Kustečeva pričakovala odločitev ustavnega sodišča o šolanju otrok s posebnimi potrebami

Odločitev ustavnega sodišča, ki je vladi naložilo, da najpozneje 4. januarja omogoči začetek izvajanja programov za otroke s posebnimi potrebami, je bila za šolsko ministrico Simono Kustec pričakovana. Kot je poudarila danes, odločitev sovpada z že nekaj časa znanim načrtom prioritetnega vračanja otrok v šole, na katerega so že pripravljeni.
Simona Kustec avtor MIZŠ

Ministrica za izobraževanje je v izjavi za medije izrazila zadovoljstvo, da so ustavni sodniki v vsebinskih pojasnilih izpostavili vse vidike, na katere so že ves čas načrtovanja ponovnega in predvsem varnega vračanja učencev opozarjali tudi na ministrstvu, seveda v sodelovanju z zdravstveno in pedagoško stroko.

Ob tem je spomnila, da odločitev ustavnega sodišča, o kateri uradno še niso bili obveščeni, pač pa so zanjo doslej izvedeli le preko medijev, neposredno sovpada tudi z načrtom prioritetnega vračanja otrok v šole, ki ga je vlada predstavila že pred dobrima dvema tednoma.

“Na postopno vračanje v šole smo zdaj v resnici dokončno pripravljeni. Ne le z vidika organizacije in prilagajanja dela, predvsem za učence s posebnimi potrebami, pač pa tudi s tem, da bomo lahko vse zaposlene hitro testirali. Ti bodo lahko v šole in zavode vstopili varno in zdravo in tako izvajali tudi svoje delo,” je poudarila Kustečeva in dodala, da je to pomembno tako z vidika njihove varnosti kot z vidika varnosti otrok.

Ministrica je ob tem ljudi znova pozvala, da dosledno in disciplinirano spoštujejo vse epidemiološke ukrepe, da se onemogoči prenašanje virusa med učeče ter zaposlene v vrtcih in šolah. Tako bomo s skupno odgovornostjo in zavezanostjo pripomogli k temu, da bodo otroci lahko takoj po novem letu spet začeli varno vračati v vrtce in šole, je še dodala.

Ravnateljica OŠ Antona Janše Radovljica Jelena Horvat je za STA povedala, da jo je odločitev ustavnega sodišča zelo razveselila in jim povrnila upanje. Pozdravila je tudi stališče ministrstva, da si prizadeva za ponovno odprtje šol.

Upajmo, da bodo razmere vsaj toliko stabilne, da se lahko vrnemo v šolske prostore. Otroci to res potrebujejo, saj opažamo stiske staršev, nazadovanje otrok in stopnjevanje njihovih psihičnih težav. Še posebej, ker so trenutno izpadle vse individualne obravnave, ki nam jih kljub prizadevanjem zelo različnih strani doslej ni uspelo doseči,” je dodala Horvatova. Kot je zagotovila, so šole na začetek dela pripravljene.

Ustavno sodišče je danes javnost obvestilo o svoji odločitvi, da zadrži izvrševanje odloka o začasni prepovedi zbiranja ljudi v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja za otroke s posebnimi potrebami. Vladi je naložilo, naj najpozneje 4. januarja omogoči začetek izvajanja programov za otroke s posebnimi potrebami, a dodalo, da to ne pomeni, da morajo delati na enak način kot v normalnih razmerah.

Sodišče je hkrati upoštevalo, da je treba vladi in šolam ter zavodom za otroke s posebnimi potrebami dati na voljo določen čas za sprejetje določenih usmeritev ter organizacijskih ukrepov v zvezi z odprtjem šol in zavodov ter dejstvo, da se bliža čas šolskih počitnic, ko bodo ustanove tako ali tako zaprte, kar pomeni, da bi lahko takojšnje zadržanje, če sploh, dejansko učinkovalo le izredno kratek čas.

Ob tem so se ustavni sodniki odločili pobudo sprejeti v obravnavo in preveriti ustavnost odloka, ki predvideva pouk na daljavo tudi za otroke s posebnimi potrebami. Slednjo so vložili zakoniti zastopniki otrok, starih sedem in devet let, ki obiskujeta osnovno šolo za otroke s posebnimi potrebami.

Kot je za Radio Slovenija povedala mati starejšega otroka Duška Milovanovič iz Celja, ki se je na ustavno sodišče obrnila skupaj z družino drugega otroka, je odločitve vesela. “Končno se bodo za naše otroke le odprle šole. Veselim se tega dne, čeprav ne bo enostavno,” je dejala, saj sta bila zadnja dva meseca, ko se je s sinom, ki ima redko gensko napako, morala ukvarjati sama, zelo težka.

Šolske obveznosti so po njenih besedah skušali opravljati, kolikor se je dalo, vendar otrok za delo ni bil motiviran. Ob tem je poudarila, da so si otroci s posebnimi potrebami zelo različni in vsak potrebuje individualen pristop, starši pa za kaj takega nimajo niti osnovnih pogojev.

Še bolj kot izvajanje učnega procesa so pomembne terapije, saj je otrok sicer deležen fizioterapije in delovne terapije, pa tudi logopeda in psihološke in socialno-pedagoške obravnave, česar pa zdaj ni bilo, je za Radio Slovenija še povedala Milovanovičeva.

Več iz istega kraja

Ostani na tekočem

Prijavi se na naše e-novice

Prejmite dnevno sveže ter pomembnejše novice v vaš e-poštni predal.