Search
Close this search box.

Kako Slovenci iščemo mojstre, izvajalce, obrtnike in druge ponudnike storitev (in koliko za to plačamo?)

Preko Omisli.si je preverjenega ponudnika storitev poiskalo že 20.000 strank. Zato fantje vedo, kaj in kako Slovenci iščejo, koliko računajo mojstri / ponudniki storitev in nekaj, kar vas bo še posebej zanimalo.

Niti poceni mojstri niti najdražji obrtniki. Temveč “bestbuy” izvajalci!

Če vprašate mojstre, bodo ti rekli, da večina strank išče le najnižje cene. Če boste vprašali stranke pa, da največkrat izberejo kvaliteto oziroma t.i. bestbuy. Resnica je nekje vmes.

Ko se stranke odločajo glede nakupa storitev oz. katerega ponudnika storitve bi izbrale, je eno izmed meril seveda tudi cena. Stranke primerjajo cene storitev s konkurenco, seveda. Če je cena storitve nižja, se sprašujejo, kaj zamujajo. Če pa je cena višja, se vprašajo ali cena res opravičuje boljšo storitev. Stranka se na koncu odloči za ponudnika storitve, ki mu uspe bolje odgovoriti na zgornja vprašanja.

Seveda moramo vzeti v obzir za katero storitev gre, starost in spol iskalcev, regijo opravljanja storitve in še bi lahko naštevali.

Stranke preko Omisli.si pri nakupu storitev v povprečju izberejo 57. percentil. To pomeni, da je 57 % ponudb cenejših od izbrane, oziroma, da je 43% ponudb dražjih od izbranega ponudnika storitve.

Kaj najbolj vpliva na nakup storitev?

Stranke se glede najema ponudnika storitve odločajo glede na:

1) Ocene in mnenja preteklih strank: Če smo včasih vprašali prijatelje in znance, koga so oni najeli in kako so bili z opravljeno storitvijo zadovoljni, danes takšna priporočila iščemo na internetu. Iskalci so zelo pozorni na to, koliko preteklih strank je podalo oceno in kakšna je skupna ocena. Omisli.si daje prednost ponudnikom, ki imajo dobro in verodostojno oceno. 

2) Certifikati, reference, priznanja in garancije: Poleg ocene preteklih strank je pomembno tudi, kaj o kvaliteti ponudnika govorijo priznanja, certifikati oziroma zaupanja vredne tretje osebe. Pri Omisli.si tako denimo zaupanja vredni ponudniki prejmejo certifikat »Preverjeni ponudnik«. Ekipa preveri poslovanje ponudnika, ocene in mnenja uporabnikov na socialnih omrežjih, forumih in drugih straneh ter preveri tudi naključne pretekle stranke. Kot zanimivost povejmo, da izvajalci s certifikatom »Preverjen ponudnik« sklenejo kar 3x več posla kot tisti, ki ga nimajo! Nekateri ponudniki tudi vrnejo denar, če storitev ni bila opravljena, kot je bilo dogovorjeno (to pri Omisli.si imenujejo garancija zadovoljstva). 

“Izvajalci s certifikatom »Preverjen ponudnik« sklenejo kar 3x več posla”

3) Kako ponudniki nagovorijo želje strank: Če npr. mladoporočenca najbolj skrbi ali bo poročni fotograf neopazno iz ozadja ujel najboljše trenutke poroke, saj ne želita celi dan »pozirati«, obstaja kar 67% višja verjetnost najema ponudnika, ki takšno željo naslovi že v uvodnem nagovoru.

4) Kako ponudniki storitev upravičijo svojo ceno: Če cena storitve odstopa od povprečja na trgu storitev, je zelo pomembno, da jo zna izvajalec ali mojster upravičiti oziroma pojasniti. 65 % strankam ponudnika storitve je zelo pomembno, da ponudnik izpostavi in predvsem argumentira višjo ceno. Glasbeniki denimo zagovarjajo višjo ceno s številom članov zasedbe, z igranjem v živo in z animacijo gostov, keramičarji z garancijo dela, s kvaliteto materialov, ki jih uporabljajo, itd.

65 odstotkom strank, ki iščejo mojstra / obrtnika za gradnjo in obnovo je zelo pomembno, da izvajalec izpostavi in predvsem argumentira (višjo ali nižjo) ceno.

5) Cena storitve: Na koncu je dejavnik seveda tudi cena storitev, a ta nima največjega vpliva. Če bi vse ponudbe rangirali glede na ceno storitve od 1 do 100, bi povprečna stranka izbrala ponudbo s “ceno” 57. Pri Omisli.si se morajo tudi stranke vnaprej odločiti glede prioritete, ali jim je bolj pomembna kakovost opravljene storitve ali cena. In kar 78 % strank že v osnovi išče ponudnika višje kakovosti. Podatek seveda variira po starostnih skupinah ter storitvenih sektorjih (npr. najstnik, ki najema prostor za rojstno-dnevno zabavo, razmišlja drugače, kot bodoča mladoporočenca, ki iščeta prostor in pogostitev za popolno poroko).

Na Omisli.si/poroko najde poročnega ponudnika preko 60 % vseh mladoporočencev v Sloveniji!

Glavni dejavnik izbire ponudnika storitve je torej »ZAUPANJE«. Če stranka ne more zaupati enemu bolj kot drugemu (če ponudniki nimajo ocen preteklih strank, ne nagovorijo strahov oziroma želja strank, ne znajo argumentirati svoje cene, ne izstopajo), potem je logično odločanje glede na ceno storitve. Takšna odsotnost zaupanja na koncu ni dobra niti za stranko (storitve ne moreš vrniti kot izdelka, če z njim nisi zadovoljen) niti za ponudnika storitve (če ponudnik komaj shaja s prihodki, je to zanesljiva pot v zaprtje dejavnosti).

Stranke zanimajo tudi cene ponudnikov storitev

V fazi raziskovanja, ko še ne vemo točno kaj potrebujemo oziroma na koga bi se obrnili za npr. čiščenje stanovanja, obnovo stanovanja, gradnjo hiše, ali morda kakšno poslovno storitev kot je računovodstvo, grafično oblikovanje in programiranje, so zelo dobrodošle analize cen storitev. Veliko hitreje je namreč, da trg raziščemo hkrati in nemudoma, kot da to storimo sami preko nabiranja ponudb, kar je časovno potratno tako za stranko kot za ponudnika storitve. Zato pri Omisli.si delajo tudi analize cen storitev.

Slikopleskarji in keramičarji poleti računajo več

Povprečne cene storitev izračunajo na podlagi javnih cenikov ter preko 140.000 ponudb preverjenih ponudnikov storitev. Takšne cene celo ločijo glede na večja mesta (Ljubljana, Maribor, Celje, Kranj, Koper, Novo mesto, Velenje in drugod po Sloveniji) ter glede na sezone. Cene storitev namreč niso enake glede na mesec v letu. 

Tako so denimo poročni glasbeniki cenejši pozimi, kot poleti. Tudi mojstri, kot so slikopleskarji in keramičarji poleti malenkost dvignejo cene, saj je povpraševanj po njihovih storitvah občutno več. Cene storitev tudi nihajo glede na dodatne storitve in specifične dejavnike, ki jih poskušajo pri analizi vsakega področja posebej ujeti v pregledno vsebino.

Katere storitve Slovenci največ iščemo?

Cene storitev v Sloveniji torej nihajo tudi glede na sezone. Da bi lahko pravilno ugotovili sezone, zato pri Omisli.si redno posodabljajo tudi analizo sezonskosti iskanj različnih storitev. S pomočjo takšnih empiričnih analiz, na podlagi spletnih iskanj specifičnih ključnih besed (googlanja strank) ter iskanj preverjenih ponudnikov storitev preko Omisli.si lahko napovedujejo tudi katere storitve so kdaj bolj iskane. 

Spodnji primer denimo prikazuje, da so poročne storitve (poročni fotograf, glasbeniki, catering, torta, …) najbolj iskane v januarju, maju in avgustu, kar v tem primeru sovpada s časovnico dolgotrajnega poročnega načrtovanja na eni in iskanjem poročnega ponudnika v zadnjem trenutku na drugi strani.

Poročne storitve so najbolj iskane v januarju, maju in avgustu, kar sovpada s časovnico dolgotrajnega poročnega načrtovanja na eni in iskanjem poročnega ponudnika v zadnjem trenutku na drugi strani.

Pogledamo lahko tudi sezonskost iskanj storitev skozi celo leto za vsa storitvena področja hkrati. Tukaj hitro opazimo, da skozi leto relativno enakomerno iščemo različne ponudnike storitev, izstopata le zimska mesca november in december, ko je iskanj najmanj.

Skozi leto relativno enakomerno iščemo različne ponudnike storitev, izstopata le zimska mesca november in december, ko je iskanj najmanj.

Verjetno najbolj zanimivo pa je pogledati, katere storitve so najbolj iskane v Sloveniji. Spodaj je seznam TOP 20 najbolj iskanih storitev.

Storitev

Delež iskanj

Potovanja

22.9%

Avtobusni prevozi

10.0%

Okna

6.3%

Montažne hiše

5.4%

Krovci / tesarji / kleparji

5.3%

Talne obloge

3.9%

Poročne storitve

3.5%

Lepotni posegi

3.2%

Klimatske naprave

3.1%

Toplotne črpalke

2.9%

Alternativna medicina

2.9%

Poročne obleke

2.5%

Jezikovni tečaji

2.0%

Geodetske storitve

1.9%

Poročno cvetje

1.6%

Knauf / suhomontažna gradnja

1.5%

Nadstrešek

1.4%

Fasade

1.3%

Vhodna vrata

1.2%

Grafično oblikovanje

1.1%

Slovenci radi potujemo, saj sta najbolj iskani storitvi potovanja in avtobusni prevozi.

Kako na spletni nakup storitev gledajo ponudniki storitev?

Dejstvo je, da večina milenijcev (katerim sledijo tudi ostale stranke) vse išče in najde preko spleta – tudi nakup storitev in preverjene ponudnike storitev. To je nekako dobra novica za nove in še neuveljavljene ponudnike storitev, saj lahko bolj enakomerno tekmujejo z že uveljavljenimi igralci z večletno tradicijo opravljanja storitev. 

Velika podjetja, ki imajo dela velikokrat celo preveč, pa si lahko na ta način uspešno popolnijo “počasne sezone”, ko je povpraševanja po njihovih storitvah manj.

ZA PONUDNIKE STORITEV: Če tudi vi nudite kakšno storitev in berete ta članek, vam pri Omisli.si podarjajo bon za posredovanje 30 strank brezplačno.

Dogodki