Ob okroglih obletnicah rojstva in smrti likovnega ustvarjalca Mira Hajnca iz Radelj ob Dravi, slikarskega samotarja, ki se je bodisi v tišini ateljeja (in ob glasbi) ali odmaknjen v naravi prepuščal kontemplativnemu luščenju prvinskih podob univerzalnih resnic sveta, bodo v Koroški galeriji likovnih umetnosti na ogled postavili prvo pregledno razstavo del z izborom slik in risb iz vseh zaokroženih ciklov iz slikarjevega celotnega, petindvajset let trajajočega ustvarjalnega loka.
Leta 2024 so v KGLU evidentirali več kot petsto njegovih del – slik na platno in leseno ploščo v tehniki olja, akrila in jajčne tempere ter številnih risb, med katerimi izstopajo ilustracije Dantejeve Božanske komedije in risbe monumentalnega formata z ogljem iz ciklusa Opus Alchymicum, ki so jih v okviru razstave z istim naslovom v KGLU prvič predstavili leta 2001, nato pa so bile leta 2009 uvrščene tudi v prestižni projekt ljubljanske Mestne galerije »Risba na Slovenskem«.
Miro Hajnc je v osemdesetih letih začel slikarsko pot z izrazito osebnim slogom, ki se je razlikoval od takrat prevladujočih modernističnih usmeritev. Njegova umetnost je bila globoko zazrta vase in polna domišljije, pogosto blizu sanjskim podobam. Navdihoval se je v klasičnih tehnikah oljnega slikarstva in temper, hkrati pa je v ospredje postavljal brezčasne zgodbe o človekovi minljivosti, arhetipih in večnem spreminjanju sveta.
Njegova dela so združevala simbole kolektivnega spomina zahodne kulture z miti in duhovnimi sistemi različnih obdobij ter krajev, včasih celo z ezoteričnimi in mističnimi elementi. Sprva je bila v središču njegovih podob človeška figura, kasneje pa se mu je pridružila narava, ujeta v štiri elemente – zrak, ogenj, vodo in zemljo. Ti elementi so ponazarjali tako materialno kot duhovno bistvo sveta, pa tudi njegovo minljivost in stalno preobrazbo.


”Miro Hajnc je bil radovedni potohodec na poti v stanje Enosti, svojega resničnega sebstva … trudil se je, da bi postal »videc« … razdiral je čute, ki kažejo lažno sliko sveta in ovirajo pot v transcendenco, otresal se je vizualnih »rim« in namesto njih raje uporabljal likovne »asonance« in z zajemanjem iz arhetipskega sveta simbolov kolektivne zavesti luščil osebno zavzetost, z enim samim ciljem – odkriti pravo alkimijo podob,” je povedal Marko Košan, kustos razstave.
O umetniku
Miro Hajnc je umetniško izobrazbo pridobival na Pedagoški akademiji v Mariboru, smer slikarstvo. Njegova dela so bila na povabilo vicekonzula Jožefa Ciraja predstavljena na medijsko odmevni razstavi v avstrijskem Gradcu, prijateljeval je z dr. Andrejem Capudrom in snoval ilustracije za novo izdajo njegovega prevoda Božanske komedije. Umetnikov atelje je bil prostor odprtih vrat – zbirališče likovnikov, literatov, glasbenikov in filozofov, radovednežev … V njegovem ateljeju pogosto ustvarjajo vrtčevski in osnovnošolski otroci; kot mentor pa je redno sodeloval tudi na otroških likovnih kolonijah. Leta 2000 spozna baletnega plesalca in koreografa Edwarda Cluga, ki skupaj z glasbenikom Izidorjem Leitingerjem sodeluje pri Mirovih zadnjih razstavnih projektih. Leta 2001 je v Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu predstavil celostno zasnovan razstavni projekt Opus Alchymicum.
Razstavo bo v četrtek, 2. oktobra 2025, ob 18.uri v KGLU odprl podžupan Občine Radlje ob Dravi, Robert Potnik. Dogodek bo z glasbo zaokrožila vsestranska umetnica Zvezdana Novaković.
Odprtje se uvršča tudi v sklop prireditev ob Dnevih evropske kulturne dediščine, razstava pa bo na ogled vse do 3. decembra.
Vabljeni.