Že naši predniki so dobro vedeli, da imajo različne barve lahko zelo pomembno vlogo v našem življenju.
Z njihovo pravo izbiro lahko bistveno vplivamo na naša čustva, razpoloženje in percepcijo, zato se jih vedno bolj upošteva na različnih področjih našega življenja, kot so na primer stil oblačenja, opremljenost notranjih prostorov, prav tako pa tudi v poslovnem svetu pri izgradnji blagovne znamke in izbiri poslovnih daril.
Vpliv različnih barv na čustva, razpoloženj in percepcijo
Barve nam pomagajo, da se izražamo, z njihovo pomočjo pa tudi komuniciramo in spreminjamo svoje počutje in okolico. Dandanes se s psihologijo barv ukvarja vse več znanstvenikov in strokovnjakov z namenom, da bi ugotovili, kakšne učinke imajo barve na različne skupine ljudi.
Do sedaj je bilo ugotovljeno, da obstaja nekaj osnovnih pravil o vplivu barv na naše možgane, ki pa jih lahko uporabite tudi, ko izbirate primerno barvo poslovnega darila:
- Modra: običajno je povezana s stabilnostjo, inteligenco in zanesljivostjo; pogosteje jo uporabljajo finančne ustanove, tehnološka podjetja in ponudniki zdravstvenih storitev.
- Rdeča: pomeni strast, vznemirjenje, nujnost in moč; uporabljajo jo številne verige hitre prehrane in v situacijah, ko želite narediti močan vtis.
- Zelena: povezana je z zdravjem, mirom, močjo in naravo; uporabljajo jo trgovine za sprostitev ter okoljske in organske izdelke.
- Rumena: je optimistična in mladostna barva; rumeni dežniki bodo na primer pritegnili pozornost in veselje.
- Črna: povezna je z razkošjem, prefinjenostjo, močjo in skrivnostnostjo; značilna je za premium blagovne znamke.
- Bela: simbolizira mir in tišino ter pomeni čistost in preprostost; pogosteje se uporablja v zdravstvu in tehnologiji.
- Vijolična: pogosto je povezana s kraljevino, modrostjo in spoštovanjem; uporablja se v lepotnih izdelkih in izdelkih proti staranju.
- Oranžna: izraža navdušenje, ustvarjalnost in toplino, hkrati pa pritegne pozornost in pomeni samozavest.
- Roza: povezan je z ženstvenostjo in romantiko, hkrati pa izžareva tudi igrivost; danes jo uporabljajo različne blagovne znamke.
- Rjava: je zemeljska, čvrsta in rustikalna barva, zato se še posebej uporablja v izdelkih, povezanih z zunanjim in kmetijskim blagom.
Pomen barv v poslovnem svetu
Več kot očitno je, da imajo barve močno sporočilo tudi v poslovnem svetu. Ne glede na to, ali so to USB ključki ali pa rokovniki, je barva eden najbolj prepoznavnih vizualnih elementov blagovne znamke, s katerim boste poskrbeli za nepozaben vtis.
Iz dosedanjih raziskav je razvidno, da je pri 85 % potrošnikov barva glavni razlog za nakup izdelka, torej je izbira barve poslovnega darila prav tako pomembna.
Skrbno izbrana barva poslovnih daril z vašim logotipom ne bo le pripomogla k razlikovanju od konkurence, ampak bo pozitivno vplivala tudi na počutje obdarovanca in s tem posredno na njegov odnos do vaše blagovne znamke.
Nasveti za izbiro prave barve poslovnih daril
Kakšno barvo izbrati za poslovna darila svojega podjetja, je v poslovnem svetu pogosto vprašanje. Ne le, da je pri tem potrebno upoštevati že omenjeno psihologijo barv, ampak so pomembni tudi številni drugi dejavniki.
Preverite nekaj konkretnih nasvetov, s katerimi boste lažje izbrali pravo barvo za vaša poslovna darila.
- Izberite barvo, ki se ujema z grafično podobo vašega podjetja. Barva poslovnih daril naj se ujema s celostno podobo vašega podjetja, vključno z logotipom in preostalo grafično podobo.
- Izberite poslovna darila v nevtralnih barvah ali sekundarnih barvah. Najbolj preprosto je, če izberete poslovna darila v barvah, kot so bela, črna, siva ali srebrna barva, na katerih bo vaš logotip lahko izstopal.
- Izberite poslovna darila, ki niso v istih barvah kot vaš logotip. Če želite, da logotip izstopa, potem morate izbrati poslovno darilo v različni barvi.
- Izogibajte se barvam vaše konkurence. Z barvo poslovnih daril ostanete zvesti tudi identiteti blagovne znamke. Zato izberite barve, ki vas ločijo od konkurence, hkrati pa vas ljudje po njih prepoznajo.
- Vedno upoštevajte kulturno ozadje vaših obdarovancev. Različne barve imajo v različnih kulturah lahko različen pomen, zato vedno preverite kulturno ozadje obdarovancev.
- Poslovna darila niso vedno v točno vašem odtenku barve. Pri izbiri barv pa morate upoštevati tudi podatek, da ni nujno, da bodo določena poslovna darila v točno vašem odtenku barve. Prav tako pa ni nujno, da boste dobili skodelice, dežnike ali USB ključke v istem barvnem odtenku. V tem primeru je potrebno tudi nekaj prilagajanja in v dani situaciji poiskati najbolj optimalno rešitev, nekatera poslovna darila, pa je mogoče po naročilu izdelati tudi v vaših barvah.
Izbira prave barve poslovnih daril je ključnega pomena za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke. Zato izberite takšne, ki bodo poudarile vašo podobo in hkrati pustile nepozaben vtis na obdarovancu.