Search
Close this search box.

Pečan: Neživljenjska priporočila NIJZ onemogočajo izvajanje kombiniranega pouka

Na zavodu za šolstvo so skupaj z več ravnatelji pripravili predloge modelov, kako bi lahko jeseni potekal pouk v primeru epidemije covida-19. “Modeli ne prinašajo ničesar novega. Na voljo so štirje, med njimi tudi dva vmesna, ki ju ne bo mogoče izvajati zaradi neživljenjskih priporočil NIJZ,” je dejal Gregor Pečan iz združenja ravnateljev.

Predsednik Združenja ravnateljev osnovnih in glasbenih šol Slovenije Pečan, ki je tudi sam sodeloval pri pripravi modelov, je za STA povedal, da modeli šolanja za osnovno šolo v bistvu ne prinašajo ničesar novega. “Na voljo so štirje modeli. Skrajna sta, da vsi šolarji pridejo v šolo brez omejitev oz. da so vse šole zaradi izjemno slabe epidemiološke slike popolnoma zaprte. In potem sta predvidena še dva vmesna modela – kombinacija pouka v razredu in po spletu,” je pojasnil.

Tako bi imeli učenci od 1. do 5. razreda pouk v šoli, torej v fizični obliki, preostali na daljavo. Drugi model predvideva, da je lahko nekaj učencev tudi predmetne stopnje v šoli, drugi pa na daljavo, je dejal Pečan. Po njegovih besedah bo jeseni vse odvisno od trenutne epidemiološke slike v državi.

Pri tem je opozoril, da izvajanje obeh vmesnih modelov dejansko onemogoča Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) s svojimi neživljenjskimi priporočili. “V kolikor priporočila ne bodo jeseni postala bistveno bolj po meri dejanske situacije v šolah, potem jih ne bomo mogli odpreti,” je poudaril. Po njegovem prepričanju bo med učenci težko, skoraj nemogoče vzdrževati 1,5-metrsko razdaljo, prepoved dotikanja, druženja na hodnikih in drugo.

NIJZ po njegovem mnenju postavlja takšne omejitve, da šole sploh ne bi smele biti odprte že zdaj v zadnjih štirih tednih. Kot je zagotovil, ni šole v Sloveniji, ki ne bi kršila večjega dela priporočil NIJZ, na nekaterih šolah praktično vsa. Ob tem je spomnil, da je bilo okužb v času, ko so bile šole odprte, za manj “kot prstov na eni roki” in še to so bile vse prinesene iz tujine. “To pomeni, da šole niti slučajno niso institucije, kjer bi bilo povečano tveganje za širjenje okužb,” je zatrdil Pečan. Opozoril je tudi na kadrovske in prostorske težave.

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport bodo v torek na novinarski konferenci predstavili potek in rezultate raziskave Izobraževanje na daljavo v času epidemije covida-19 v Sloveniji, ki so jo izvedli na zavodu za šolstvo v maju in juniju.

V raziskavi so analizirali različne prakse izobraževanja na daljavo v času epidemije covida-19. Rezultati raziskave dajejo smernice na nivoju šolskega sistema za nadaljnji razvoj izobraževanja na daljavo, na katerega se šole že pripravljajo. V raziskavi je sodelovalo 7382 osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, 24.684 učencev ter dijakov, 406 osnovnošolskih in srednješolskih ravnateljev ter v sedmih fokusnih skupinah 16 ravnateljev ter 32 učiteljev.

Dogodki