Prevaljčan Nejc Žlebnik s svojo ekipo osvojil 1. mesto na Hackathonu

Nejc Žlebnik na fotografiji drugi z desne

Inovativno in visokotehnološko podjetje Akrapovič je v svetu poznano po oblikovanju izpušnih sistemov z najnovejšo tehnologijo in uporabo visokokakovostnih materialov. Je sinonim za najvišjo raven oblikovanja, izboljšano zmogljivost ter nepogrešljiv in enkraten zvok izpušnih sistemov.

Ker v podjetju vedno iščejo nove možnosti, so se tokrat odločili, da organizirajo t.i. hackathon, kjer gre za intenzivno dvodnevno tekmovanje, v katerem sodelujejo organizirane skupine kreativnih posameznikov, ki na podlagi dodeljenih izzivov gostiteljev dogodkov rešujejo probleme in ustvarjajo nove inovativne rešitve po startup metodah. Skozi pomembno vlogo timskega dela so skupine posameznikov morale najti ideje in inovacijo v povezavi s podjetjem Akrapovič in jo tudi razviti – od zasnove, izvedbe, izdelave in do prodaje. Prav tako so morali narediti analizo trga in razložiti, zakaj so se za neko idejo odločili, kaj s tem pridobijo posamezniki in kaj podjetje.

Tekmovanje je trajalo dva dni od 1. do 2. decembra 2018, z začetkom v soboto ob 9:00, na kreativnem centru Poligon, Tobačna 5 v Ljubljani. Tekmovalne skupine pa so inovacije pred žirijo predstavile v torek, 4. decembra, na 7. dnevu inovacije Akrapovič. Na dogodku so sodelovali kar trije študenti Fakultete za tehnologijo polimerov Slovenj Gradec. Poleg člana zmagovalne ekipe Nejca Žlebnika, sta se tekmovanja udeležila še študenta 3. letnika, še Bojan Podpečan in Matic Hrovat, diplomanta FTPO in magistrska študenta.

Nejc prihaja s Prevalj, iz podjetniške družine, zato mu svet podjetništva ni ravno tuj. Pravi, da si že od nekdaj želi imeti lastno podjetje, ter tudi sam delati podobno kot njegovi starši. Veseli ga menedžersko delo ampak se zaveda, da je za uspeh potrebna dobra ideja.

Zakaj si se prijavil na Hackathon? Bi to izkušnjo priporočil še komu?

Prijavil sem se predvsem zaradi izkušenj. Prvič sem se udeležil tovrstnega tekmovanja, zato mi je bil to velik izziv. Moram priznati, da je bil prisoten strah vendar bi takoj to ponovil. Vsekakor bi priporočal tovrstno izkušnjo vsem študentom, saj sem se veliko naučil ter pridobil kvalitetna poznanstva, ki jih bom lahko obdržal. S člani ekipe smo namreč ostali v tesnem stiku.

Koliko tekmovalcev je bilo v posamezni ekipi?

V vsaki skupini je bilo 6 posameznikov. Skupaj je bilo 14 ekip, tudi  v mednarodni zasedbi, tekmovalci so prihajali tudi iz Italije in Hrvaške. Vse pa je potekalo v angleščini, tudi končne predstavitve.

Kako je stvar potekala?

Najprej so nas pozdravili organizatorji dogodka, nam podali nekaj napotkov o timskem delu ter nas razdelili v skupine. Nato je sledil poizkus; iz kock sestaviti avtomobil v določenem času. Nato smo pričeli z iskanjem idej, vmes pa so nas organizatorji zasipali z napotki in usmeritvami, ki smo se jih morali držati.

Kako so se določile skupine?

Skupine so določili organizatorji sami. Glavno navodilo je bilo čim bolj razmišljat izven okvirjev, zato so nas razdelili v heterogene in interdisciplinarne skupine. Člani smo bili iz zelo različnih področij, od  strojništva, marketinga, polimerov, računalništva, kemije in drugih.

Kdaj se je rodila ideja?

Šele drugi dan. Začelo se je v soboto, od 10.00 do 00.00, v Tobačni v ljubljani, in nadaljevalo potem v nedeljo od 10ih. Ideja je morala biti poslana v nedeljo do 16.00. Po tem smo se še intenzivno dobivali, saj je bilo potrebno oddat powerpoint predstavitev naslednji dan, mi smo naš izdelek poslali v zadnjih petih minutah, v torek pa je bilo potrebno produkt predstaviti žiriji.

Kakšna je bila vaša ideja, lahko opišete vašo zmagovalno inovacijo?

Našo skupina se je imenovala Glowing pipes, produkt pa smo poimenovali Akrapovič App, kjer gre za aplikacijo s katero si lahko posameznik sam personalizira svoj avto z Akrapovičevimi produkti. Ustvari vizualni efekt, kjer naredi predstavo, kako bi avto z določenimi novimi avtodeli zgledal. Izdelek je za podjetje očitno velika dodana vrednost, saj je poceni in hitro izvedljiva. Omenili so tudi, da jo bodo lahko uporabili za direktno prodajo svojih izdelkov.

Ste imeli kakšne pomisleke oz. težave?

Kako aplikacijo najlažje predstaviti, jo enostavno razložiti, t.i. »Pitch«, kjer je treba v manj kot treh minutah predstaviti idejo.

Kaj je po vašem mnenju najbolj prepričalo žirijo?

Najbolj verjetno to, da je izvedljiva v kratkem času in da je poceni, sama uporabnost produkta, ter da odpira nove trge direktne prodaje.

Kaj si od tega največ odnesel/si zapomnil?

Da je za uspeh zelo pomembno znati delovati v timu/s timom. Naša skupina je delala zelo usklajeno. Veliko sem se naučil tudi, kaj je pomembno za dobro idejo, tisti pravi način kako jo predstaviš, pristopiš do ideje, skratka novo razumevanje kaj je dobra ali slaba ideja za določeno podjetje.

Katere veščine si po tvojem mnenju s sodelovanjem pridobil?

Veščine timskega dela, delo pod časovnih pritiskom ter kako najbolj učinkovito pripraviti 3 minutno predstavitev (pitch).

Največji izziv?

To, da na začetku nismo vedeli, kaj točno pričakujejo od nas, uvodoma niso dali nobenih konkretnih usmeritev. Težko je bilo izbrat pravo idejo in se v timu uskladiti in razdeliti naloge. Tudi pritisk časa in tempo, spali smo le 3 ure.

Nejcu za izvrsten dosežek iskreno čestitamo!

Vir: Fakulteta za tehnologijo polimerov

 

Več iz istega kraja

Več iz iste kategorije