Search
Close this search box.

Prevozniki z Bratuškovo o problemih pri prepočasni izgradnji tretje razvojne osi

Prevozniki so na seji Upravnega odbora sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije gostili ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek in z njo spregovorili o najbolj perečih problemih v sektorju. Največ kritik s strani prevoznikov je bilo slišati na račun prepočasne izgradnje tretje razvojne osi.

Predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek je uvodoma izpostavil aktualne razmere prevoznikov. Prav tako je izpostavil tudi pobudo sekcije, da bi imeli v Sloveniji delovno dovoljenje na zaupanje: »Delovne sile ni, to bi nam omogočilo, da bi tuje delavce hitreje dobili. To moramo speljati,« je pozval Pišek. Opozoril je tudi na ukrajinske prevoznike, ki prestavljajo nelojalno konkurenco slovenskim prevoznikom.

Bratuškova je glede delovnih dovoljenj na zaupanje izrazila bojazen, da bodo ti delavci nato odšli naprej v Nemčijo.

Prevozniki so izrazili zaskrbljenost, da se tretja razvojna os vse bolj odmika.

Veliko kritik je bilo slišati glede tretje razvojne osi. Gašper Rudl, prevoznik s Koroške, je izpostavil prepočasno izgradnjo. »Iz medijev sem razbral, da je za vlake namenjenih 800 mio evrov, za tretjo razvojno os sem slišal samo, da so za dokup zemljišč dali 61 mio evrov. Tretja razvojna os se čedalje bolj odmika. Vidim deset ljudi in en bager, kar me žalosti,« je pojasnil in dodal, da so se na začetku prišli politiki poslikat z bagri, nato se pol leta na tem istem prostoru ni dogajalo nič.

Z njim se je strinjal tudi prevoznik iz Bele Krajine Franc Selič: »Porabimo eno uro za 25 km prevoza. Najbolj nazaduje prav Bela Krajina. Ministri vsakokratne vlade obljubijo veliko, naredijo pa nič. Da pridemo iz Bele Krajine čez Karavanke potrebujemo 4 ure. V tem času prevozimo 180 km, kar je nevzdržno. Zakaj je toliko nesreč, se mnogi sprašujete. Vozimo za podjetja in dostava mora biti ob uri. Tudi pogoji na naših cestah so slabi, naši vozniki nimajo stranišč in tušev,« je še opozoril Selič.

Glede tretje razvojne osi je ministrica odgovorila, da gre za zahtevne objekte in se ne da delati hitreje. »Lahko bi pripeljali Kitajce in bi to naredili zelo hitro, a bi bil gradbeni sektor iz vaše zbornice zelo hud. Marca 2024 bodo vsi odseki od Velenja do Slovenj Gradca v izgradnji. Moj strah je, da imamo v načrtu več stvari, kot so jih slovenska podjetja sposobna izpeljati. Hitreje kot to, se ne da delati. Na treh odsekih so tako zahtevni objekti, da bo gradnja trajala štiri leta. Zahtevali bomo tudi, da se penali za zamude zvišajo. Prej kot pomladi 2028 celoten odsek ne bo zgrajen. Odsek smo razdelili na osem etap, sicer bi še vedno čakali na enotno gradbeno dovoljenje za vse. Ne da se prehitevati. Pri Novem mestu stoji, ker se ljudje pritožujejo. Predvidevamo, da bi se lahko oktobra začelo graditi tudi v Novem mestu, smo pa izgubili tam leto in pol. Od mene ne boste slišali obljub, ki se jih ne da izpeljatije pojasnila ministrica.

Na očitek prevoznikov, da so podražili vinjete, pa je Bratuškova dejala, da je bilo to potrebno. »Bila pa je tudi ideja o dvigu cestnin za tovorna vozila, a se je vlada odločila, da ne gre v to. Gre za razumen dvig, da bo DARS javno-finančno vzdržen,« je še pojasnila ministrica.

Prevozniki so se z ministrico pogovarjali tudi o drugih problemih v prevozništvu, kot so: zastojih na mejnih prehodih, o potrebnih finančnih spodbudah za sektor cestnih prevoznikov v izvedbi Borzena….

Vir: Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije

1 Komentarji
staro
novo najbolj glasovano
Inline Feedbacks
View all comments
mihi
mihi
10 mesecev nazaj

Upam, da se je pripeljala po razjebani razpadli cesti na koroško, pa mislim, da ni bila tu.

Dogodki

Prevozniki so na seji Upravnega odbora sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije gostili ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek in z njo spregovorili o najbolj perečih problemih v sektorju. Največ kritik s strani prevoznikov je bilo slišati na račun prepočasne izgradnje tretje razvojne osi.