4,7 evra, do Labota v Avstriji pa še dodatna 2 evra. Med Velenjem in Dravogradom bo avtobus lahko obstal na vseh obstoječih avtobusnih postajališčih, za kolesarje pa priporočajo uporabo avtobusnih postajališč Velenje, Gornji Dolič, Mislinja, Slovenj Gradec, Šentjanž, Otiški vrh, Dravograd, Labot/Lavamünd in Labot/Lavamünd kopalno jezero. Vožnja med Velenjem in Labotom/Lavamündom traja 1 uro in 20 minut. Celoten vozni red je dostopen na spletni povezavi http://strekna.si/strekna-bus-vozni-red.jpg, so sporočili iz RRA Koroška.

»Vse uporabnike naprošamo, da v primeru skupin, večjih od pet oseb s kolesi, svoj prihod najavijo tri dni pred prihodom v klicnem centru podjetja Nomago: 01 431 77 00 (od ponedeljka do petka med 8. in 17. uro) ali po e-pošti: info@nomago.si, so še zapisali v sporočilu za javnost.

V Labotu v Avstriji bo možen prestop na avtobus s prikolico za kolesa, ki bo vozil do Wolfsberga v Labotski dolini, kjer poteka tudi med Slovenci priljubljena kolesarska povezava R10 po Labotski dolini. Vozni red Štrekna busa je usklajen tudi z voznim redom poletnega kolesarskega vlaka med Mariborom in Pliberkom. S prestopom v Dravogradu je omogočeno povezovanje kolesarjenja po Štrekni, Dravski kolesarski poti in kolesarski poti po Labotski dolini ter uporabe javnega potniškega prometa.

FOTO: Tomo Jeseničnik, arhiv RRA Koroška

Poletni kolesarski vlak na Koroški progi bo v letu 2019 vozil tudi med nekaterimi prazniki.

Koroška proga med Mariborom in Pliberkom je bila še leta 2016 neprivlačna za prevoz koles ob Dravski kolesarski poti, saj so vlaki sprejeli samo 8 koles, pri čemer v glavni turistični sezoni v poletnih mesecih ob vikendih vlaki sploh niso vozili. Na pobudo RRA Koroška je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) leta 2017 skupaj s Slovenskimi železnicami (SŽ) vzpostavila sobotni vlak med Mariborom in Prevaljami.

V enajst poletnih sobotah v letu 2018 je bilo prepeljanih slabih 800 potnikov in dobrih 200 koles. Slednje predstavlja 50 % povečanje glede na prejšnje leto.

Vlak je imel povečano kapaciteto za prevoz 23 koles, kar se je zagotovilo z odstranitvijo sedežev. Vlaki s povečano kapaciteto prevoza koles so med poletjem vozili tudi tednom. V letu 2018 je bila v okviru projekta TRANS-BORDERS vožnja kolesarskega vlaka podaljšana do Pliberka v Avstriji. V enajst poletnih sobotah je bilo prepeljanih slabih 800 potnikov in dobrih 200 koles. Slednje predstavlja 50 % povečanje glede na prejšnje leto 2017.

FOTO: Tomo Jeseničnik, arhiv RRA Koroška

V letu 2019 na RRA Koroška nadaljujejo dobro sodelovanje s SŽ in DRSI. Poletni kolesarski vlak bo vozil dvakrat dnevno ob sobotah med 22. junijem in 31. avgustom. Ter tudi prazniki 1. in 2. maja, 25. junija in 15. avgusta. Vozovnica med Mariborom in Pliberkom stane 7 € (med Dravogradom in Pliberkom 1,85 €), prevoz kolesa pa 3,2 €. Vožnja med Mariborom in Pliberkom traja 1 uro in 45 minut. Vozni red je dostopen na spletni strani www.slo-zeleznice.si.

Besedilo: RRA Koroška

Dogodki

Na Regionalni razvojni agenciji za Koroško regijo (RRA Koroška) nadgrajujejo povezovanje kolesarskih turističnih proizvodov ter ponudbe javnega potniškega prometa v čezmejni regiji na obeh straneh državne meje. V letu 2019 uvajajo Štrekna bus med Velenjem in Labotom/Lavamündom in nadgrajujejo poletni kolesarski vlak med Mariborom in Pliberkom.