Search
Close this search box.

Mojca Metličar: “Naš prvenstveni namen je predstaviti Dravo kot neomejen vir doživetij v skladu z vsemi naravovarstvenimi standardi”

Deset lokalnih akcijskih skupin iz Slovenije in Hrvaške je združilo moči v prizadevanjih za nadgradnjo turistične ponudbe ob reki Dravi. S projektom Naša Drava, ki se sofinancira z evropskimi sredstvi, bodo med drugim nabavili nova plovila in vzpostavili postajališča za električna kolesa vzdolž reke.

Strokovna vodja Lokalne akcijske skupine (LAS) Bogastvo podeželja, ki je vodilni partner projekta, Mojca Metličar je na današnji predstavitvi projekta na splavu na Dravi v Mariboru povedala, da so najbolj veseli tega, da jim je uspelo vključiti partnerje s celotne struge Drave na slovenski strani in še partnerje do sotočja z Muro na hrvaški strani. “Naš prvenstveni namen je predstaviti Dravo kot neomejen vir doživetij v skladu z vsemi naravovarstvenimi standardi,” je povedala.

Preberite tudi: “Dravska kolesarska pot ni dovolj. Naš cilj je, da je cela Drava plovna in povezana v turistično ponudbo”

V projektu poleg desetih lokalnih akcijskih skupin sodeluje še 20 lokalnih skupnosti, sedem javnih zavodov, šest društev in dve podjetji.

Po besedah direktorja Mariborske razvojne agencije (MRA) Uroša Rozmana bodo aktivnosti vključevale tako nadgrajevanje že obstoječe turistične ponudbe na in ob Dravi, kot sta kolesarjenje in splavarjenje, kot nove zelene turistične produkte, ki bodo združevali šport, naravo in zgodovino. “Spodbujamo plovnost na reki Dravi in vzpostavljamo osnove pogoje za njen razvoj,” je dejal.

V okviru projekta, ki se je uradno začel julija letos in bo potekal do konca septembra 2022, bodo med drugim omogočili nakup raftov, prikolic, kajakov, kanujev in druge potrebne opreme za varen spust po Dravi. Prenovili bodo turistično ladjico na Ptujskem jezeru z vgradnjo avdio vodiča ter organizirali akcijo odstranjevanja ambrozije in drugih nevarnih rastlin na nabrežjih.

Vzpostavili bodo mobilno aplikacijo Drava Bike s predstavitvijo Dravske kolesarske poti in postajališča opremili z električnimi kolesi. Izvajali bodo promocijske aktivnosti, ki med drugim vključujejo delavnice izpiranja zlata, glažutarstva in splavarjenja, ter izdelali model trajnostnega obiskovanja struge.

Maribor bo pridobil dva nova splava. Eden bo manjši, primeren za kolesarje, drugi pa bo kot tisti pred stotimi leti in bo služil za zgodovinski prikaz. Po besedah Rozmana bo edini “originalni” splav na Dravi, saj so obstoječi prilagojeni turistični ponudbi in tako vključujejo tudi sodobnejše elemente.

Projekt Naša Drava zajema tudi izdelavo idejne zasnove za vzpostavitev vstopno-izstopnih mest na Dravi in njenih pritokih ter pripravo projektne dokumentacije za izgradnjo vodne vlečnice med Staršami in Duplekom, ki bi služila za prečkanje kolesarjev in pohodnikov čez reko. Načrtovana bo na mestu, kjer je nekoč povezoval bregova Drave brod. Tega zdaj zaradi nizkega vodostaja reke ni mogoče več uporabljati, zato so se odločili za vlečnico. Njene dejanske izgradnje projekt ne vključuje, ampak jo bo treba uresničiti na kakšni drugi podlagi.

Predvidena vrednost projekta Naša Drava je nekaj manj kot 915.000 evrov, od tega naj bi okoli 670.000 evrov prišlo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja.

Dogodki

Deset lokalnih akcijskih skupin iz Slovenije in Hrvaške je združilo moči v prizadevanjih za nadgradnjo turistične ponudbe ob reki Dravi. S projektom Naša Drava, ki se sofinancira z evropskimi sredstvi, bodo med drugim nabavili nova plovila in vzpostavili postajališča za električna kolesa vzdolž reke.