Search
Close this search box.

Pred skorajšnjim prenosom dodatne dejavnosti na Kocerod trd oreh oprema komunalnih podjetij

Že ob zagonu podjetja Kocerod leta 2012 je bilo predvideno, da bo to poleg dejavnosti obdelave odpadkov v prihodnosti prevzelo tudi dejavnost zbiranja odpadkov, ki jo zdaj izvajajo koroška komunalna podjetja. Pred predvidenim prenosom s 1. januarjem 2021 pa se kot trd oreh kaže dogovor o prenosu opreme s komunalnih podjetij na Kocerod.

Javno podjetje Kocerod je ustanovilo vseh 12 koroških občin, ki so hkrati tudi ustanoviteljice štirih komunalnih podjetij, ki po občinah kot eno od dejavnosti opravljajo tudi dejavnost zbiranja komunalnih odpadkov.

Priprave na prenos te dejavnosti na Kocerod potekajo že nekaj časa. Pravni okvir prenosa predstavlja odlok o ravnanju z odpadki v regiji, ki so ga na sejah občinskih svetov sprejele vse koroške občine, zadnja septembra letos, nato pa je Kocerod začel s pripravami drugih podlag za prenos zaposlenih in osnovnih sredstev.

Kar zadeva zaposlene, smo s komunalnimi podjetji že dogovarjali in pripravili analizo, tako da naj bi v družbo Kocerod prešlo 65 zaposlenih, ki zdaj v štirih komunalnih podjetjih delajo na področju zbiranja odpadkov. Ne bomo pa prevzemali režijskih delavcev,” je za STA pojasnil direktor Koceroda Ivan Plevnik.

Za te zaposlene zdaj na Kocerodu pripravljajo modularne izračune in primerjave, bodo pa na Kocerod po Plevnikovih zagotovilih prešli z vsemi pravicami, ki jim imajo zdaj, poleg tega se bo večjemu delu delavcev zaradi poenotenja sistema tudi nekoliko zvišala plača.

Več težav pa nastaja pri prenosu opreme oz. osnovnih sredstev, ki so vezane na izvajanje storitve zbiranja odpadkov, kot so smetarski avtomobili in podobno.Nastaja veliko vprašanje, kako naprej, ob dejstvu, da se ta oprema v zadnjih letih ni več obnavljala. V nekaterih komunalnih podjetjih je stanje tako kritično, da bo potrebno takoj ukrepati, če bomo želeli službo izvajati,” je dejal Plevnik.

Med drugim se po Plevnikovih besedah pojavlja vprašanje, kako poplačati komunalnim podjetjem to opremo, nekatera imajo opremo bolj iztrošeno kot druga, nekatera jo imajo na lizing. Ob tem seveda nastajajo razlike glede vrednosti opreme na prebivalca posameznega območja, ki ga neko komunalno podjetje pokriva.

Na zadnjem sestanku predstavnikov ustanoviteljic Koceroda 11. novembra je Plevnik predstavil analizo stanja in predlog ukrepov, a so, ker je bilo odprtih preveč vprašanj, sejo prekinili.

“Tako trenutno še nimamo potrjenih ukrepov, prav tako nimamo izhodišč za pripravo končnega sporazuma za prenos. Pričakujem, da se bodo ustanovitelji poenotili in sprejeli vse potrebno za prenos,” je dejal Plevnik. Sklenitev sporazuma je po njegovih besedah predvidena do konca novembra.

Predsednik Sveta ustanoviteljev Koceroda, župan Mestne občine Slovenj Gradec, Tilen Klugler je za STA potrdil le, da so se župani seznanili z analizo stanja in da je prišlo do nekaterih pomislekov, zato bodo pogovori v prihodnjih dneh še potekali.

Sicer pa je Kocerod pripravil tudi načrt sanacije stanja, po katerem bi v treh letih morali v opremo vložiti 1,5 milijona evrov, da bi stanje normalizirali. Načrt med drugim predvideva nakupe vozil, kontejnerjev, digitalizacijo stanja in še nekatera druga vlaganja.

Dogodki

Že ob zagonu podjetja Kocerod leta 2012 je bilo predvideno, da bo to poleg dejavnosti obdelave odpadkov v prihodnosti prevzelo tudi dejavnost zbiranja odpadkov, ki jo zdaj izvajajo koroška komunalna podjetja. Pred predvidenim prenosom s 1. januarjem 2021 pa se kot trd oreh kaže dogovor o prenosu opreme s komunalnih podjetij na Kocerod.