Search
Close this search box.

Očarajta šefa s svojimi delovnimi navadami

Ne glede na to, ali delate v veliki mednarodni korporaciji, nastajajočem startupu ali majhnem podjetju, povsod je izkazovanje dobrih delovnih navad ključnega pomena tako za uspeh pri delu kot dobrem vtisu pri nadrejenem.

Ne glede na to, kako dolgo ste že zaposleni na svojem področju, je vodilo popolnoma klišejsko, a se ne spreminja: delujte profesionalno, pokažite zanimanje in poskrbite za rezultate. Seveda je to vselej tudi lažje rečeno kot storjeno, zato je naštetih nekaj navad, ki jih šefi preprosto obožujejo. Z njimi lahko pritegnete pozornost in si pridobite spoštovanje vodstva v organizaciji.

#Bodite točni in profesionalni

Nič ne vznejevolji šefa bolj kot kronično zamujanje zaposlenih. Na delo pridite profesionalno oblečeni in pravočasno, če pa pridete 10 minut prej, predstavlja to dodatno prednost za vas. Ne odštevajte minut. Kadar od vas projekti ali naloge zahtevajo več časa, ostanite dlje. Vodje podjetij dojemajo zaposlene, ki pridejo zgodaj na delo, kot vestnejše, medtem ko poznejši prihod (četudi ostanete dlje v službi) ne povzroči enakega vtisa.

#Spoštujte dogovorjene termine

Termini in njihovo (ne)spoštovanje je lahko odločilna navada vaše kariere. Upoštevanje terminov izkazuje vašo strokovnost in obvladovanje dela, pa tudi spoštovanje, ki ga gojite do svojih sodelavcev, vodstva in celotnega podjetja. Če boste svoje delo temeljito opravili in upoštevali termine, vam bodo vodilni zaupali.

Če pa pričakovanj in terminov ne izpolnite, ne boste sami v zadregi, ampak tudi vodstvo organizacije, saj so videti neučinkoviti. Na ta način boste kmalu na zagovoru. Seveda se vsakomur lahko zgodi, da mu termina ne uspe ujeti. Pri tem je ključno, da se na to opozori pravočasno in da se opredelijo razlogi in rešitve.

#Izpopolnjujte in nadgrajujte svoje veščine

Svojega šefa lahko zelo učinkovito navdušite s proaktivnim iskanjem in pridobivanjem novih znanj in strokovnih certifikatov. Res je, da je spremljanje trendov na vašem področju nekaj običajnega za ohranitev trenutne službe, toda če želite v karieri napredovati, je smotrno pridobiti veščine, ki jih boste potrebovali za delovno mesto, ki si ga želite v prihodnosti.

Opazujte – katere so tiste veščine, ki jih imajo vaši nadarjeni sodelavci? Ali še pomembneje, katere veščine izstopajo med zaposlenimi na vodstvenih položajih in k njim stremite tudi sami? Razmislite, kako lahko zapolnite vrzeli v svojem znanju – udeležite se kakšne delavnice, usposobite se v zadevah, za katere veste, da jih vaš vodja pogosto hvali in občuduje. Najenostavneje je posnemati vedenja in prevzeti dobre lastnosti vaših nadrejenih – so vljudni, morda odkrito komunicirajo cilje in pričakovanja, so dosledni in natančni? Tudi to so veščine, ki se jih lahko priučite.

#Predpostavite njegove potrebe

Kadar predvidite neizogibne težave ali potrebe v svojem oddelku ali ekipi, spregovorite in svoje pomisleke delite s svojim šefom. S tem boste pokazali svoj vpogled v delovni proces in kako razumete poslovno strategijo oziroma vizijo podjetja, ki sta ključni lastnosti dobrih vodij. Če svoja razmišljanja in informacije delite na takšen način s svojimi nadrejenimi, se vas bo sčasoma prijel sloves ekipnega igralca

#Prevzemite pobudo

Kadar je načrt vašega dela opredeljen, lahko šefa navdušite tako, da prevzamete pobudo pri povezanih nalogah in projektih. Lahko se ponudite, da boste prostovoljno opravili naloge v manj zasedenih obdobjih ali začeli delati prihajajoči projekt, vajeti katerega boste morda sčasoma lahko prevzeli.

Sem spada tudi zavzemanje za projekt, ki vas še posebej zanima, saj vam bo omogočil pridobitev novih veščin ali strokovnega znanja. S tem ko znate pokazati navdušenje za delo in si ga za nameček še sami ustvarjate, ste presegli opis delovnih nalog. Najpomembneje pa je, da boste na ta način zagotovo pritegnili pozornost svojih nadrejenih.

#Zastavljajte premišljena vprašanja

Kadar sprašujete, se osredotočite na postavljanje inteligentnih vprašanj, je to odličen način, da potrdite svojo vrednost pri delu, ki ga opravljate. S spraševanjem boste izvedeli več o projektu, področju dela in industriji, hkrati pa izkažete zanimanje za nadaljnje učenje in delo. Pri tem pa pazite, da ne boste spraševali preveč oziroma prepogosto.

Šefi se hitro naveličajo ponavljajočih se odgovorov na enaka vprašanja, zato priporočamo zapisovanje odgovorov. Zastavljanje prevelikega števila vprašanj lahko deluje, kot da ne zaupate svojemu delu ali, še huje, da niste kompetentni. Imejte v mislih, da je čas vašega šefa zelo dragocen, zato je bolje, da zastavite nujna vprašanja, ko se pojavijo, druga pa si zapišete in se vrnete nanje ob primernejši priložnosti.

#Priznajte svoje napake

Eden od načinov, kako dokazati, da ste iz pravega testa, in pokazati svojo vrednost, je priznavanje storjenih napak. Vsakdo namreč dela napake, razlika pa je v tem, kako se z njimi spopadate. Če ste storili napako, povejte to svojemu šefu, hkrati pa mu ponudite načrt oziroma rešitev, kako se v prihodnosti izogniti podobnim nevšečnostim. Nikar pa se ne pozabite opravičiti, vendar le enkrat, saj nima pomena razpredati o preteklih napakah.

#Komunicirajte učinkovito

Nadrejeni zelo cenijo zaposlene z odličnimi komunikacijskimi veščinami. Razmislite o svojih mehkih veščinah:

  • Ali na sestankih spregovorite ob primernem času in s primernimi komentarji?
  • Ali redno poročate šefu o svojem napredku pri nalogah?
  • Morda pa dobro ‘berete med vrsticami’ in znate izbrati primeren čas za pogovor.

To so dragocene veščine, s katerimi lahko pritegnete pozornost vodstva. Če ste vešči komuniciranja z različnimi vrstami občinstva, sem zlasti spadajo vodje, boste deležni dodatnega spoštovanja.

Če pravkar začenjate novo službo, je priporočljivo, da se na začetku svojega dela osredotočite tudi na razvijanje odnosa s svojimi nadrejenimi. Ti namreč v veliki meri pripomorejo k dobremu počutju na delovnem mestu in poskrbijo, da je delo izpolnjujoče in vznemirljivo, lahko pa vam tudi v celoti zagrenijo življenje. Zato je ključnega pomena, da se stvari lotite pravilno. Na srečo vajeti dobrega odnosa s šefi držite v lastnih rokah, zato se že na začetku potrudite, da boste postavili trdne temelje.

Nasvet je za vas napisala: ekipa MojeDelo.com

Dogodki

Ne glede na to, ali delate v veliki mednarodni korporaciji, nastajajočem startupu ali majhnem podjetju, povsod je izkazovanje dobrih delovnih navad ključnega pomena tako za uspeh pri delu kot dobrem vtisu pri nadrejenem.