Search
Close this search box.

Na zastopnike pacientovih pravic se je lani obrnilo 10.532 pacientov. To so najpogostejše kršitve

Vlada je v petek sprejela poročilo o stanju varstva pacientovih pravic za leto 2021, so sporočili iz vladnega urada za komuniciranje. V tem letu se je na zastopnike pacientovih pravic obrnilo 10.532 pacientov, najpogosteje sta bili kršeni pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe in pravica do spoštovanja pacientovega časa.
Fotografija je simbolična

Lani je bilo po podatkih iz poročila obravnavanih 1514 vprašanj oz. zadev pacientov več kot v letu 2020. Leto, v katerem se je na zastopnike pacientov obrnilo največ pacientov, ostaja leto 2018, ko se je število povzpelo na 10.725.

Lani je bilo hkrati izvedenih 1470 neformalnih posredovanj pri izvajalcih in 221 prvih obravnav kršitev pacientovih pravic, so v sporočilu za javnost pojasnili na ministrstvu za zdravje.

Delež obravnav prijav kršitve pravice do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe je bil 26,74 odstotka, pravice do spoštovanja pacientovega časa pa 17,18 odstotka. Najredkeje pa sta bili kršeni pravica do drugega mnenja in pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja, kažejo podatki iz poročila.

Glede na opravljene ure je po navedbah ministrstva posamezni zastopnik na teden opravil v povprečju 22,4 ure, za eno zadevo pa porabil v povprečju 1,33 ure. V letu 2021 zastopniki zaradi epidemije posamezen del leta niso uradovali v pisarnah, temveč so delovali od doma, po telefonu ali prek e-povezave, so izpostavili na ministrstvu.

V poročilo so kot pozitivna opažanja med drugim navedli aktivnosti za razbremenitev zdravnikov na primarni ravni, izboljšanje postopkov sprejema v domovih za starejše, dobro delovanje patronažne službe in korektno sodelovanje z instituti za pritožbe pri izvajalcih.

Med področji z največ pomanjkljivosti pa so izpostavili družinsko medicino, čakalne dobe, dolgotrajno oskrbo obolelih starejših, zobozdravstvo, dostopnost do ortodontov in zobne protetetike, oskrbo starejših zapornikov, omejevanje obiskov in poslovitve svojcev od hudo bolnih in umirajočih ter porast stroškov prevoza pokojnikov. K omenjenim prištevajo še odnos in komunikacijo.

Ministrstvo ocenjuje, da je bilo na področju varstva pravic pacientov sicer narejenega veliko, da pa je treba storiti korak naprej pri upoštevanju ugotovitev zastopnikov in komisije, izvedenih nadzorov in ocen pacientov za uvajanje potrebnih izboljšav.

Delovna skupina za pripravo pravilnika o načinu določitve pacientovega zdravstvenega pooblaščenca in pisnih izjavah volje bo po navedbah ministrstva delo nadaljevala. Prav tako bodo aktivirali izobraževalne aktivnosti za podporo zastopnikom pacientovih pravic ter sprejeli poslovnik za delovanje komisije za varstvo pacientovih pravic.

Ministrstvo za zdravje na podlagi zakona o pacientovih pravicah vsako leto pripravi državno poročilo o stanju varstva pacientovih pravic za posamezno leto. Državno poročilo za leto 2021 vsebuje povzetek poročil vseh zastopnikov pacientovih pravic o njihovem delu v tem letu in povzetek dela komisije za varstvo pacientovih pravic.

Zastopnikov pacientovih pravic je trenutno 13, na voljo so v Ljubljani, Mariboru, Celju, Kranju, Kopru, Murski Soboti, Novi Gorici, Novem mestu in Ravnah na Koroškem.

Dogodki

Vlada je v petek sprejela poročilo o stanju varstva pacientovih pravic za leto 2021, so sporočili iz vladnega urada za komuniciranje. V tem letu se je na zastopnike pacientovih pravic obrnilo 10.532 pacientov, najpogosteje sta bili kršeni pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe in pravica do spoštovanja pacientovega časa.