Spletna stran kot temeljno digitalno orodje vsakega podjetja ali posameznika, ki se želi predstaviti širši množici, velja za najpomembnejšo promocijsko platformo. Glede na to, da je današnja družba izrazito usmerjena v virtualni svet, se na spletu nahaja ogromen bazen potencialnih kupcev in naročnikov izdelkov ali storitev, pa tudi poslovnih partnerjev ter sodelavcev. A da bi bila spletna stran vidna in s tem dostopna obiskovalcem na spletu, je treba zakupiti gostovanje.
Običajno gre za osnovno gostovanje, ki pa ga nadgradnje sčasoma prerastejo. Na pričetku je namreč obiskovalcev malo in vsebina je temu prilagojena, medtem ko čez čas, posebej v kolikor se spletni strani pridruži spletna trgovina, število obiskovalcev prične naraščati, nalaga pa se tudi vedno nova vsebina, kar vpliva na hitrost nalaganja spletne strani (se upočasni), omejitve (nezmožnost nalaganja novih vsebin) ter izpade (spletna stran ni dostopna). Takrat je pravi čas za spremembo oziroma povečanje spletnega gostovanja in s tem skrb za nemoteno delovanje spletne strani.
Prisotnost na spletu sicer tako družbam kot posameznikom povečuje kredibilnost, omogoča stalno dostopnost, ponuja preverljive podatke, vezane na dejavnost, povezuje pa se tudi z družbenimi mediji in drugimi oglaševalskimi potezami. Spletna stran tako vodi do več povpraševanj, naročil in povečane prodaje ter ponuja možnost vključevanja ocen preteklih kupcev in strank, kar neposredno vpliva na transparentnost ter profesionalnost.
Ko deljeno gostovanje ni več kos potrebam
Vse zgoraj naštete tehnične težave – počasno nalaganje spletne strani, omejitve pri dodajanju novih vsebin in izpadi spletnega mesta – so nekaj povsem običajnega pri vseh, katerih domet spletne strani je drastično narasel. Obenem so znak, da deljeno gostovanje, najprimernejše za začetnike, saj je hkrati tudi cenovno najdostopnejše, ne zmore več zadostiti vsem potrebam.
Nadgradnja gostovanja je tako potrebna ob pretvorbi spletne strani v spletno trgovino z večjim številom izdelkov, zahtevi po večji zmogljivosti spletne strani, potrebi po povečanju varnosti spletne strani, ob pogostih izpadih ali počasnem nalaganju spletne strani, nenadnem večjem številu obiskovalcev na spletni strani in prejemu opozorila o prekoračitvi virov s strani gostitelja.

Semi-dedicated gostovanje
Ena od možnih rešitev za povečane potrebe gostovanja je vmesno gostovanje med deljenim (shamed) in namenskim (dedicated) gostovanjem, imenovano semi-dedicated gostovanje. Pri tej obliki gostovanja si manjše število uporabnikov deli strežnik, vsakemu od njih pa so dodeljeni večji viri kot je to značilno za deljeno gostovanje, denimo RAM, prostor na disku in CPU. Rezultat tega dejstva so boljša zmogljivost spletnega mesta, večja stabilnost tega in hitrejše nalaganje spletne strani.
Tovrstno gostovanje torej opredeljujejo:
- enostavna uporaba, ki ne zahteva naprednega znanja s področja upravljanja,
- možnost neprestane nadgradnje spletnega mesta,
- povečana zmogljivost, natančneje višje omejitve procesov, več RAM-a in več CPU jeder, ter
- izjemna stabilnost, ki izhaja iz manjšega števila uporabnikov in hkrati večje razpoložljivosti virov.
Vmesno gostovanje se najbolj priporoča uporabnikom z več tisoč mesečnih obiskovalcev na spletni strani, tistim s spletnimi trgovinami, ki terjajo najvišjo hitrost nalaganja, visoko stabilnost in trdno varnost, ter vsem, ki so s svojo dosedanjo spletno prisotnostjo presegli deljeno gostovanje, vendar se želijo izogniti tehnično zahtevnemu gostovanju.
Izbira semi-dedicated gostovanja
Pri izbiri spletnega gostovanja je treba upoštevati več dejavnikov, med drugim:
- dodeljene vire (Koliko RAM-a in koliko CPU jeder je na voljo?),
- nadzorno ploščo (Je na voljo cPanel ali katerakoli druga za uporabo enostavna nadzorna plošča ali gre za zapleten, zahteven sistem, za upravljanje katerega je potrebno specifično znanje?),
- možnost nadgradnje (Je v prihodnosti, ko bodo potrebe to zahtevale, možno brez težav preiti na namensko gostovanje?),
- zanesljivost (Koliko uporabnikov si deli gostovanje?) in
- podporo (Ali ponudnik gostovanja nudi podporo 24 h/dan vse dni v letu?).
Hostko – zanesljiv ponudnik spletnega gostovanja
Slovensko podjetje Hostko z ekipo izkušenih strokovnjakov že skoraj dve desetletji spremlja in v svoje delo implementira tako preizkušene kot najnovejše trende v IT industriji. Na področju gostovanja mu zaupa več tisoč uporabnikov iz Slovenije in Evrope, za kar gre razloge vsaj delno pripisati enostavnemu naročanju paketov gostovanja, ki jih tamkajšnji strokovnjaki aktivirajo na dan prejema plačila, garanciji zadovoljstva ter možnosti brezplačne selitve gostovanja k Hostku.
Za njihova gostovanja velja, da slonijo na novi generaciji Dell NVMe SSD strežnikih z LiteSpeed tehnologijo, zaradi česar je zagotovljena izredna hitrost, vsi paketi gostovanja pa vključujejo tudi enostaven dostop do nadzorne plošče za kar najučinkovitejše upravljanje gostovanja.

Na voljo je več osnovnih paketov gostovanja, ki omogočajo namestitev preko dvestopetdesetih aplikacij, možnost izbire med različnimi PHP različicami (5, 7 ali 8), dostop do nadzorne plošče cPanel, stalno podporo, naprednejšim uporabnikom pa tudi Composer, SSH, Node in Python.
Poleg tega je možno izbirati med paketi neomejenega gostovanja, ob naročilu katerih uporabnik prejme brezplačen SSL certifikat, pomemben za šifriranje podatkov in varen prenos teh, vsi ti pa slonijo na uporabi LiteSpeed strežnika, ki zmogljivost spletne strani pohitri celo do šestkrat.
Kljub temu gostovanje ni edina dejavnost podjetja Hostko. Ob njem namreč ponuja registracijo domene, nakup SSL certifikata in Magenta, Joomla ter Drupal gostovanja ter druge storitve.
Vsem uporabnikom je strokovna ekipa Hostko med delovniki od 8. do 16. ure dosegljiva na telefonski številki +386 (0)2 771 04 90, kar 24 h/dan, 365 dni/leto pa na elektronskem naslovu podpora@hostko.si. Dodatne informacije in naročilo selitve gostovanja k Hostku je možno dobiti bodisi na info@hostko.si bodisi preko kontaktnega obrazca, objavljenega na spletni strani.